X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסרת שיער, כמו כל טיפול אסתטי הוא הליך רפואי זהו הליך מורכב שבו שאלות רבות שיש לברר
▪  ▪  ▪

בסתיו הישראלי לא רק העצים משירים מעליהם את כסותם, זוהי גם התקופה, בה ישראלים רבים מחליטים להסיר מגופם את השיער המיותר.
ככלל, הסרת שיער בלייזר מכל חלקי הגוף, היא אחד מהטרנדים החמים, בקרב הציבור בישראל שהופך אט אט למודע יותר לאסתטיקה של גופו. עם בעבר הסרת השיער היתה נחלתם הבלעדית של הנשים, הרי שכעת התופעה הולכת וכובשת גם נתחים גדולים אצל הגברים, שגם הם רוצים להרגיש שלמים עם גופם.
למרות הפרסומות הקורצות והפנטזיה החלקה, הסרת שיער בלייזר אינה מתאימה לכל אחת ואחד. ישנה חשיבות רבה לאבחון מקצועי ואמין, שייתן את התוצאות המובטחות.
הסרת שיער, פנים או גוף, מלווה אותנו כבר משחר ההיסטוריה. כמעט בכל התרבויות בוצעה הסרת שיער, בין אם משיקולים אופנתיים, דתיים או אחרים. פעמים רבות הסרת שיער שימשה כקוד דתי, חברתי ואף כסימן ענישה. ברבות מהדתות, גילוח שיער הראש הוא דבר מקובל. בדתות אחרות, חל איסור מוחלט על הורדת השיער ואף על קיצור שיער הראש.
בישראל, מדינה שטופת שמש רוב ימות השנה, עם תרבות פנאי הכוללת הרבה שעות ים ובריכה ותרבות לבוש קלילה המותאמת לאקלים, מאפיינים אלו יצרו קוד אסתטי המחייב את הסרת שיער הגוף המיותר. קוד זה בשילוב עם חיפוש פתרון מהיר, מיידי ויעיל להסרת משטחי שיער גדולים ולצמיתות, גורמים לפריחתן של שיטות להסרת שיער.
הסרת שיער, כמו כל טיפול אסתטי הוא הליך רפואי. זהו הליך מורכב שבו שאלות רבות שיש לברר. הינה מקצת מהן:
אני בחורה ואני מתה כבר להפסיק למרוט, לגלח ולתלוש. יש תחליף? אני גבר ויש לי מלא שיער מיותר על הגוף. אפשר להיפטר מהפרווה?
כן. ובמידה רבה של הצלחה, באמצעות הסרת השיער במכשיר לייזר.
איך עובד הלייזר להסרת שיער?
מכשיר הלייזר מייצר קרן אור, החודרת דרך העור ונקלטת באופן סלקטיבי במלנין (בחומר היוצר את הגוון של השערה ומצוי בשורש השיער). אור הלייזר מחמם את המלנין וגורם להרס שלו בתוך זמן קצר. התוצאה: השערה "מתה" ומפסיקה לצמוח לאחר זמן קצר.
זה כואב?
כאב הוא תחושה ייחודית לכל אחת ואחד. הטיפול בלייזר עשוי לעקצץ או אף לכאוב ברמה נמוכה, הנסבלת היטב על-ידי רוב האנשים.
למה זה דומה?
התחושה דומה לתחושה הכרוכה במריטת שיער בשעווה ועוצמת הכאב תלויה באזור הטיפול.
אז למה לא עושים את זה בהרדמה?
בהחלט ניתן להיעזר במשחה מאלחשת (מרדימה) באזורי הגוף הרגישים במיוחד. כדאי להתייעץ עם זה עם הרופא המומחה.
איך עושים את זה בפועל? עוברים שערה שערה עם מכשיר הלייזר?
מגלחים את אזור הטיפול בגילוח או מסירים ממנו את השיער במשחה מיוחדת. במקרים מסוימים - ובאזורי גוף מסוימים - מורחים משחת אלחוש וממתינים כשעה. לאחר הסרת השיער (ובמידת הצורך, לאחר ההמתנה) מורחים על אזור הטיפול ג'ל אולטרה-סאונד המקרר את העור. לאחר-מכן מצמידים את ראש המכשיר לאזור הטיפול ועוברים על כולו. בסיום הטיפול, מורידים את הג'ל ומורחים משחה טיפולית המסייעת במניעת תופעות לוואי, כמו כוויות.
כמה טיפולים צריך לעבור?
מספר טיפולים, בתדירות שתיקבע על-ידי המטפל. תוצאות הסרת השיער בלייזר משתנות מאדם לאדם, מגבר לאישה, ומאזור גוף לאזור גוף. הן גם תלויות בגון העור, בגוון השיער ובסוג השיער. תדירות הטיפול היא לרוב אחת לשלושה חודשים, למעט אזורי הצוואר והפנים, שבהם תדירות הטיפולים היא לרוב אחת לשישה שבועות.
