X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האמנם כוונתו של אולמרט לכונן שלון עם סוריה במתכונת השלטון הקיים בה כיום? מה רע במצב הנוכחי באין שלום עמה ולמי בדיוק יועיל שלום מעין זה? מה ייתן אולמרט "תמורת" שלום, ועל חשבון מי?
▪  ▪  ▪

במוצאי שבת הגדול, התכבד ראש ממשלת ישראל להתראיין בטלוויזיה ולומר את דברו לעם, מול צוות המראיינים איילה חסון ועודד שחר. היתה זו הזדמנות פז לכל ראש ממשלה - לקראת חג הפסח - לעודד, לרומם, לשפר את מצב הרוח, אך למרבה החמלה והצער, רוח לא היתה בדברים, שהיו בחזקת דברי-רוח...
בהקשר זה, נשאל פעם בנוכחותי איש אקדמיה דתי, איך זה שמיד כשמבקשים ממנו לשאת דברי ברכה - ללא הכנה מוקדמת - יש לו מה לומר. והוא ענה בפשטות ובכנות: "מה פירוש איך זה? תמיד יש לנו את פרשת השבוע לדלות ממנה דבר תורה...".
ומיותר לציין, כי דבר תורה - ממש לא שגור על לשונו של ראש הממשלה, שבנאומו גם התייחס בסלחנות ללשון אחר - זה של המיועד לשר אצלו, חיים רמון.
מבין דברי ההבל, שבכללם התפארות על כך שההחלטות ערב מלחמת "בין המצרים" בממשלה ניתנו פה אחד ובכנסת קיבל נאומו של ראש הממשלה בנדון רוב מוחלט, וכן גם זקיפת ההצלחה והשגשוג הכלכלי לזכותו מבלי להזכיר בעניין זה את בנימין נתניהו, כמו גם תקופת השקט שלאחר מלחמת "בין המצרים" [המזכירה לכולנו את שקט שש השנים שלפניה], נאמר בכל זאת דבר חשוב [וחמור] אחד על-ידי ראש הממשלה בראיון החג: לאחר הסתייגותו המובנת מראיית הנולד ומחישובי קיצים, הוא חזר על נבואתו הוא ואמר, ספק בערגה ספק כחזאי, כי בעוד חמש שנים ייכון שלום, על בסיס חוזה שלום כולל במזרח התיכון.
הזיה פרועה ומסוכנת.
ראשית, גם אם סבור כך ראש הממשלה, שומה עליו להסתיר ולהחביא רעיון מסוג זה, ולבטח שלא לגלות את ערגתו זו לאויבי ישראל, אשר לבטח ידעו לנצל את השאיפה לשלום, כדי לקדם מלחמה.
שנית, האמנם כוונתו של אולמרט לכונן שלון עם סוריה במתכונת השלטון הקיים בה כיום? מה רע במצב הנוכחי באין שלום עמה ולמי בדיוק יועיל שלום מעין זה? מה ייתן אולמרט "תמורת" שלום, ועל חשבון מי? [אכן, הוא רמז כי קודמיו - רבין, ברק ונתניהו - הסכימו לתת תמורת שלום את כל רמת הגולן, כרמז עבה למה שהוא ייתן...].
השאלות בעניין זה קשות, מעוררות חשש וחשד, שנויות במחלוקת שלא תעבור בעם בשלום, הרות אסון, והוא, אולמרט, מנפנף בהן בחיוך רחב פנים שלא מש לכל אורך הראיון, כאילו מדובר בקונצנזוס... ולהזכיר: אפילו אצל הסורים זה לא קונצנזוס, הא ראיה, שגם לדברי אולמרט הסורים דחו בזה אחר זה את רבין, נתניהו, ברק... וודאי שלנתניהו ולברק יש מה לומר על הערתו זו של אולמרט, לפיה הסכימו לתת את הגולן, וראוי שהדברים גם ייאמרו.
ועוד, איך בדיוק ייחתם שלום תוך חמש שנים? מה יאמר או יעשה ארגון הטרור - החיזבאללה, המתחמש ומתעצם, צובר אמצעי לחימה קונבנציונאליים ולא קונבנציונאליים בעזרת אירן וסוריה, המצוי כיום מזה שמונה חודשים מוגן ומרופד ממגע עם ישראל באמצעות 12,000 חיילי צבא לבנון + 14,000 חיילי האו"ם?
ומה תהיה עמדתה ותגובתה של אירן ל"שלום" זה? היהיה זה לאחר או לפני המכה הניצחת שישראל ו/או ארה"ב תנחית על אירן הגרעינית, למען שלום העולם החופשי? ומה בדיוק יהיה גורל הנשק הכימי והביאולוגי של סוריה המכוון בעיקר נגד ישראל - היוגבר באין מפריע בתקופת השלום של אולמרט, או יושמד לפני כן?
בענייננו, במצבנו, למען קיומנו, חוזה שלום [הסכם] - הוא בבחינת חוזה שלום [הזיה].
לאור המצב הביטחוני באזור, המהלך הקרוב לא אמור להיות חתימת חוזי שלום, על אף פרסי הנובל הממתינים לטרוריסטים מצד אחד ולשוטים מהצד השני שיחתמו על חוזה כזה, לשמחת אויבי ישראל.

תאריך:  01/04/2007   |   עודכן:  01/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ראיון-החג" של רה"מ
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הכלומרט ההוזה-ואנו המטופשים ל"ת
א מ רול  |  1/04/07 19:35
2
מפחידים אותי אלה,שמפחדים משלום ל"ת
פחדן  |  2/04/07 01:20
3
אותי מפחידים מתאבדי "השלום" ל"ת
א מ רול  |  2/04/07 06:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר שלמה פרלה
ביום ו' האחרון, בוועידת שרי החוץ של האיחוד האירופי בברמן, גרמניה, הצהיר חוויאר סולנה, הממונה על יחסי החוץ של האיחוד, כי על אירן להבין שהתקרית איננה בעיה בין אירן לבריטניה בלבד, וכי פגיעה בבריטים כמוה כפגיעה באזרחים אירופיים
מיכאל פואה
לדעת שופטי בית המשפט, בעבירה בה אדם בכיר כופה עצמו על מי שתחתיו לאקט מיני אין פגם מוסרי ואין קלון. מעניין מדוע אם כן נתבע מהנשיא קצב לפרוש מתפקידו, הרי יתכן שגם אם הוא יואשם, יפסק שלא היה קלון במעשיו, והוא יוכל להמשיך בתפקידו
אביתר בן-צדף
רעש גדול העלה הגילוי שטדי קולק היה מלשין שהסגיר למודיעין הבריטי לוחמי חירות יהודיים בארץ-ישראל    הבעיה אינה טדי קולק, אלא התרבות הפוליטית, שהצמיחה סוג בזוי כזה של בגידה, כנורמה, וגם היטיבה עם המלשינים    התרבות הפוליטית של ישראל מבוססת על הכחדת האויב הפוליטי
יורם אטינגר
כמה מעלות לתומכים בהקמת מדינה פלשתינית?
ד"ר רון בריימן
ההרשעה יצרה קשר בל-ינותק רמון-קלון. ההבחנה המתפתלת בין מעשה מגונה עם קלון לבין אותו מעשה ללא קלון נראית כ"משפטפטת". באמצעותה ניסו שופטיו של רמון גם להישאר נאמנים לפסק-דינם וגם להיכנע ללחץ תקשורתי בלתי הגון ובלתי הוגן שלא לחסום את מי שהורשע בעבירת מין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il