X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוויון זכויות וחובות בפני החוק אינו ערך במדינת ישראל, אינו מוזכר בחוק יסוד, ואינו מתקיים למעשה. והדמוקרטיה? עליה אמר נשיא בית המשפט העליון ברק, שהיא נכה. ועל זה אוסיף, לא רק נכה, אלא גם מוכה שוב ושוב
▪  ▪  ▪

מהעיתונות: "תוכנית חדשה בצה"ל שמטרתה להגדיל באופן משמעותי את גיוס החרדים לצבא, מציעה חופש בחירה מוחלט לכל צעיר חרדי המגיע לגיל 18; ירצה? יתגייס לצבא, ירצה? ייצא לעבודה, ירצה? יפנה ללימודים. הכל לפי בחירתו האישית."
ועוד: "התוכנית המהפכנית, שפורסמה שלשום בערוץ 2, נבנתה על-ידי ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל", "התוכנית החדשה הוגשה לאחרונה לשר הביטחון, עמיר פרץ, שהגיש אותה לראש הממשלה, אהוד אולמרט, שהביע תמיכה בהצעה."
ממגילת העצמאות: "מדינת ישראל... תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות".
ממגילת זכויות האדם (ההכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות האדם):
"סעיף ז - הכל שווים לפני החוק וזכאים ללא אפליה להגנה שווה של החוק. הכל זכאים להגנה שווה מפני כל אפליה המפירה את מצוות ההכרזה הזאת ומפני כל הסתה לאפליה כזו."
אלוף בצה"ל, ראש אגף משאבי אנוש, מציע תוכנית ושר הביטחון וראש הממשלה מריצים את התוכנית, הנוגדת את עיקרון השוויון שבהגדרת הדמוקרטיה כפי שהובע במגילת העצמאות ובמגילת זכויות האדם.
נכון, הבעיה קשה ומורכבת. נכון, הבעיה נמשכת כבר שנים רבות, ומחמירה משנה לשנה. נכון, תוכנית קודמת הקרויה חוק טל, שגם היא פוגעת בעיקרון השוויון, נכשלה כשלון חרוץ. אך האם כל זאת מצדיק פגיעה כה קשה בדמוקרטיה?
נוסף לכך, חוק טל נכשל. המטרה לא הושגה והמצב רק החמיר עם הזמן. ועתה באים עם הצעה עוד יותר קיצונית לאותו כיוון. היכן ההיגיון? או שמה מה שמוביל זו רק היסטריה?
הדמוקרטיה הישראלית נכה. למדינת ישראל אין חוקה, וזאת למרות שמטלה זו הוטלה על האסיפה המכוננת בהכרזת העצמאות: "אנו קובעים שהחל מרגע סיום המנדט, הלילה, אור ליום שבת ו' אייר תש"ח, 15 במאי 1948, ועד להקמת השלטונות הנבחרים והסדירים של המדינה בהתאם לחוקה שתיקבע על-ידי האספה המכוננת הנבחרת לא יאוחר מ-1 באוקטובר 1948 - תפעל מועצת העם כמועצת מדינה זמנית".
מחדל זה מתמשך עד היום. תחליף החוקה, חוקי היסוד, אינם כוללים חוק יסוד מאד חיוני, חוק יסוד זכויות האזרח. אין אף חוק יסוד המגדיר את זכותו של אזרח לשוויון זכויות, ואין אף חוק יסוד הקובע כי המחוקק ורשויות השלטון חייבים במתן יחס שווה לכל אזרח.
התוכנית המוצעת רעה: התוכנית פוגעת פגיעה קשה בדמוקרטיה, בשוויון חובות וזכויות האזרח.
האלוף שטרן, ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל: "שטרן מודע לבעיה הערכית שיש לתוכניתו, שמאפשרת לחלק מהציבור להמשיך בחיים רגילים, בעוד שחלק אחר ייפצע או ימות באימונים או במלחמה. את זה אומנם קשה לקבל, אמר שטרן בדיונים פנימיים בצבא, אבל הוסיף שזה בעצם המצב הנוכחי, כלומר התוכנית "מלבינה" מצב קיים, ויש בה גם תקווה לשפר את המצב בעתיד."
ולהדגשה: "התוכנית "מלבינה" מצב קיים" - הלבנה במובן השלילי של המילה, שמשמעותה מתן חסות חוקית למעשה שלילי.
קריאה לאלוף שטרן, לשר הביטחון ולראש הממשלה: פגיעה בדמוקרטיה מתקנים, לא מלבינים! קריאה לכלל הח"כים: אין לכם כל זכות או סמכות לחוקק חוקים הסותרים את מהותה של הדמוקרטיה.

תאריך:  20/05/2007   |   עודכן:  20/05/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינה דמוקרטית - עאלק...
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
למה שאולמרט לא יריץ
גלגל המזלות  |  20/05/07 16:28
2
לראש הממשלה יש חבר
אברהמלה מלמד  |  20/05/07 17:34
 
- חביירים וחביירות צ'רלי קצ'רלי
דולצ'ה   |  21/05/07 16:54
3
שכחת 20% עם זכויות ובלי חובות
WannaLive  |  20/05/07 18:20
 
- לא מדוייק
איתן גנור  |  21/05/07 08:40
4
דמ-דמו-דמוקרטיה ל"ת
אכן הפקרות  |  20/05/07 19:07
5
גיוס זו חובה ולא זכות
פנחס  |  20/05/07 23:30
 
- חובות מוגדרות בהרבה חוקים
איתן גנור  |  21/05/07 09:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני רשף
אפשר כמובן להלין על מי שאנחנו בעצמנו בחרנו אבל ביסודו של דבר מנהיגי המדינה לא שונים מכל פוליטיקאי אחר בכל מקום בעולם. מה שמייחד את ישראל זה כובד ההחלטות והסביבה הפוליטית הבלתי אפשרית שבה בלי מאבקי הישרדות תשעים אחוז מהזמן אין ממשלה גם עשר אחוז מהזמן
צ'לו רוזנברג
במלחמת ששת הימים לישראל היה מזל. לא תכנון, לא הכנות של הצבא במשך שנים, לא פעילות אינטנסיבית לרכישת נשק. שום דבר. רק עניין של מזל. מוזר משהו
ד"ר שמואל גורדון
אמירות נחרצות רבות של ועדת וינוגרד ראויות לביקורת פרטנית כגון הקביעה כי ישנן החלטות פוליטיות-דמוקרטיות הפטורות מביקורת. האין היא מזכירה ועדה אחרת שפטרה מאחריות את ראש הממשלה ושר הביטחון? ריח לא טוב עולה באפי
אביתר בן-צדף
ממשלת הכישלונרים של אולמרט ושל חבר מרעיו מתנערת מאחריותה להגן על תושבי שדרות והנגב המערבי ("עוטף-עזה")    התקדים החל באצבע הגליל, ונמשך עתה    הבא בתור - לב המדינה: עמק יזרעאל, השרון וגוש דן    למה לא מוגן הנגב המערבי?    למה לא הוכנו תוכניות לפינויו?    למה לא הוכנו תוכניות התקפיות?    כיצד מצליחים לירות עלינו כל כך הרבה רקטות "קסאם"?
גרשון אקשטיין
הקיפאון המדיני וההסלמה הצפויה עלולים להתדרדר לגל טרור חדש מצד הפלשתינים ואחרים. בתרחיש כזה ניתן לשפר את יכולתה וחוסנה של האוכלוסיה בקרב. לפניכם הצעה לתוכנית מעשית שאולי תגרום למחבלים לשקול פעמיים לפני שיפעלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il