X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שממונה לכאורה על שחרור פושעים, שם עצמו מעל החוק וליתר דיוק - מעל המוסר, כי החוק עלול להתגמש כרצון בג"צ, ששיקוליו הם לא רק מוסר וצדק, כי אם גם פוליטיקה
▪  ▪  ▪

מדי פעם, לאור הנסיבות ובהתאם לרחשי לב הציבור, עולה לכותרות "חדשה מסעירה" על אודות משא-ומתן חשאי לשחרור שבויים, בתמורה לשחרור פושעים. ברור הוא כי השבויים הם ישראלים, והפושעים הם פלשתינים.
ככל שנוצרת לגיטימיות לתחלופה מעין זו, במישרין או בעקיפין, מובן מאליו כי יגברו המאמצים מצד הפלשתינים לביצוע חטיפות של חיילים ואזרחים, ומי שתומך בשחרור שבויים תמורת שחרור פושעים - בלא יודעין, וייתכן כי במר לבו, בונה תמיכה ועידוד לחטיפה הבאה.
מי שממונה לכאורה על שחרור פושעים, שם עצמו מעל החוק וליתר דיוק - מעל המוסר, כי החוק עלול להתגמש כרצון בג"צ, ששיקוליו הם לא רק מוסר וצדק, כי אם גם פוליטיקה.
בלשון המקצועית, שיקולים זרים אלו, הנוגדים את כללי הצדק הטבעי ואת כללי המוסר האוניברסלי - מכונים למען המתקת הגלולה המרה: "תקנת הציבור", לאמור, יצירת מצב בו הממשלה תוכל למשול ולהתנהל, ללא הפרעות והטרדות, ללא חיטוט במניעים ובסיבות, ללא ירידה לשורש העניין, ובמקרה זה - שורש העניין הוא המוסר הבסיסי, זה אשר הכתיב לכלוא את הרוצח בכלא כעונש על פשעיו.
כליאה זו בכלא הישראלי, ב"תנאי מלכים" ביחס לכלא האמריקני [לפי השוואת מר זאב רוזנשטיין במעברו משם לכאן], היא הרבה פחות מהעונש המוסרי הבסיסי שבנקמת שמשון - "כאשר עשו לי כן עשיתי להם" [שופטים, ט"ו, י"א] והרבה פחות מהכלל ההישרדותי הבסיסי, אף שאינו תואם בג"צ - "הבא להרגך השכם להרגו", כלל אוניברסלי שלמרות שאינו חקוק וכתוב בתורה במפורש, הוא מיושם בה הלכה למעשה וטבוע ביהדות.
אצלנו, כיום, מדובר בענישה במסורה, שעיקרה מניעה חלקית של החופש מהפושע - כהחלטת בית המשפט - והנה מגיע האפוטרופוס על המוסר, ומפר גם את זה...
במישור המעשי - צריך להבין: אם בתנאים מסויימים פוליטיים/מדיניים ואחרים ישוחרר אסיר כברגותי, מדובר בשחרור של פושע משיקולים זרים, המנותקים ממעשיו שבגינם הוא נכלא.
אם כליאתו עד תום עונשו היא על תנאי, רק ילד לא יבין כי כדאי לאויב ליצור תנאים... וזה במפורש עידוד של חטיפות.
במישור העקרוני - יש לדעת כי שרי ממשלת ישראל וראש הממשלה אינם אפוטרופסים על המוסר, ואין להם מנדט לשחרר רוצחים. מנדט זה אינו קיים, גם אם בנסיבות כלשהן בג"צ יכשיר את העסקה; אין כאן כלל מקום לבג"צ, כי בית המשפט בערכאות האחרונות כבר חרץ דין, ויש לומר, במידת הרחמים, ההתחשבות, המתינות יותר מחריצת דין בכל מדינה מערבית שאני מכיר אשר היה עליה לחרוץ דין רוצחים על בסיס דתי/גזעי בתנאים דומים. לכן "דברו המעודכן" של בג"צ, אם יבוא לידי ביטוי, אינו לעניין כלל.
-----
הנווט רון ארד שבוי כבר שנים רבות, ואינו לבד במצבו.
ככל שאנו גלויים במאוויינו לשחררו, כן המטרה מתרחקת.
------------
המשוואה של שחרור שבויים בתמורה לשחרור פושעים שבדרך כלל הם גם רוצחים, לא הוכיחה את עצמה. המשוואה הנכונה היא הרבה יותר קלה להבנה מבחינה לוגית/מתמטית:
שחרור שבויים תמורת שבויים.
אם בג"צ מהווה חייץ-מכשול לכך, זו נורה אדומה לחברי הכנסת. אם לא כל ממשלה תשכיל לעשות, זו נורה אדומה לבוחר. ובאשר לרוצחים - אין משוואה ואין עסקה לגביהם, כי אין אפוטרופסים על המוסר.

תאריך:  10/04/2007   |   עודכן:  10/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האפוטרופסים על המוסר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יש לעשות משאל עם בנושא למרות
נה  |  10/04/07 14:55
2
לשחרר? כן. אחד תמורת אחד ל"ת
א מ רול  |  10/04/07 21:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל רבינוביץ'
חררדו לייבנר
לא נעים לומר "אמרנו לכם", כאשר בדרך יש אלפי הרוגים ופצועים, הרס עצום ושבועות של חרדה    אבל חשוב מאוד להזכיר היום את מה שכוחות השלום העקביים בארץ הזאת אמרו כבר בראשית המלחמה
רונן ליבוביץ
פרידה סוורי איבדה את בנה, בתה וחתנה בפיגוע שבוצע ע"י מרצחים ששלח ברגותי    בראיון ל-Nfc היא מספרת על תחושותיה הקשות לקראת האפשרות שישוחרר
ראובן לייב
ניקולאי צ'אושסקו הותיר אחריו, מחד, זקנים רבים עם עוני משווע, כשמאידך הוא לא בחל בארמון מפואר - ביטוי מובהק לשגעון הגדלות שלו ושרושש את העם בעלויות העתק    מגלומניה ברומניה של נשיא השנוא של הרומנים כיום
קובי לירז
פעם היו מתווכחים פה על הצורך בעונש מוות. היום אפילו מאסר עולם אמיתי אין בישראל. האבסורד הוא, שאדם יכול להיות שפוט ליותר מ"מאסר עולם" אחד, ולמרות זאת לדעת בוודאות שביום מן הימים הוא יצא לחופשי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il