X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צמח ההודיה, שגדל במדבר הקלהרי בדרום-אפריקה, בוטסוונה נמיביה ואנגולה נמצא כמדכא הרעב הטבעי היעיל ביותר בעולם, ללא תופעות לוואי
▪  ▪  ▪
צמח ההודיה

במשך השנה כולה אנו עמלים ועובדים על גוף חטוב ורזה: מתעמלים ובעיקר מתאפקים שלא לאכול יותר מדי. אבל בחודשי החורף הקרים, הבודדים שיש לנו בארץ, מתעורר בנו רצון חזק במיוחד לאכול והצורך "לזלול" מתחזק שבעתיים, מה שמתבטא בתופעה הידועה של השמנת החורף. וכך תוך חודשים ספורים כל הישגנו היקרים משנה שלמה של מאמצים ומישטור עצמי, יורדים לטמיון תוך זמן קצר, ממש מול עינינו. פתרון אפשרי מגיע מכיוון הכי לא צפוי - צמח השובע של הציידים הבושמנים.
צמח ההודיה, שגדל במדבר הקלהרי בדרום-אפריקה, בוטסוונה נמיביה ואנגולה נצרך כבר אלפי שנים על-ידי הבושמנים המקומיים במטרה לדכא את הרעב במסעות הצייד הארוכים, נמצא כמדכא הרעב הטבעי היעיל ביותר בעולם, ללא תופעות לוואי. לכן אין זה מפתיע כי בעולם המערבי הסובל מבעיות עודף משקל כרוניות ומבזבז מדי שנה כ-40 מיליארד דולר על מוצרי הרזיה (לרוב בלי תוצאות משמעותיות) עוררה התגלית באז תקשורתי גדול.
צמח ההודיה ותכונותיו המופלאות, זכו לכתבות ב-BBC, נאשיונל ג'יוגראפיק ואחרים כשהשיא - אייטם נרחב של מגזין החדשות הנחשב של רשת CBS האמריקנית, "60 דקות".
צמח ההודיה (Hoodia Gordonii) הינו קקטוס בשרני, העשוי להתנשא לגובה 3 מטר. צורתו מוארכת ולו כ-10 בליטות דמויות מלפפון מוארך, המכוסות דורבנים. אחרי מחקרים שנערכו במשך לא פחות מ-30 שנה, אותר המרכיב של הצמח האחראי על דיכוי חוש הרעב, חומר שנקרא P57.
עם אכילת ההודיה, P57 שעוצמתו גדולה פי 10,000 מזו של הגלוקוזה, מגיע למחזור הדם ושולח אות של ריכוז סוכר גבוה אל ההיפותלמוס (Hypothalamus), בלוטה במוח האחראית על תחושת השובע. החומר הפעיל למעשה מתעתע במוח כך שיחשוב שאכלת ועל-ידי כך מונע את הרגשת הרעב.
השפעה נוספת של חומר זה מתבטאת בהגברת העירנות והאנרגטיות וכן בשיפור מצב הרוח. הודות לתכונות אלו, הבושמנים, נהגו לשאת איתם את קקטוס ההודיה בצאתם למסעות צייד ארוכים. בני שבט ההיום (Haiom) בצפון נמיביה משתמשים גם במוך ההודיה. הם מבשלים אותו במים, המשמשים אותם לטיפול באלרגיות עיניים ולטיפול בכאבי בטן קשים (בשתיה).
לפני מספר שנים, כאשר פורסמו תכונותיו המופלאות של הצמח, מיהרה חברה בריטית בשם Phytopharm וקיבלה פטנט על החומר הפעיל, P57. היא מכרה את הזכות לפתח ממנו תרופות לחברת התרופות הענקית פייזר תמורת סכום עתק של 25 מיליון דולר, וזו נמצאת עדיין בשלבי הפיתוח, עקב הקושי לייצב את הגורם הפעיל.
בינתיים, אנחנו יכולים ליהנות מתכונותיו של צמח ההודיה בדרך הישנה והטובה, בה עשו זאת הציידים הבושמנים במשך אלפי שנים - מאכילה. אומנם אכילת קקטוס הודיה לכשעצמה אינה גורמת להרזיה, אבל תורמת לתזונה נכונה ומאוזנת על-ידי יצירת תחושת שובע "מזוייפת" המונעת את הצורך באכילת מאכלים עתירי קלוריות. מחקרים קליניים שנערכו באנשים הסובלים מהשמנת יתר, הראו שהשימוש בתמצית ההודיה הביא להפחתה של 40%-30% בצריכת הקלוריות על-ידם. ומכיוון שבעלי משקל עודף יכולים לחסוך עד 1,000 קלוריות ביום, ללא תופעות לוואי, צמח ההודיה הופך לאמצעי עזר יעיל ובטוח בתהליך ההרזיה.
הבעיה היחידה היא שצמח ההודיה קשה מאוד לגידול והתהליך אורך זמן רב. ההודיה מתפתחת בקצב איטי ביותר ומגיעה לבשלות לאחר שנים רבות. היא רגישה וזקוקה לטמפרטורת סביבה בת לפחות 16 מעלות צלסיוס.

יגאל שחר עובד בחברת שחר טבע
תאריך:  07/10/2007   |   עודכן:  08/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צמח ההודיה נגד השמנת חורף
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
צמח ההודייה
חיים פירסל  |  8/10/07 12:36
2
קקטוס הפלא
דנה הררי  |  8/10/07 13:39
 
- הצמח הפלא
אבי סימן טוב  |  21/04/08 20:56
 
- צמח ההודיה
ענת מזרחי  |  28/04/08 12:52
 
- צמח ההודיה
חטע  |  21/05/08 08:18
3
להזמנות צמח ההודיה במחיר מדהים
ההודיה  |  11/06/08 11:07
 
- לכל אלה המפרסמים את ההודייה
אחד שיודע  |  29/12/10 14:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חלקם של נהגים ערבים בתאונות קטלניות עולה על חלקם היחסי באוכלוסיית המדינה    כל מי שנסע בכבישי הגליל והשומרון יודע שמדובר לעתים בסכנה ברורה ומיידית
ד"ר צ'לו רוזנברג
צרוף מקרים מצער הוא ההתבטאות של השר ודברי נשיא אירן על היהודים. שני האישים עושים שימוש נלוז, על גבול הפרוורטיות האינטלקטואלית, ביהודים ובנאצים
אביתר בן-צדף
אלופינו הגיעו לדרגת גנרל, ולא חוו ניצחון מעולם    צבא, שנכשָל בכל מעשיו, ממציא לעצמו מציאות מדומה    צה"ל מתברר בארבעת העשורים האחרונים כחרב חלודה ושבורה, שנסוגה אחור, ומקדשת תבוסתנות
לאה טרן
רשמי מסע מהכינוס ה-44 הבינלאומי לסופרים בבלגרד. 28 בספטמבר עד ל-4 באוקטובר
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
מהו הדין כאשר נזק נגרם ע"י רכב ההשכרה כשהוא אינו נהוג ע"י שוכר הרכב אלא על-ידי אחר מטעמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il