X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמה מטובי בניה של הציונות כיום ממשיכים לראות ב-"ארץ-ישראל השלמה" לא רק הגשמת זכות טבעית של עם ישראל, אלא אף הפתרון היחידי שיבטיח המשך קיומנו הלאומי. הדרך של "כולה שלי" תביא לתוצאה הפוכה - בטווח הקצר, תחזיר לשלטון את מצדדי ה"התנתקויות" וה"התכנסויות" ההרסניות וחסרות התוחלת; בטווח הארוך, עלולה להיות בין הגורמים לחורבן הבית השלישי
▪  ▪  ▪

במהלך דורות רבים חלם עם ישראל על חזרה לארצו. הדת וחלום זה איחדו אותנו, ואיפשרו קיומנו הלאומי ללא מולדת פיזית במשך אלפיים שנות גלות.
כמה מטובי בניה של הציונות כיום ממשיכים לראות ב-"ארץ-ישראל השלמה" לא רק הגשמת זכות טבעית של עם ישראל, אלא אף הפתרון היחידי שיבטיח המשך קיומנו הלאומי בארץ. אלה אנשים ישרים ונלהבים, אידיאליסטים שחיים הרעיון כל דקה ביום, 365 ימים בשנה, ומוכנים למסור נפשם למענו; אנשים מהסוג שאנו מחפשים בנרות בין מנהיגינו.
האם גישתם תביא מזור לתחלואי העם והמדינה? מסופקני; לדאבוני, נראה שטמון בה דווקא זרע לחורבן הבית השלישי. בארץ ישראל המערבית מצויה אוכלוסיה ערבית גדולה. בהיעדר עלייה המונית, צפוי ששיעורה יחסית לאוכלוסיה היהודית עתיד אף לגדול, לפחות בשנים הקרובות. אלה המייחלים לבוקר בו נתעורר בארץ נקייה מערבים, אינם אלא חולמים בהקיץ.
נתון כבד-משקל נוסף הוא, שמאז תחילת הציונות היהודים לא היו מאוחדים בדעותיהם בשאלות המרכזיות הנוגעות לעתידנו הפיזי והלאומי, ולרבים מהם עמדות שלדעת אחרים הן בגדר חציית קווים אדומים. אין הדבר כך באכלוסיה הערבית, שגישתה לסכסוך איתנו אחידה למדי.
לכן, הענקת זכויות אזרחיות מלאות של מדינת ישראל לכל הערבים בארץ ישראל, משמעותה הכמעט מיידית היא העברה לידיהם של יכולת ההכרעה בנושאים החיוניים לקיומנו. איש מחסידי הארץ השלמה אינו מעלה זאת על דעתו.
מאחר שגירוש מיליונים אינו בא בחשבון כיום, ומצב קבע של הימצאות אוכלוסיה ערבית גדולה נטולת זכויות אזרח בסיסיות במדינת ישראל לא מתקבל על הדעת - מוצע פתרון פלא של הפרדה בין אזרחות למקום ישיבה של האוכלוסיה הערבית. הערבים ישבו בתוכנו, אך יהיו אזרחים במדינה ערבית כלשהי - כגון ירדן, שהיא ממילא מדינה פלשתינית במהותה.
זה נראה כפתרון מוצלח, אך יש בו בעיה אחת - אין לו כל סיכוי להתממש. אף מדינה ערבית לא תסכים להכיר בערביי הארץ שיחיו בתוך מדינת ישראל, כאזרחיה; הם עצמם יסרבו להיות בעלי זכויות אזרח, וההשפעה הנובעת מהן, במדינה שאין הם חיים בה, ולכן אין משמעות מעשית לאזרחותם.
אימוץ הגישה על-ידי מדינת ישראל יביא בהכרח להמשך הקטל ואף להגברתו. בנוסף לכך, העולם לא יקבל פתרון זה. אם ננסה לכפות אותו, נהיה מנודים כמו רודזיה ודרום-אפריקה הישנה בשנותיהן האחרונות, אולי אף יותר. כך לא נשרוד לאורך זמן.
רובו המוחלט של הציבור היהודי רואה את רעיון ארץ ישראל השלמה כלא מציאותי ו/או כבלתי צודק. העמדתו במרכז ההוויה הפוליטית של אותם אנשים טובים, גורמת לשתי תוצאות רעות:
  • העמקת הפילוג במחנה הלאומי והגברת היחלשותו;
  • היעדרות אנשים אלה מההנהגה, הפקרת הזירה הפוליטית בה נקבעות עובדות הרות גורל, חלקן אף בלתי הפיכות, למנהיגים ראויים פחות.
חלום ארץ ישראל השלמה אינו בר מימוש בתקופתנו. הדרך של "כולה שלי" תביא לתוצאה הפוכה - בטווח הקצר (גם אם לא מיידי), תחזיר לשלטון את מצדדי ה"התנתקויות" וה"התכנסויות" ההרסניות וחסרות התוחלת. היא פוגעת בצדקת טיעונינו ותורמת לבידודנו. בטווח הארוך, עלולה להיות בין הגורמים לחורבן הבית השלישי.
הפתרון היחידי
הסכם "אוסלו" היה אסון לעם ישראל, אך יש בו מרכיב חיובי אחד - כתוצאה ממנו איננו שולטים יותר על רוב-רובם של ערביי ארץ ישראל. אל לנו לוותר על יתרון זה, צריך להפיק ממנו תועלת מירבית.
הפתרון היחידי בעל סיכוי להפסיק הכתישה ושפיכות הדמים הנמשכות כבר דורות (או, לפחות, להפחיתן במידה רבה) ולבסס עתידנו כאן - הוא, לדעתי, קביעת גבולות מדינה קצרים וברי הגנה, שכמעט כל היהודים יימצאו בצידם האחד, וכמעט כל הערבים בצידם האחר. בהתוויתם, שתקבע שטחה של מדינת ישראל לדורות הבאים, יש להתחשב בגורמים רבים; אחד החשובים בהם - כי לנו אין ארץ אחרת. כדי להגיע לגבולות כאלה, מותר וצריך להעביר אוכלוסיות - גם שלנו, גם שלהם.
זה לא פתרון פשוט, ודאי לא מיידי. אך, לדעתי, הוא היחידי שיכול להבטיח קיומנו הלאומי בארץ לאורך זמן. ניסיון להגיע לכל לפתרון אחר ימיט עלינו, קרוב לוודאי, אסון.
עד למימושו, אסור להראות חולשה. אסור למצמץ, אסור להיכנע לטרור בעסקות שבויים או ב"מחוות" כלפי אויבינו בעת מלחמה. על כל מעשה תוקפנות יש להגיב בעוצמה רבה.
אסור לסגת מאף שעל אדמה, צריך להרחיב ולחזק ההתיישבות בכל חבלי הארץ, במרץ ובנחישות - כפי שנעשה בהסכמה לאומית רחבה עד קום המדינה.
התיישבות זאת תקבע במידה מכרעת גודל המדינה ומיקום גבולותיה העתידיים. היא אף תאותת לאויבינו שהזמן לא פועל יותר לטובתם, שכדאי להם להזדרז ולהגיע אתנו להסדר.

