X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דוחות "בצלם" - הם תמיד חומר קריאה מרתק. הטקסטים שלהם - דוגמא ללוליינות מלים. הם יודעים לכתוב יפה, לשמור על חזות מהוגנת ולעולם להתחמק מאמירת אמת. הימין, כרגיל, עומד פעור פה
▪  ▪  ▪
   בועז מושקוביץ
לצלם את "בצלם"

אחד הדוחות האחרונים של "בצלם" (מאי 2007) עוסק בחברון. ביום כתיבת שורות אלו, כותרתו עדיין מופיעה בשער האתר. הנושא: דחיקת התושבים הערבים ובתי העסק שלהם ממרכזה של העיר בשנות האינתיפאדה. הטענה נשענת על עובדות ומספרים, אבל את דוחות "בצלם" יש לקרוא בעיון, זהו חומר קריאה מרתק.
כך מתחיל הדוח: "לאורך השנים הוקמו מספר נקודות התנחלות ישראליות בעיר העתיקה של חברון ובסביבותיה."
סליחה, לאורך כמה שנים? "בצלם" אינו מציין שחידושו של הישוב היהודי בחברון החל בשנת 1968 (הס מלהזכיר את הנסיבות, שבהן הישוב הישן חדל מלהתקיים). הדוח משווה את המצב העדכני לעומת המצב בשנות ה-90. כלומר, חבויה כאן העובדה, שבכשלושים שנות ההתיישבות היהודית החדשה בעיר, התנהלו חייהם של ערביי חברון כתיקונם.
הוותיקים זוכרים כי בשנים הטובות יותר הסתובבו היהודים ללא נשק בשוק וקנו סחורות. אני שירתתי במילואים בחברון בשנת 1991. אותה שנה השתייכה כבר לשנים הרעות של האינתיפאדה הראשונה, אבל ראיתי מסחר פורח, כל עוד לא היו פיגועים.
ומה קרה לאחר מכן? "בצלם" מציין את המושג "אינתיפאדה" כשם של תקופה ותו לא. כשם שארכיאולוג כותב "תקופה נאוליתית" או "תקופה כלקוליתית", כך "בצלם" כותב "האינתיפאדה השנייה". אומנם הם מודים, שהצבא נמצא בחברון כדי להגן על המתנחלים, אך אינם מזכירים מדוע אלו זקוקים להגנה.
יותר מכך, תיכף לאחר ציון "אינתיפאדה" כמעין כינוי סתמי לתקופה, מובאת רשימה ארוכה של מעשי היהודים המתנחלים נגד הערבים, כולל הרעלת באר והריגת ילדה; זאת כנראה על-מנת לספק למממנים האירופיים את מה שהם רגילים לשמוע על היהודים עוד מימי האינקוויזיציה...
על-מנת להמחיש את שיתוק חיי המסחר בעיר, משולבים בדוח תצלומים של אותם הרחובות בחברון, שצולמו בשנות ה-90 והשנה, כך לטענת "בצלם", מעין "לפני" ו"אחרי". בתמונה הראשונה של צמד התמונות השני, רואים שתי עגלות ממכר ניידות על המדרכה ומספר אנשים מסביב. בתמונה השנייה - נוף שומם של דלתות סגורות.
אך במאמץ קטן, אפשר להבחין, שחלק מהדלתות הנעולות בתמונה השנייה, נראות נעולות גם בתמונה הראשונה. על-פי צורת האור והצל - התמונה הראשונה צולמה בצהרי היום, כשהמסחר בשיאו, השנייה - בשעות שהשמש כבר נמוכה. בעונת הקיץ זאת יכולה להיות שעה שאחרי סגירת החנויות.
אין ויכוח, שעקב מלחמת הטרור של הרש"פ נגד ישראל, ניחתה מכה כלכלית קשה על הערבים, וזה כולל נטישת החנויות והבתים על-ידי רבים מהם. ברם, התמונות הנ"ל אינן הוכחה לכלום. מלבד זאת שאנשי "בצלם" אינם חוקרים כל כך מקצועיים, כמו שהם מנסים להצטייר, הרי הטקסט שמסביב לתמונות אינו אלא סיפוק רצונם של תורמי הכספים, שלפחות חלקם עדיין חושבים על יהודים כעל רוצחי ילדים ומרעילי בארות.
כרגיל, אין בדוח תגובות של המבוקרים. אנשי "בצלם" לעולם אינם מבקשים תגובה מהמתנחלים, ברוב המקרים הם אינם מבקשים תגובות מצה"ל. יהונתן דחוח-הלוי, שפרסם באתר "חדשות מחלקה ראשונה" מספר מאמרי ביקורת נגד "בצלם", פנה אליהם בשאלה מדוע אינם מבקשים תגובות. התשובה, שהוא קיבל מאלפת: "בצלם" אינו חייב לבקש תגובה כי הוא אינו כלי תקשורת.
להלן תקדים מעניין: המכון ARIJ הפלשתיני, הפיץ מידע שקרי אודות "אקוסייד" (אקוסייד מוגדר כהשמדת טבע בקנה מידה גלובאלי, כגון במלחמה גרעינית), שכביכול גורמים המתנחלים ביהודה ושומרון. המומחה לאקולוגיה ד"ר זאב וולפסון בדק את הנתונים ופרסם ראיות מפריכות. בעקבות הפרסום, הודיעו התורמים האירופיים למכון, שישקלו מחדש את התרומות. המכון תבע את וולפסון בבית משפט ישראלי, אך וולפסון הביס אותם גם שם.
תוכן הדוחות של "בצלם" נע בין חוסר מקצועיות לפיברוק מכוון. הפרכת הדוחות שלהם אפילו אינה מהווה אתגר אינטלקטואלי ראוי לשמו. הסיבה היחידה לכך, שהאירגון הזה קיים ומגביר שנאת ישראל בעולם היא, שהמחנה הלאומי עומד מולו עד היום בפה פעור ובחוסר מעש.
תאריך:  24/07/2007   |   עודכן:  24/07/2007
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
"בצלם" בחברון
תגובות  [ 6 ]מוצגות  [ 6 ] כתוב תגובה 
1
זה נבלה וגם ההוא טריפה
א.ברנוביץ  |  24/07/07 10:22
2
סיור מאורגן: במ
להכירבאמת  |  24/07/07 21:11
 
