X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחרי התבוסות שספגנו בלוחמה הפסיכולוגית, בפרשת א-דורה וב"טבח כפר-קנא", נגרר הרמטכ"ל לתבוסה נוספת?
▪  ▪  ▪

שימוש במגינים אנושיים חיים בזירת ירי - הוא פשע מלחמה מגונה בכל העולם. למרות זאת, לא שמענו את "העולם" מתרגש משימוש זה שעשו מרצחי החיזבאללה באזרחי לבנון, שמבתיהם וחצרותיהם הפגיזו את ישראל. התוקפן המשתמש בשיטה זו מרתיע את הצד שכנגד להחזיר לו אש - שמא יפגע ב"מגן אנושי" חף מפשע.
לא ידוע לי על אף מקרה בו חיילי צה"ל ירו על טרוריסטים, כשהם מסתתרים מאחורי ערבים (ובוודאי לא ילדים) שהועמדו באיומי נשק לפניהם או בקרבתם. לעומת זאת, לא חסרים צילומי וידיאו שתיעדו התנהגות כזו מצד הפלשתינים. לכן, היה מוזר לשמוע את הבי.בי.סי - בעל המוניטין העולמי - מוסר, פעם אחר פעם, במהדורות החדשות שלו - כי צה"ל משתמש במגינים אנושיים חיים - HUMAN SHIELDS - בפעולותיו נגד פלשתינים. ועל מי מסתמך הבי.בי.סי? - על רמטכ"ל צה"ל בכבודו ובעצמו, שצוטט כנוזף בקצין שהשתמש באזרחים פלשתינים "כמגנים אנושיים חיים", מול פלשתינים חמושים.
בתקשורת הישראלית הופיעה ידיעה זו תחת הכותרת של נזיפה על שימוש ב"נוהל שכן", שמישהו החליט כי זה זהה עם "מגן אנושי חי". רק מי שלא היה אף פעם בזירת אש יודע שההפך הוא הנכון: "נוהל שכן" נועד למנוע פגיעה בחשוד הנקרא להסגיר את עצמו, כשמובטח לו שלא ייפגע, באמצעות שליח המוּכר לו. עובדה היא - שעד היום לא נהרג אף אחד בגלל שימוש בנוהל זה. כי לטיפול במי שמתבצר בבניין ויורה או עלול לירות על חיילים יש גם נוהל אחר - זה של הצבא האדום, כשנתקל בצלפים מסתתרים, בעיר שנכבשה מידי הגרמנים בקרבות מלחמת העולם השנייה: מזמינים טנק וזה מפגיז את הבית החשוד, בכינון ישיר, עד שהוא הופך לחורבה בוערת. האם לזה חותרים אלה המשווים "נוהל שכן" עם "שימוש במגנים חיים"? האם אין לנו כאן תופעה של "כביסת מילים" הפוכה - מכניסים ביטוי מוסרי ונקי ומוציאים ביטוי מרושע ומלוכלך? כפי שעושים שונאי ישראל המכנים סיכול ממוקד של פושע מסוכן בשם - "הריגה חוץ-משפטית"?
כביסת מילים הפוכה מסוג זה כבר עלתה לנו מספיק ביוקר, כמו התנצלות הגנרלים שלנו על "הריגה שלא בכוונה" של הילד מוחמד א-דורה, מבלי שבדקו מה באמת קרה בצומת נצרים, והוצאתו מהבקבוק של שד תעמולתי, המשתולל מזה 7 שנים וגובה קורבנות בנפש, מול מערך הסברה חסר אונים של ישראל.
האם מישהו הכריח את הרמטכ"ל להמשיך את אותו מצעד האיוולת, עם הסיפור של "נוהל שכן"? האם אין אף אחד בממשלה שמבין את ההשלכות המדיניות של הצגת ישראל כפושעת מלחמה מועדת? האם המפלה המבישה בלבנון, אחרי ההצגה הטלוויזיונית של "טבח הילדים בכפר קנא" לא הספיקה להם?
תא"ל יאיר גולן, כאיש צבא ממושמע, מנוע מלהגיב על הנזיפה שקיבל. אז אני, עם ניסיוני הצנוע בקו האש מאז תחילת מלחמת העצמאות, עושה זאת במקומו.

תאריך:  22/10/2007   |   עודכן:  22/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם הרמטכ"ל עדיין לא למד?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
צבא כושל שאיבד את המצפ(ו)ן
אביתר בן-צדף  |  22/10/07 10:40
 
- שמעת צפרדע
נרקיס מלך הבצה  |  22/10/07 13:40
2
רמט"כל -שמק"מטכל- -אידיוטיזם  ל"ת
דרורי  |  22/10/07 21:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארז מור
חשוב ביותר לגבות נתונים אותם אנו מאחסנים במחשב שלנו, כך שאם קורה משהו למחשב, החל בווירוס שתוקף אותו דרך גניבה וכלה בשריפה בבית חס ושלום, אנחנו יכולים להיות רגועים
אורית שוחט
נאומה של חברת הנהלת המערכת, אורית שוחט, באסיפה הכללית השנייה של עיתונאי הארץ, ב-19.10.2007
שאול בן נתן
"ואהבת לרעך כמוך", פירושו: דאג לספק את כל צרכי חברך בדיוק כפי שאתה דואג לספק את כל צרכי עצמך. השאלה היא, האם הדבר ניתן לביצוע?
אהרון רול
בזמן היות עם ישראל בגלות פיתח הלה מאפיינים הזהים לשל עם מוכה. ההתעלמות וחוסר התגובה לנוכח הסבל האישי הקבוצתי והלאומי הפכו לסימן הכר של עמנו באלפיים השנים האחרונות
עו"ד אלי דורון, עו"ד ירון טיקוצקי
מזל טוב, החלטת לפתוח עסק עצמאי. לפני שתיכנס לשוק, כדאי לבחון את הבטי המס לעניין עסק עצמאי. האם הפעילות כדאית לך יותר כעוסק מורשה, או שמא עדיף לפעול על-ידי הקמת חברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il