תאריך:  06/06/2007   |   עודכן:  06/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חלום ארץ-ישראל השלמה
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר ארוך ונטול כיוון ברור
אברהם ליפשיץ  |  6/06/07 10:13
2
המפות אמורות להמחיש את אמונתך?
שושי  |  6/06/07 10:19
 
- לא זאת התמונה
שלמה אידן  |  6/06/07 10:57
3
שלמה,על הריבוי של החרדים שמעת?
אביבי  |  6/06/07 10:33
 
- שמעתי
שלמה אידן  |  6/06/07 11:32
4
אדון שלמה אידן, כולנו ממשיכים
שאול אבידור  |  6/06/07 11:42
 
- זו המלצה להתאבדות קולקטיבית
איתן  |  6/06/07 13:20
 
- איתן היקר, זו הגדרה מדוייקת:
שאול אבידור  |  6/06/07 15:28
 
- כמה הערות לדבריך
שלמה אידן  |  7/06/07 00:33
5
ראשית, מאמר כתוב נחמד
אבל שגוי. מדוע?..  |  6/06/07 14:08
 
- מסכימה איתך ב-100% ל"ת
חני. א  |  6/06/07 14:56
 
- יפה כתבת. הפתרון הוא סילוק
שאול אבידור  |  6/06/07 15:47
 
- שגיאות - של מי?
שלמה אידן  |  7/06/07 01:07
6
וכוח על מצב דמיוני
אברהם שלום  |  6/06/07 14:34
 
- אברהם, 3 הערות :
שאול אבידור  |  6/06/07 16:05
 
- שאול תודה על הערותיך החשובות ל"ת
אברהם שלום  |  6/06/07 17:35
 
- מסכים עם רוב טיעוניך
שלמה אידן  |  7/06/07 01:28
7
תמונת מפרץ-חיפה שבמאמר
שלמה אידן  |  6/06/07 20:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
ההתקפה על הרפורמות המתוכננות על-ידי שר המשפטים לובשת את צורתה המכוערת והברוטאלית דווקא משום שאין למתנגדים לדרכו תשובות ענייניות להצעותיו
ירון מירלמן
פיתוח רכיבי תוכן עצמאיים שתפקודם אינו תלוי ב"אתר בית", עלול לשנות את האופן שבו אנו גולשים ברשת האינטרנט
ד"ר איתן פאר
יש להחזיר מחדש את אמון המטופלות שהטיפול ההורמונלי מצוי, קיים, שכיח ונפוץ וזוכה לעדנה מחודשת בכל העולם
שמואל מורה
במלאת 66 שנה לפרעות תש"א, הטבח ביהודי עירק שזכה לכינוי "הפרהוד", חושף פרופסור שמואל מורה, חתן פרס ישראל, את הפרשה הכואבת ביותר בתולדות יהדות בבל
עו"ד משה מכנס
הדוח של הסניגוריה הציבורית, על בתי המאסר והמעצר, אומר משהו על נסיונו של דיכטר למנות את יעקב גנות לתפקיד מפכ"ל המשטרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il