אפשר להסיר שיער בלייזר מכל מקום בגוף?
כן. אך כדי לקבל טיפול מתאים, יש צורך באבחון מקצועי ואמין. זה השלב הראשון והחשוב ביותר.
למה?
כי לא כל אחת וכל אחד מתאימים לעבור טיפול הסרת שיער בלייזר.
למה?
כי הצלחת הטיפול וההתאמה לטיפול תלויים בגוון העור ובגווני השערות. מועמדים אידיאליים לטיפול הם בעלי שיער כהה ועור בהיר. אינם מתאימים לטיפול בעלי שיער בהיר מאוד, דק ופלומתי או בעלי עור כהה מאוד.
כמה זמן נמשך הטיפול?
בין רבע שעה לשעה וחצי, תלוי באזור המטופל.
איזה קשיים או תופעות לוואי צפויים לי לאחר הטיפול?
לאחר הטיפול אפשר לחזור מייד לשגרת החיים ואין צורך במנוחה מיוחדת.
במשך מספר ימים עד שלושה שבועות אחרי הטיפול יצמחו שיערות על-פני העור באזור שטופל - וינשרו מייד. להשגת תוצאות יעילות, יש לחזור על הטיפול רק כאשר מבחינים בצמיחת שיער מלאה באזור המטופל. יש להימנע מהסרת שיער שעווה בין הטיפולים, אך ניתן לגלח, להבהיר או להסיר את השיער הלא רצוי הצומח בתקופה זו במשחת הבהרה.
האם לא יהיו לי כוויות מהטיפול בלייזר?
הטיפול עלול לגרום לכוויה מקומית, להיפו-פיגמנטציה ולהיפר-פיגמנטציה (ראו בהמשך) ותהליך ההחלמה עשוי להימשך בין מספר שעות למספר ימים. חשוב לזכור: אם מטפלים נכון, הסיכון לתופעות לוואי נמוך מאוד.
ומה עם שיזוף?
שיזוף הוא בכלל לא דבר בריא במיוחד, אך לאחר הסרת שיער בלייזר יש להימנע משיזוף לפחות בחודש הראשון שלאחר הטיפול, ולעיתים אף יותר, בהתאם לסוג העור. הסיבה: לאפשר לעור להחלים בצורה הכי טובה ולמנוע הצטלקות והופעה של תופעות לוואי באזורים שמהם הוסר השיער.
למה?
כי השיטה של הסרת השיער בלייזר מבוססת על גל קליטה במבעי העור והשיער. אם העור שזוף, ריכוז הפיגמנטים בעור עולה והטיפול עשוי לגרום לכוויות.
השיער יצמח שוב?
לרוב לא, אבל בהחלט תיתכן צמיחה מחודשת כלשהי, לרוב חלשה יותר, באזורים שמהם הוסר השיער. התגובה לטיפול היא ייחודית ומשתנה מאדם לאדם, מגבר לאישה, ומאזור גוף אחד למשנהו.

מחברת המאמר הינה רופאה אחראית ארצית על טיפולים להסרות שיער, ברשת מרפאות כללית אסתטיקה, מבית הכללית
תאריך:  11/10/2007   |   עודכן:  11/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אלי מאור
כשליש מתביעות הרשלנות הרפואית המוגשות נגד רופאים בבתי המשפט בישראל הן בגין אירועים סביב הריון ולידה. תביעות אלו נחשבות בד"כ לתביעות גדולות מבחינה כספית, המעניקות לחברות הביטוח תמריץ של ממש לסיימם בפשרה. להלן סקירה מפורטת למקרים בהם חויבו רופאים לשלם סכומי כסף משמעותיים לילד והוריו
גורי גרוסמן
אתם ששפר גורלכם להיות בעלי השכר הגבוה ביותר במגזר הציבורי, נצלו את קרבתכם לשטקר והפעם לא למען שיפור שכרכם, אלא למען אחד הסקטורים הדפוקים ביותר בישראל
רונן פז
"חזקת הגיל הרך" כנראה תוחלף בהוראה רחבה ומעורפלת יותר (תוך שילוב חוק והוראות לפקידות הסעד) שתשאיר את האמא כהורה יחיד ותקדש עוד יותר את " עיקרון ריצוי האם" בשם "עיקרון טובת הילד"
דני רשף
אין אף עיתונאי ישראלי שראיין בכיר פלשתיני ושאל אותו שאלה בוטה אחת - האם אתה, הבכיר הפלשתיני, מכיר בזכותם של היהודים למדינת לאום משלהם בארץ ישראל כתמורה להכרה ישראלית בזכות הפלשתינית?
טל רבינוביץ'
כמעט ואין אישה המחוסנת כליל מפני פורענות הטורף. כמעט ואין אישה אשר לה בוודאות "זה לא יקרה": כל בת אנוש מטבעה היא לרוב יותר פגיעה, חשופה, חלשה. השאלה היא שאלה של מינון ושל עיתוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il