X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מול הדיקטטורה הסורית, מול ציחצוח החרבות של "דה-גול" הסורי ותמרוני צבא סוריה, חברת הכבוד ב"ציר הרשע" העולמי, על ישראל להעלות מיד קבל עם ועולם תביעות טריטוריאליות צודקות משלה
▪  ▪  ▪

את פארוק א-שרע אני מכיר "מקרוב". אני זוכר אותו מוועידת מדריד, אוקטובר 1991, ולא רק מנאומו הארסי נגד ראש ממשלת ישראל וראש משלחת ישראל, יצחק שמיר. כחבר במשלחת היועצים לוועידה, התחככתי כמה פעמים עם ראש המשלחת הסורית, עברנו זה ליד זה, כמעט כתף אל כתף, בחצר הארמון שמחוץ לאולם הדיונים. כגביר בארמונו הילך א-שרע באוויר הספרדי הצח, מוקף חבורת עוזרים, מתנשא ומנוכר.
16 שנה חלפו מאותו אירוע היסטורי. מני אז כל מנהיגי האזור התחלפו, או הלכו לעולמם. כמוהם גם ראשי המעצמות נותנות-החסות. שרע הוא אולי היחיד שנותר על כנו, מכהן כסגן הנשיא אסד הבן שירש את אביו הכריזמטי, ועדיין הדובר המוסמך בנושאים מדיניים מטעם דמשק.
השבוע נשמע גם קולו ב"מתקפת השלום" התעמולתית של סוריה, שמתנהלת מזה כמה שבועות. היה זה בנאומו ביום העיתונות הסורית (מי אמר שאין דמוקרטיה ועיתונות חופשית בסוריה?), כאשר - על-פי ערוץ 1 שלנו - א-שרע משגר "מסר מרגיע" לישראל. לא, אין פניה של דמשק למלחמה, אבל לא תתפשר על "פחות מחזרה לקווי 4 ביוני 1967".
כאשר פארוק א-שרע נאם לפני בכירי העיתונות המקומית, הוא היה במרחק של כשבעים ק"מ מגבול ישראל. כן, לפעמים אנחנו שוכחים, כי הבירה הסורית קרובה מאוד אל קני התותחים של צה"ל, כמעט כמרחק בין ירושלים לתל אביב. ואף-על-פי-כן דמשק היא זו שמאיימת על ישראל, בדיבורים בינתיים, ממנה יוצאים חרחורי מלחמה והיא זו שמציבה אולטימטום בדרישה לקבל את הגולן ה"כבוש".
בירושלים "נרדמו בשמירה". שכחו את כל יתרונותינו האסטרטגיים על פני האויב הסורי. מקורם בעובדה אחת - שליטתנו על הרמה שעד למלחמת ששת הימים הילכה אימים על ישובי העמק. השלום שסוריה מציעה, פירושו המעשי הוא אחד - שלילת היתרון הטופוגרפי-גיאוגרפי שרכשה לעצמה ישראל במלחמת 1967, כתוצאה מהתוקפנות הסורית דאז.
במלחמת העצבים הישראלית-סורית, אנו והעולם כולו עדים למשוואה תמוהה זו: ישראל מתחננת לשלום, הסורים מבקשים את השטח. מבחינה הסברתית, הצד הישראלי נמצא בנחיתות בזירה הבינלאומית. אומרים לנו, ויגידו לנו בוועידה הבינלאומית ש"מבשל" הנשיא בוש לנובמבר, כי למען השלום עלינו להחזיר את הגולן עד הסמ"ר האחרון. לדאבון הלב, נציגי ישראל לא יגיבו בסגנון: מה פתאום? הגולן הוא מאז 1981 חלק בלתי נפרד מהשטח הריבוני הישראלי, לא נוותר עליו!
