X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"מוטב מאוחר מאשר לעולם לא", אומר גורם מדיני בכיר בהתייחס להודעתו של ראש הממשלה הפלשתיני סלאם פיאד לפזר יותר ממאה אגודות צדקה ועמותות אזרחיות שונות הפועלות בשטחים
▪  ▪  ▪

גורמים מדיניים בכירים בירושלים מאשרים כי ארגון החמאס אכן תכנן, לפני כמה חודשים, להתנקש בחייו של הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס באמצעות מנהרת נפץ בעת שייסע על ציר צלאח א-דין ברצועת עזה. הניסיון נחשף מבעוד מועד אך הסכנה עדיין מרחפת על ראשו של הנשיא. לכן בירושלים מתייחסים בחומרה רבה לאיום שהשמיע אתמול פתחי חמאד, חבר הפרלמנט הפלשתיני מטעם החמאס, כשאמר כי פגישתו של הנשיא עבאס עם ראש הממשלה אולמרט עלולה להביא לקיצו של נשיא הרשות הפלשתינית בקרוב.
"מוטב מאוחר מאשר לעולם לא", אומר גורם מדיני בכיר בהתייחס להודעתו של ראש הממשלה הפלשתיני סלאם פיאד לפזר יותר ממאה אגודות צדקה ועמותות אזרחיות שונות הפועלות בשטחים. למרות הכחשות סלאם פיאד מדובר בעיקר בגופים הקשורים לארגון החמאס ואשר מחזקים את אחיזתו בשטח. הממשלה הפלשתינית של פיאד החלה להתאושש מההלם שאחז ברשות הפלשתינית בעקבות השתלטות החמאס על עזה וליזום צעדים חוקיים להגבלת כוחו והשפעתו של ארגון החמאס.
הממשלה הפלשתינית של פיאד גם מנסה להדק את הקשר שלה עם האוכלוסיה ומפנה את כל האזרחים הפלשתינים, שעלולים להיפגע חומרית מסגירת המוסדות האלה, אל משרד הרווחה של ממשלת פיאד כדי לקבל משם את הסיוע הכספי במקום ממוסדות החמאס. גם בשטחי בגדה והרצועה כסף פירושו כוח והשפעה פוליטית במיוחד במצב הכלכלי הקשה של תושבי השטחים.
האם תצליח ממשלתו של סלאם פיאד לפזר גם את אותם מוסדות של החמאס הנמצאים ברצועת עזה הנתונה תחת שליטה מלאה של החמאס? סלאם פיאד בטוח שכן והוא מתכנן להקפיא את חשבונות הבנקים של אותם מוסדות ובכך להביא לשיתוקם.
גורמי הביטחון חוששים שאם יתקדם המשא-ומתן המדיני בין ישראל לרשות הפלסשתינית בראשותו של מחמוד עבאס יחריף העימות בין החמאס לארגון הפתח ותגבר הסכנה לחייו של הנשיא עבאס. ארגון החמאס, לדברי אותם הגורמים, משחק משחק כפול. מחד החמאס העביר באחרונה לנשיא עבאס יוזמה כתובה לחידוש הדיאלוג המדיני באמצעות שר החוץ הפלשתיני לשעבר ד"ר זיאד עמר אך מאידך-גיסא פועל החמאס למוטט את שלטונו של מחמוד עבאס בכל הדרכים.
ההסתה של החמאס נגד הפת"ח גברה בימים האחרונים. תחנת הטלוויזיה "אל-אקצה" של החמאס משדרת בימים האחרונים סרט מצויר לילדים שבו מופיעים אנשי הפתח בדמות עכברים ועוסקים בגניבות כספים, שחיתות ופגיעה במסגדים ברצועה. לפתע מופיע אריה גדול המסמל את ארגון החמאס הורג את מרבית העכברים ומגרש את השאר.
התגברות קצב המשא-ומתן בין הנשיא עבאס לראש הממשלה אולמרט עלולה לספק לחמאס קרקע נוחה לתקוף את עבאס ולהאשימו בויתורים ואף בבגידה. כבר עכשיו טוען החמאס בפומבי כי עבאס אינו מוסמך לחתום על הסכם שלום עם ישראל משום שהוא ואנשיו אינם מייצגים עוד את העם הפלשתיני. החמאס ינסה לקבל לגיטימציה ציבורית לפעול נגד עבאס בכל דרך כדי לטרפד כל סיכוי להסדר.
לישראל אסור להתערב בקרב הפנימי הזה בין הפתח לחמאס. כל התערבות ישראלית תזיק למחמוד עבאס ותצייר אותו בעיני בני עמו כ"בובה ישראלית" או כמשתף פעולה. הנשיא הפלשתיני צריך בעצמו להתעשת ולקחת את העניינים לידיו. ממשלת פיאד עשתה צעד נכון כשהחליטה לסגור מוסדות הקשורים חמאס. עליה להמשיך בנחישות בכיוון זה ולנצל לטובתה את הירידה בפופולריות של החמאס בעקבות השלטון הדיקטטורי ואמצעי הדיכוי שהוא מפעיל ברצועת עזה. רק מדיניות מושכלת בזירה הפלשתינית הפנימית יכולה לחזק את הנשיא עבאס וממשלת פיאד בעיני בני עמם. עליהם לשאוב את הכוח והלגיטימציה מבני העם הפלשתיני ולא מארה"ב ומישראל.

תאריך:  30/08/2007   |   עודכן:  30/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי קול
מאמר תגובה למאמרו של בן כספית "חייו תלויים מנגד"
עו"ד מלי פולישוק-בלוך
המאבק שממומן בעיקרו על-ידי האוכלוסיה המבוססת יותר, יסייע גם לאוכלוסיה החלשה. יש לגנות את הגישה הפופוליסטית המנסה לראות בכל מאבק, גם מאבק על איכות האוויר שאנו נושמים, מאבק בין עשירים לעניים. זו גישה פסולה כמו גם הגישה הפוסלת את זכותם של עשירים לאוויר נקי
ד"ר חיים משגב
לפני כמה שנים תוקן החוק המאפשר את קציבת עונשם של רוצחים באופן שנקבע בו שאם אדם רצח ראש ממשלה ממניע פוליטי-אדיאולוגי, הוא לא ישוחרר לעולם. אם כך, מדוע אי אפשר ליישם את אותה אמת מידה גם על ערבים שרצחו סתם נער יהודי, לא ראש ממשלה, מתוך מניע דומה?
חנה אקרמן
שיחה עם מומחה השבוע, ד"ר אלי כרמלי, החוג לפיזיותרפיה, הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר, אוניברסיטת תל אביב
ד"ר מיכאל שוחט
ישנן שומות מולדות המופיעות אצל 1% מכלל הילודים, המתחלקות לפי גודלן לקטנות, בינוניות וענקיות    קיימות מספר שיטות להסרת שומה קוסמטית
רשימות נוספות
סוכל ניסיון פיגוע של נער בן 15  /  ניר יהב
3 ילדים נהרגו; צה"ל מתנצל  /  הילה רפופורט
נתניהו: "אולמרט מנהל 'מתן ומתן'"  /  איציק וולף
שוויון זכויות קודם כול  /  גדי גולן
שלטון החמאס  /  יוני בן-מנחם
אין מה למהר  /  יוני בן מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il