X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש להניח שאזהרותיה של קונדליסה רייס באו כדי לנסות ו"להפחיד" מעט את ישראל ולהאיץ בה להגיש ויתורים לפלשתינים לקראת ועידת אנאפוליס, בבחינת "ותרו עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי, כי אחר כך כבר לא יהיה מישהו בצד השני כדי לקבל את הוויתורים"
▪  ▪  ▪
רייס. מנסה להפחיד

האם ארגון אל-קאעידה בדרך להשתלט על שטחי יהודה שומרון ועזה?על-פי שרת החוץ האמריקנית הדבר בהחלט אפשרי וכנראה בקרוב. העיתונות הישראלית פרסמה היום את אזהרותיה של קונדליסה רייס, במהלך ביקוריה בישראל ובמצרים, כי אם לא תהיה התקדמות בתהליך המדיני הפלשתינים יקצינו עוד יותר את עמדותיהם ויש חשש שארגון אל-קאעידה או אירן ישתלטו על השטחים.
ובכן, לידיעתה של מחלקת המדינה האמריקנית, שני הארגונים האלה כבר הגיעו לשטחים מזמן. ברצועת עזה פועלת שלוחה של ארגון אל-קאעידה המכנה את עצמה בשם "צבא האיסלאם" שהשתתפה באירוע חטיפתו של חייל צה"ל גלעד שליט וחטיפתו של אלן ג'ונסטון כתב רשת הטלוויזיה הבריטית בי.בי.סי. את אירן מייצג בשטחים ארגון החמאס אשר השתלט באופן צבאי על הרצועה לפני ארבעה חודשים.
האם בכוחם של שני ארגונים אלה להשתלט על השטחים? באופן תיאורטי הכול אפשרי, במיוחד במזרח התיכון, אבל ספק אם בכוחם של שני גופים אלה להתמודד בהצלחה עם כוחו של צה"ל. כבר עכשיו מונע צה"ל בהצלחה מארגון החמאס להשתלט על שטחי יהודה ושומרון ובזכותו ממשיך להתקיים שלטונו של הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס.
דבריה של קונדליסה רייס הזכירו לי ידיעה אחרת שהופיעה באמצעי התקשורת האמריקנים לפני כמה ימים. בארה"ב מתנהל ויכוח פנימי האם להכריז באופן רשמי כי הצבא האמריקני הצליח לנצח את ארגון אל-קאעידה בעירק. כמה קציני צבא אמריקנים בכירים טוענים כי צבא ארה"ב הצליח להנחית, בחודשים האחרונים, מכות אנושות על פעילי ארגון אל-קאעידה ולהחלישו וכי פעילים רבים של הארגון עוברים כעת מעירק לאפגניסטן.
ספק רב אם אכן הצליחו האמריקנים לגבור על ארגון אל-קאעידה אבל אין ספק שבאחרונה היו להם הצלחות חשובות במלחמה בטרור של אל-קאעידה בעירק. בדיוק כפי שלצה"ל יש הצלחות חשובות במלחמה בטרור של הארגונים הפלשתינים השונים בגדה וברצועה. אין כל הבדל בין מטרות הטרור החמאסי לטרור של אל-קאעידה ואין כל הבדל בין מטרות הטרור של ארגוני הפת"ח, החזית העממית, החזית הדמוקרטית ואחרים לבין הטרור של אל-קאעידה. לכן אין צורך להיבהל ולרוץ אל המקלטים.
מדינת ישראל התמודדה עם הטרור מיום הקמתה ויש להניח שתתמודד עם תופעה זו עוד שנים רבות. הג'יהאד העולמי שאותו מייצג ארגון אל-קאעידה הכריז מלחמת חורמה על המערב ובתוכו מדינת ישראל ללא כל קשר לסכסוך הישראלי-הפלשתיני. גם אם תגיע ישראל להסדר מדיני עם הפלשתינים עדיין היא תישאר מטרה ויעד לטרור של הג'יהאד העולמי ופלגים פלשתינים קיצוניים כמו ארגון הג'יהאד האיסלאמי.
לכן יש להניח שאזהרותיה של קונדליסה רייס באו כדי לנסות ו"להפחיד" מעט את ישראל ולהאיץ בה להגיש ויתורים לפלשתינים לקראת ועידת אנאפוליס, בבחינת "ותרו עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי, כי אחר כך כבר לא יהיה מישהו בצד השני כדי לקבל את הוויתורים".
אין מה למהר. מה שחשוב הוא מה שתעשה ישראל. הטרור נגדנו לא יעבור מן העולם גם אם נרוץ עכשיו כדי לוותר. סוף מעשה במחשבה תחילה, ישראל צריכה לשמור על האינטרסים שלה ועל ביטחון אזרחיה. זו היא המשימה הראשונה של ההנהגה המדינית בישראל. לכן קחו נשימה ארוכה, הדרך לשלום איננה קצרה ומה שחשוב כרגע הוא השמירה על הביטחון. אם ארה"ב מתמודדת עם ארגון אל-קאעידה בהצלחה, גם ישראל, למודת הטרור, יכולה לעשות זאת. שמרו על מורל גבוה.

תאריך:  18/10/2007   |   עודכן:  18/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל רבינוביץ'
המורה נחמה, לא תעלה על דעתה להסביר לתלמידיה כי אחרה לשיעור בגלל שלא הספיקה להתכונן לשיעור. גם השופט נחמיה לא יעלה על דעתו כדבר הזה; הוא יגיע לא מוכן וילמד תוך כדי... אם בכלל
עו"ד זאב קם
את המינוי של גרשון למאמנה של נבחרת בולגריה אני בוחר שלא לראות כתעודת כבוד לו ולכדורסל הישראלי. כדי להבין מדוע, צריך לחזור שנתיים אחורה
עו"ד דב אבן-אור
הקמפיין למען "ירושלים" עלול להיות מלכודת דבש
עו"ד אברהם פכטר
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הצהיר בכנסת כי יביא עוד השנה להצבעה בכנסת את החוקה לישראל. יו"ר ועדת החוקה בכנסת, ח"כ בן-ששון, תומך נלהב במהלך והשאלה היא האם הנושא בעל פוטנציאל להצליח. הספקות רבים, המתנגדים חזקים אבל קיימת הזדמנות היסטורית בשל עוצמת הקואליציה להעביר בהצבעה הנחת יסודות לחוקה בישראל. לדעתי, עדיפה חוקה ואפילו חלקית ולא ממצה מאשר המצב הקיים - הגיעה העת לעשות
יאיר רוטקוביץ'
הרבנים לא עוסקים בתיקון העולם אלא בהנצחת חוקים נושנים שלא מתקנים עולם. והם רק רבים... מי ירוויח מזה יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il