מכאן שורש החולשה הישראלית. במקום לדבר "סורית", אנחנו מדברים ב"שלום עכשווית", שמשמעה, כי ישראל בהנהגת השמאל של קדימה-העבודה תהיה מוכנה לרדת מהרמה, בתמורה למס שפתיים שייכלל באותה פיסת תחת הכותרת הסכם-שלום.
מאי קא משמע לן - "סורית"? פשיטא: נציג גם אנחנו תנאים מוקדמים לשכנינו הסורים, נאמר להם גלויות, לא נלך למשא-ומתן, בלי שיובטח תחילה כי רמת הגולן תישאר בריבונות ישראל. או בשפתו של א-שרע: "התנאי שלנו לשלום - לא נתפשר על פחות מקווי הגבול הנוכחיים בין ישראל לסוריה".
נשמע בלתי מתקבל על הדעת? ובכן, רק בשפה כזו מנהלים משא-ומתן במזרח-התיכון. זוהי השפה שדמשק מבינה: שלום תמורת שלום, שטח תמורת שטח. לא "שלום" ערטילאי בתמורה לנכס מוחשי, חבל ארץ שמזה ארבעים שנה משגשג תחת ריבונות ישראל. חבל ארץ שמאפשר לנו להימצא בקירבה של כמה עשרות ק"מ בלבד מן הבירה הסורית ולהמחיש לאסד באמת, מי חולש על מי.
מול הדיקטטורה הסורית, מול ציחצוח החרבות של "דה-גול" הסורי ותמרוני צבא סוריה, חברת הכבוד ב"ציר הרשע" העולמי, על ישראל להעלות מיד קבל עם ועולם תביעות טריטוריאליות צודקות משלה. לצד תביעת השלום, עלינו להבטיח וקודם כל לעצמנו, בלי למצמץ, את ריבונותנו לעדי-עד על רמת הגולן, שהיא ישראלית ולא סורית, כשם שחבל אלכסנדרטה הוא טורקי ולא סורי.

תאריך:  16/08/2007   |   עודכן:  16/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעות נגדיות לסוריה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
בדיוק כך צריך לדבר ולנהוג ל"ת
מצוין  |  16/08/07 09:53
2
צודק! ל"ת
חכם?  |  16/08/07 10:17
3
נאה דרשת ל"ת
א מ רול  |  16/08/07 11:02
4
אסאד מי אתה?
מוצא "פרנקית"  |  16/08/07 11:18
5
אחרי הדור שחזר
גידעוני  |  16/08/07 13:02
6
רמת הגולן\אחימאיר
ג'ויה  |  16/08/07 13:26
7
מדינה עם ביצים
מוצא "פרנקית"  |  16/08/07 17:05
8
השלום עם סוריה
שמעון ראם  |  16/08/07 18:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר יובל ברנדשטטר
מי שהחושב שהפיגועים מקורם ביהודה ושומרון, שיחשוב שוב
דודו גוזלן
הגיע הזמן לממשלה יותר חזקה ואמיצה שבמקום לגרש יהודים תילחם בטרור בכל הכוח וללא חשש ממה יגידו העולם ואישתו, כי בינינו, את מי זה מעניין?
חיים שיבי
בשנה האחרונה קנו ערבים משכונות וכפרי הפריפריה מזרחית לירושלים מספר נכסים בשכונות הצפוניות היהודיות המבוססות של הבירה    אני אמצה כל דרך של שכנות טובה - אם תהיה הדדית
גורי גרוסמן
כדי להוכיח לכלל הבוחרים בישראל כי הוא אכן ראוי לחזור להנהגת המדינה, נתניהו חייב היה לפתוח באבירות את הדלתות לרווחה בפני אוהדיו של פייגלין
איריס פרחי
למה אנשים שאינם חתומים על כרטיס אדי מצפים לקבל תרומת איברים? זה לא פייר. יש לחוקק חוק שיקבע שרק מי שחתום על כרטיס אדי יקבל עדיפות לתרומת איברים ומי שאינו חתום שילך, בשפה גסה, לחפש את החברים שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il