X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אהוד ברק יביא בשבוע הבא בפני מרכז מפלגת העבודה הצעה לפרוש מהקואליציה לאחר פרסום הדוח המלא של ועדת וינוגרד. אישור ההצעה יהיה התחלה של דינמיקה במערכת הפוליטית, שיכולה להוביל לבחירות כלליות כבר ב-2008
▪  ▪  ▪

קצת רקע
מרכז מפלגת העבודה צפוי להתכנס בקרוב מאוד, כדי לדון בהמשך הישארותהּ של המפלגה בממשלה לאחר פרסום הדוח הסופי של ועדת וינוגרד. המרכז יתכנס בעקבות החלטה קודמת שהתקבלה לפני הבחירות לראשות המפלגה, שעל פיה יש לדון בהמשך השותפות בקואליציה בתוך שלושה שבועות מיום בחירתו של היושב-ראש החדש.
בישיבה צפוי יו"ר העבודה, השר אהוד ברק, להציג בפני החברים הצעת החלטה המבוססת על הדברים שאמר במסיבת העיתונאים בקיבוץ שדות-ים במאי השנה, ועל הסיכום שאליו הגיע עם ח"כ אופיר פינס לפני הסיבוב השני בבחירות לראשות העבודה.
אם תאושר ההצעה ותמומש, יש לה משמעות עצומה על כל המערכת הפוליטית וכתוצאה מכך השפעות מרחיקות לכת על המדינה ולכן צריך לומר באומץ ובכנות את הדברים מטה.
כמה שאלות הכרחיות לצורך הדיון:
א) מדוע שמפלגת העבודה לא תמתין לפרסום המסקנות הסופיות של ועדת וינוגרד ולאורן תקיים דיון?
ב) מה המשמעויות המיידיות ליציאת מפלגת העבודה מהממשלה?
ג) באלו מקרים רצוי שמפלגת העבודה לא תצא מהממשלה?
ד) ובסופו של דבר, מה טוב למדינה ולא רק למפלגת העבודה.
לחכות לפרסום הסופי של ועדת וינוגרד
לא ברורה כלל וכלל הבהילות והצורך לדון דווקא כעת. אי אפשר לחכות כמה חודשים עד לפרסום הדוח? נכון שאופיר פינס לוחץ חזק מאוד לצאת מהממשלה מהר ככל הניתן גם לפני פרסום המסקנות, ואפילו סינדל את אהוד ברק כתנאי לתמיכה בו. אך אסור לנו להיות שבויים בקונספציה זו שאין לה מניעים הגיוניים.
אין מחלוקת על כך, שסיכום מסקנות ועדת ונוגרד לעינינו טומן בחובו את האפשרויות העיקריות הבאות:
  • הטלת האחריות המלאה של כשלי הממשלה במפורש על אהוד אולמרט ולהמליץ על התפטרותו.
  • הטלת אחריות כללית ולא מפורשת על ראש הממשלה, תוך המלצות לתיקון הכשלים ולהשאיר את ההכרעה על פיטוריו לדין הציבור.
  • אי הטלת אחריות אישית על ראש הממשלה.
לאור זאת, באפשרות השנייה, אהוד אולמרט לא יהיה חייב להתפטר אלא אם ירצה זאת, או הלחץ הציבורי לא יפשר לו למשול. באפשרות השלישית, אהוד אולמרט לא יתפטר וידוע, שגם אין לו כל כוונה כזו.
אז למה למהר כעת וכבר היום ולהחליט על יציאה מיד עם פרסום דוח וינוגרד ולפני שהגיע לידינו? נמתין בסבלנות עוד כמה חודשים ואז נדון ונחליט לאור המצב. הממשלה כעת מתפקדת ויותר זהירה מלקחי דוח הביניים, אז מה יש למהר?
אני לא יודע אם חשבו היוזמים על יציאת מפלגת העבודה מהממשלה על נסיבות נוספות שיכולות להתעורר משך הזמן והן:
  • למשל על האפשרות: שוועדת וינוגרד בפרסום המסקנות הסופיות לא תמליץ על סיום כהונתו של ראש הממשלה, הרי הוא נתן בפניה עדות שנייה, שמן הסתם יתכן ותסתור את קביעותיה בדוח הביניים, אז למה שיגיש את התפטרותו?
  • או, אם תהיה החרפת המצב הביטחוני או מלחמה נוספת בצפון או בדרום האם זו העת הנכונה להחליף ראש ממשלה או ללכת לבחירות?
  • ואם בכל זאת ממשלת אולמרט תצליח להזיז בכוחות משותפים מהלך מדיני רציני, האם זה באמת הזמן המתאים להביא לפיטורי ראש ממשלה מכהן? או ללכת לבחירות כלליות טרם זמנם? הרי לא יהיה מי שייקח ברצינות את מפלגת העבודה וגרוע יותר, הדבר יחליש אותה.
