X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את המינוי של גרשון למאמנה של נבחרת בולגריה אני בוחר שלא לראות כתעודת כבוד לו ולכדורסל הישראלי. כדי להבין מדוע, צריך לחזור שנתיים אחורה
▪  ▪  ▪

פיני גרשון מונה בימים האחרונים למאמנה החדש של נבחרת הכדורסל של בולגריה. לכאורה, מדובר בהמשך זקיפות הקומה של הכדורסל הישראלי בכלל ושל מאמניו בפרט. מה שהתחיל בהופעה מרשימה של נבחרת ישראל באליפות אירופה והסתיים בהישג המדהים של דייוויד בלאט (עם נבחרת רוסיה), ממשיך עכשיו עם המינוי המחמיא של גרשון (שהוא כזכור גם מאמנה של אולימפיאקוס היוונית). ובכן, לא בדיוק.
תחילה, וידוי קטן. פיני גרשון הוא אחד המאמנים האהובים עלי, ואני לא מדבר רק מהבחינה המקצועית. אני מתכוון בעיקר לגישה שלו למשחק ולמקצוע. בזמן שלא מעט אנשים מחמיצים פנים לנוכח הקריצות למצלמה, הבדיחות במסיבות העיתונאים ושאר מיני שטויות האהובות על פיני, אני אישית חושב שלא היה מזיק לאותם אנשים לקחת את הכדורסל קצת יותר בקלות. ולמרות זאת, הפעם לא באתי לדבר בשבחו של פיני.
את המינוי של גרשון למאמנה של נבחרת בולגריה אני בוחר שלא לראות כתעודת כבוד לו ולכדורסל הישראלי. כדי להבין מדוע, צריך לחזור שנתיים אחורה. הימים היו ימי הטראומה של אי ההעפלה לאליפות אירופה. זמן קצר לאחר עזיבתו של דייוויד בלאט את אימון הנבחרת (בגלל פארסת תעודת האימון), הגיעה אל פיני גרשון פנייה נרגשת מאיגוד הכדורסל - בוא לנבחרת.
הפנייה הגיעה זמן קצר לפני תחילת ההכנות לטורניר ההזדמנות האחרונה, והמצב היה נואש. הזמן היה קצר והמלאכה היתה רבה מאוד. פיני סירב. את סירובו הוא נימק בכך שהנבחרת זקוקה למאמן שיבנה אותה לשנים הקרובות ובצורה רצינית. לטענתו, מכיוון שהוא לא מתכנן לאמן יותר משנה אחת נוספת (וגם זה בקושי) וטובת הנבחרת עומדת לנגד עיניו, הוא אינו האיש המתאים לתפקיד. נימוק ראוי.
השנים חלפו, נבחרת ישראל הספיקה בינתיים לעבור קמפיין אליפות אירופה נוסף (מלבד הקמפיין ההוא), ופיני גרשון עדיין מאמן. והאמת פיני, לא נראה שאתה הולך להפסיק עם זה בזמן הקרוב. אחרי הכל, הקמפיין עם נבחרת בולגריה מתחיל רק בעוד שנה, והוא אמור להימשך לפחות עוד שנה נוספת (בין אם בהעפלה ישירה לאליפות אירופה ובין אם בטורניר ההזדמנות האחרונה).
יכולת לצאת ענק, אם רק היית חושב קצת פחות על עצמך וקצת יותר על הכדורסל הישראלי שהיה זקוק לך אז נואשות (הימים היו ימי דיכאון לכדורסל הישראלי). אבל אתה בחרת לטמון את הראש בחול ולפטור אותנו בתירוץ (שהיום מתברר כקלוש) שאומר שזה לטובת הכדורסל הישראלי.
רצה הגורל ודווקא הגדול שביריביך, צביקה שרף, קיבל על עצמו את התפקיד המאוד לא נחשק. הוא היה שם כשאף אחד אחר לא רצה להתקרב. והוא לא סתם היה שם. הוא הגיע עם רצון אדיר ועם ציונות אמיתית (מושג שכבר הפך לסוג של בדיחה בספורט הישראלי).
עוד רצה הגורל שהקמפיין ההוא והקמפיין האחרון הפכו להצלחות גדולות של הנבחרת שלנו. בזמן שאתה עשית את הכסף הגדול, אך לא יותר מהמצופה, בתחום הספורטיבי, נבחרת ישראל עשתה הרבה מעבר למה שכולנו ציפינו ממנה (בשתי האליפויות האחרונות).
יכולת לצאת ענק פיני, אבל בחרת לצאת בולגרי.

תאריך:  18/10/2007   |   עודכן:  18/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכסף של הבולגרי תמיד ירוק יותר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני לא מאוכזב מפיני
מר חתול  |  18/10/07 10:00
2
לא ברור על מה הרעש
גיא איזנברג  |  21/10/07 01:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד דב אבן-אור
הקמפיין למען "ירושלים" עלול להיות מלכודת דבש
עו"ד אברהם פכטר
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הצהיר בכנסת כי יביא עוד השנה להצבעה בכנסת את החוקה לישראל. יו"ר ועדת החוקה בכנסת, ח"כ בן-ששון, תומך נלהב במהלך והשאלה היא האם הנושא בעל פוטנציאל להצליח. הספקות רבים, המתנגדים חזקים אבל קיימת הזדמנות היסטורית בשל עוצמת הקואליציה להעביר בהצבעה הנחת יסודות לחוקה בישראל. לדעתי, עדיפה חוקה ואפילו חלקית ולא ממצה מאשר המצב הקיים - הגיעה העת לעשות
יאיר רוטקוביץ'
הרבנים לא עוסקים בתיקון העולם אלא בהנצחת חוקים נושנים שלא מתקנים עולם. והם רק רבים... מי ירוויח מזה יותר
יוני בן מנחם
רייס שיודעת היטב את כל המכשולים ואפשרות הכישלון יכולה גם למצוא את הסולם שיאפשר את" הירידה מן העץ" ודחיית הוועידה למועד אחר. לא חסרים תירוצים לדחיית הוועידה. מה שנדרש הוא לקבל החלטה אמיצה. הדחייה תאפשר לארה"ב להכין את הוועידה באופן יותר רציני ולצמצם את סכנת כישלונה. מה שמתבקש הוא מדיניות "ניהול סיכונים"
עו"ד יצחק גאגולה
מה שנעשה בחדרי חדרים עד לא מכבר, נאמר בגלוי בלי בושה ובלי מצמוץ וגמגום. כל זה אצל שרשרת של אישים ולבלרי החצר שמנצלים את מעמדם ובריש גלי מתקיפים את לוחמי השחיתות בחירוף נפש, כאשר אינם מסתירים את חברותם וקרבתם לאיש הנמצא בחקירה בכמה פרשיות חמורות, אשר סופן מי יישורם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il