- מה אחוז היהודים בלונדון?
מה קשור האחוז  |  25/07/07 01:44
3
מאמר רדוד וללא אסמכתות ל"ת
בלי טעם או ריח  |  25/07/07 07:04
 
- תזהר הכותב ישמיץ אותך באי הבנת
דיוגנס  |  25/07/07 08:12
4
מסקנה - חזרה ל- 1990
עלי באבא  |  25/07/07 15:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב עציון
לא העכבר אשם, החור אשם. הבעיה היא בנו, שבוחרים בכל פעם את אותם כושלים ונכשלים, את אותם האטדים ממשל יותם המבקשים כי נחסה בצל אשר הם אינם מטילים
חיים שיבי
מי שמוכר את עצמו כגלויה צבעונית שהיא מפתח לעתיד טוב יותר - שלא יקבול אם הוא נחשף, לעיתים רחוקות מדי, כסתם בן אדם על מעלותיו ועל חולשותיו
נחום דוניצה
מהפיכת האינטרנט היתה - ועודנה - החמצה מבחינת משרדי יחסי הציבור. עידן הווב 2.0 הביא עמו את הפוטנציאל לשינוי האמיתי, אך גם שקיפות מלאה, אינטימיות עם קהלי היעד, זיהוי מובילי דעת קהל חדשים לגמרי, וכן, גם עור של פיל
אהרון רול
כאן אנו דנים בגזענות של יהודים נגד יהודים ויש לנו קבלות על כך, גזענותו של עיתון הארץ נגד העם היהודי כולו
משה ניסנבוים
משה יודע שאם יפנה אל בני ישראל בדרך התוכחה הם יבינו טוב יותר את דבריו שכן הוא מפרט את חטאיהם ישירות, אך יודע הוא שעם ישראל הוא עם קשה עורף ואם ישטח בפניהם את חטאיהם יהיו רבים שימאנו לשמוע זאת. לכן אומר ומונה משה את חטאיהם ע"פ הרמז וע"פ המקומות שבהם חטאו בנ"י בלי להזכיר את שם המקום
רשימות נוספות
בצלם: החזקת שליט כבן ערובה היא פשע מלחמה  /  ניר יהב
בצלם: "לחקור את הכאת תחקירן הארגון בידי שוטר"  /  מוטי אקסמיט
דוח בצלם: "השב"כ מתעלל בפלשתינים"  /  אריאל שמידברג, רונן ליבוביץ
בצלם והאתיקה המקצועית  /  יהונתן דחוח-הלוי
בצלם מגחך עצמו לדעת  /  יהונתן דחוח-הלוי
ושוב - בצלם לוקה בחד-צדדיות   /  יהונתן דחוח-הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il