לאחר מספר שנים שבהן הדרתי את רגלי מלטוס בחברת טראנס איירו החלטתי לטוס בחברתם. טראנס איירו השייכת לבעלים רוסיים והיא המוביל הנקוב הרוסי מול המוביל הנקוב מישראל אל על.
חברת טראנס איירו בארץ מנוהלת כמו חנות מכולת בעלת מחזור יפה כמעט ללא פרסום. מרבית הנוסעים הם תושבי ישראל יוצאי חבר המדינות.
המחירים בחברת בתעופה הם סבירים ביותר ונמוכים משמעותית מחברת אל על הטסה באותו מסלול בדיוק, הטיסה במטוסי טראנס אירו היא חוויה בפני עצמה. המטוסים די ישנים. הריפוד אומנם נראה תקין אך הוא די דהוי. כל הפלסטיקים שמרכיבים את הכיסאות מזמן איבדו את צבעם ונראים די מלוכלכים. העזובה במטוס נראית בכל מקום. לא רק שכל הריהוט ישן ומיושן. מרבית שולחנות האכילה עקומים חלקם לא נסגרים. על חלק מקירות המטוס היו קשקושים שונים שהטסים בחברה הזאת קשקשו במהלך הזמן.
אפילו כמעט לאורך כל התקרה במטוס היה קו ארוך ומפוטל בצבע כחול שאחד בנוסעים המשועממים בזמן הטיסה צייר ביד אומן, קו שאפילו פיקאסו אשר היה ידוע בקווי הציור שלו לא היה מצליח לצייר.
השולחנות אשר נועדו לאכילה חלקם היו פשוט שבורים. חלקם נפלו בשעת הטיסה. ברובם הצבע המקורי כבר מזמן נטש אותם. השטיח המכסה את רצפת המטוס נראה כאילו עבר קרבות רבים, מעטרים אותו כתמים רבים יותר מכוכבי השמיים.
עגלת המשקאות שעברה בין הנוסעים כללה רק קולה רגילה, דייט קולה לא היתה בנמצא. היו מים, שני סוגי מיצים ומיץ עגבניות. עגלה שידעה ימים טובים מאלו נראתה דלה ועלובה. המזון שהוגש לאורחי הטיסה היה ברובו בעל טעם טפל עד מאוד. יש לציין שאת כל סלון הנוסעים ללא החלק המיועד לעסקים שרתו רק שתי דיילות חרוצות ביותר שלא נחו לרגע. הגישו. פינו. מילאו כל בקשה ביעילות יוצאת מגדר הרגיל. ללא המתנה רבה. ללא קיטורים ובחיוך אחד גדול.
על דיילות אל על ואוסטריאן אירליינס ללמוד מדיילות טראנס איירו איך לשרת קהל. בחברות האחרות מטוס כזה משרתות בדרך כלל ארבע דיילות אשר עושות לך טובה במרבית הזמן. אני חושב שעל עבודתן, דיילות טראנס איירו שעובדות בחסר כוח אדם, מקבלות שכר עתק שנע לבטח בסביבות שכר המינימום.
כמה דברים כללים על המטוס. מערכת האוורור בזמן ההמתנה על הקרקע כמעט ולא פעלה. לאורך כל הטיסה היא היתה חלשה ביותר וכמעט ולא הורגשה כלל. לא היו פתחי קירור, לא היה פתח להזרמת אוויר אישית לכל נוסע.
אם לסכם את הטיסה כולה. המחיר הזול משמעותית מחברת אל על, בהפרש של כמאתיים ועד ארבע מאות דולר לכרטיס מביא את החברה הזאת לידי טיסות מלאות. הדיילות פשוט מצוינות. כל השאר טעון שיפור. למי שמחפש טיסה בחברה סדירה במחיר של צ'ארטר ותנאים של שנות החמישים טראנס איירו היא החברה האידיאלית בשבילו.