  • ומה יחשוב הציבור בישראל על היציבות השלטונית אם כל שנה וחצי או שנתיים נלך לבחירות המשתקות את המשק מבלי דעת מה נקבל אחריהן.
  • ואם המפלגה תיזום מהלך של הקדמת הבחירות, אולי בכל זאת הסקרים צודקים והליכוד בראשות ביבי נתניהו יעלה לשלטון ומפלגת העבודה תשקע שוב במדבר האופוזיציה. לעולם לא נסלח במקרה זה ליוזמי הקדמת הבחירות הכלליות.
ובכלל, אם תתקבל ההחלטה על פרישה מההמשלה, אז לשם מה כל הצרמוניה של צרוף אהוד ברק כעת לממשלה כשר ביטחון במגמה לחזק את ההמשלה ואת הביטחון, אם תיפול החלטה כעת שבעוד כמה חודשים נצא מהממשלה, ספק אם מישהו ייקח את החלטות המפלגה ברצינות יתרה. ומה באמת טוב למפלגה בהחלטה זו?
הפתרון המוצע
א. לא לקיים כל דיון בנושא ולחכות לפרסום מסקנות וינוגרד ורק לאורן להחליט.
ב. האפשרות שוועדת וינוגרד תמליץ על פיטורי אהוד אולמרט באופן ברור ונחרץ, ובכך נגמר הסיפור. יש לאפשר למפלגת קדימה להעמיד מועמד מוסכם אחר לראשות הממשלה, כתנאי לפתיחת ההסכמים הקואליציוניים וחיזוק מפלגת העבודה בממשלה ובפרט לא להסתכן בהליכה לבחירות כלליות טרם זמנן.
ג.בתקופה זו של התארגנות מחודשת ומשותפת של הממשלה ועד מועד הבחירות במועדן, תיערך מפלגת העבודה, תשקם את מוסדותיה, תגבש את מצעה ותכין את עצמה כמפלגת שלטון בבחירות הכלליות במועדן. במטרה לנצח - והמלאכה עדיין רבה.

הכותב הוא סא"ל ((בדימ.)), סופר ופובליציסט. וחבר מפלגת העבודה.
תאריך:  28/06/2007   |   עודכן:  28/06/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא לצאת מהקואליציה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ברק - כל מה שרציתם לדעת -תקציר
רק אמת  |  30/06/07 14:47
2
אופיר פינס למרץ
נאור698  |  1/07/07 08:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
שנים אני מתבונן בהתפעלות - לעיתים אפילו בקנאה - ביכולת של אחי מהשמאל לסלוח לפלשתינים שגרמו לריסוקם בקלפי. זה מוכיח - מחלת, סליחה - גדלות נפש. הדיבורים האלה על שחרור הרוצח מרוואן ברגותי, גרמו לי לבחון מחדש את סלידתי מיגאל עמיר, שגם הוא, פגע אלקטוראלית במחנה שאליו אני משתייך
איתן גנור
כבוד ראש התביעה, עסקת הטיעון המדוברת עם נשיא המדינה המואשם בעבירות חמורות היא הפרת אמון חמורה שלך כלפי המתלוננות בראש ובראשונה, וכלפי הציבור בכלל. עסקת טיעון כזו גם תעודד פשע ואלימות, בכך שתרתיע נפגעות תקיפה מלהתלונן. אני רק מקווה שימצא מי שיגיש בג"צ שיחסום עסקה זו
ד"ר יובל ברנדשטטר
הממסד אוהב את אבו מאזן. זה מקרה קלסי של אהבת המן ושנאת מרדכי
עו"ד אברהם פכטר
"בהצהרת" בר-אילן של היועץ המשפטי לממשלה, היתה נימה של חשש לפירוק המערכות השלטוניות בישראל, בבחינת ובימים אלה אין מלך בישראל, איש הישר בעיניו יעשה. גם אם זה נכון, האם היועץ של הממשלה יכול לשבת איתה ובתוכה, ולהישאר בתפקידו, תמהני. היועץ איננו "המצפון הלאומי" ולא נביא הזעם והתוכחה ועדיף שיפעל בד' אמות תפקידו
אורי אבנרי
לאריאל שרון היתה תוכנית-על, ובה שלושה יעדים עיקריים: (א) הפיכת רצועת-עזה ליחידה נפרדת ומנותקת בהנהגת חמאס. (ב) הפיכת הגדה המערבית למערכת של קנטונים מנותקים בהנהגת פת"ח. ו(ג) השארת שני השטחים בשליטת צה"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il