X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עסקו של המבוטח נשרף. פוליסת הביטוח חודשה מדי שנה בשנה, מזה מספר שנים, באותה חברת ביטוח. אלא שדווקא בשנה הרלנטית לשריפה, הפוליסה לא חודשה. הסוכן הודה כי הפוליסה לא חודשה בשל תפקוד לקוי ופספוסים מצידו ומצד חברת הביטוח. עם זאת, כך טען, אין מוטלת עליו כל חובה לפנות אל המבוטח מדי שנה ולהציע לו לחדש את הפוליסה לשנה נוספת. האמנם?
▪  ▪  ▪

באחד הלילות נשרפה מצבעת הרהיטים של מוחמד נאטור בכפר יאסיף. נאטור הודיע על השריפה מיידית לסוכן הביטוח של חברת הפניקס. זה האחרון שלח שמאי אשר ערך שומת נזק.
מכאן ואילך המתין נאטור להמחאה של חברת הביטוח. המתין והמתין עד בוש. ההמחאה לא הגיעה. במקום המחאה החל נאטור לקבל מהסוכן שורה של תירוצים והצטדקויות. לבסוף הגיע מכתב רשמי מחברת הביטוח הפניקס: "אין לעסק פוליסת ביטוח תקיפה למועד אירוע הנזק".
במשפט שהתנהל בפני השופט דניאל פיש, מבית משפט השלום בחיפה, הודו הפניקס והסוכן כי המצבעה הייתה מבוטחת אצלם שנים רבות. הביטוח חודש מדי שנה לשנה נוספת. אולם בשנה בה אירעה השריפה אירעה תקלה והביטוח לא חודש.
הסוכן הסביר כי כחודש לפני סוף כל שנת ביטוח, נהגה הפניקס להוציא הוראת חידוש לשנת הביטוח הבאה. הסוכן היה פונה עם הוראת החידוש למבוטח, שואל אותו אם יש לו שינויים ולאחר מכן היה מבקש מהפניקס לחדש את הפוליסה לשנה נוספת.
בשנת הביטוח בה אירעה השריפה, אירעה כאמור תקלה. הייתי אמור לקבל הוראת חידוש, כך סיפר הסוכן. אולם באותה תקופה הפניקס עברה משרדים ונותנת השירותים שלי בהפניקס הוחלפה. משך כשלושה חודשים "היה תפקוד לקוי בהפניקס... מאחר והפניקס לא שיגרו אלי הוראות חידוש, ואף לא פנו אלי ולא אמרו לי שלא הודעתי בכתב אם לחדש או לא לחדש - לא עליתי על כך שהכיסוי לא חודש".
בימינו אלה, הקשה השופט, ישנם אמצעים רבים היכולים לעזור לך לחדש את הביטוחים של לקוחותיך גם ללא תזכורת מחברת הביטוח. על מחשבים שמעת?
אכן, הודה הסוכן, קיימים מחשבים ואני גם רכשתי תוכנה מיוחדת לניהול לקוחות של חברת צל מחשבים. התוכנה הייתה אמורה להתריע על פוליסות שתוקפן עומד לפוג. אולם, למרבה הצער, גם התוכנה כשלה. לא כל הפוליסות נקלטו בה. הפוליסה של נאטור כביש מזל, הייתה בין אלה שלא נקלטו. "לצערי התוכנה שלי מפספסת לפעמים וגם התוכנה של הפניקס מפספסת".
למרות שהכשלים בחידוש הפוליסה התגלו בחברת הביטוח ואצל הסוכן, סירבו הללו לקחת אחריות והטילו את האשמה במבוטח: לא אמרנו אי פעם למבוטח שהפוליסה מתחדשת אוטומטית. לא קיים הליך של חידוש אוטומטי בביטוח עסק באף חברת ביטוח. המבוטח אמור היה לשים לב שאין לו פוליסה תקפה כאשר הפוליסה בוששה להגיע אליו. המבוטח גם אמור לעקוב בבנק ולראות שלא נגבים ממנו תשלומים ואז להבין לבד שאין לו פוליסה. טיעונים אלה לא הרשימו את השופט פיש.
משך כל השנים שהעסק בוטח, נהגה חברת הביטוח להזכיר לסוכן שיש לחדש את הפוליסה לקראת סיומה. הסוכן בתורו נהג להודיע על כך למבוטח. נוהג זה, קובע השופט, יצר הסתמכות מצד המבוטח שתינתן לו הודעה אודות הצורך לחדש את הביטוח. הנוהג יצר הסכם שכלל מחויבות נוספת של חברת הביטוח כלפי המבוטח. אי מתן ההודעה לפני שנת הביטוח הרלוונטית, מפאת תקלות פנימיות אצל חברת הביטוח והסוכן חשף את המבוטח למצב בו נותר ללא ביטוח תקף, למרות שללא ספק היה מעוניין בו. אין גם ספק שחברת הביטוח והסוכן היו מעוניינים בביטוח. ההימנעות ממתן הודעה לפני שנת הביטוח הרלוונטית היוותה, בנסיבות אלה, הפרה של ההסכם בין הצדדים המזכה את המבוטח בסעד בגין הפסדיו.
בסופו של דיון אם כן, חייב השופט פיש את חברת הביטוח ואת הסוכן, את שניהם ביחד וכל אחד מהם לחוד, לשלם לנאטור את מלוא תגמולי הביטוח שהיו מגיעים לו, אילו הביטוח חודש גם לשנה בה אירעה השריפה.

תאריך:  04/10/2007   |   עודכן:  04/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
"המשפט הכי מטומטם ששמעתי בחיים שלי", אמרה המשתמטת, "זה- "טוב למות בעד ארצנו". מישהו צריך להסביר לה, שדווקא המשפט הזה, הוא הפנטזיה של הנוער הפלשתיני, שהרי מימושו, מבטיח להם חגיגה פרועה ואינסופית עם 72 בתולות
דוד שרן
כרמטכ"ל אמר ברק כי חייבים לסגור את גלי צה"ל ולפרק את הלהקות הצבאיות. באופן מפתיע גלי צה"ל קיים ופורח עד ימינו אנו
צילה שיר-אל
תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
עו"ד אברהם פכטר
הפרקליטות הסכימה להקמת ועדת בדיקה לעניין "החיסול הממוקד" של בכיר החמאס סלאח שחאדה שבו נהרגו 14 פלשתינים חפים מפשע, על סמך פסיקת בג"צ בנושא. שרי הממשלה מתנגדים בראשם ראש הממשלה - הפרקליטות נתנה הסכמתה בלא אישור הממשלה ושר המשפטים. מדובר במהלך מסוכן ובתקדים שתוצאותיו מי ישורינו
עינת בודנשטיין
הדקל הננסי מאזן את פעילות ההורמונים הגבריים    ערבה מסייע במניעת שבץ מוחי והתקפי לב    ההדס מטפל בקשיי נשימה והתקררויות    האתרוג מייצג את משפחת ההדרים בכלל וויטמין c בפרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il