X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדובר בעסקה טמאה בין "רוצחי אופי", לבין "רוצחי נורמות". שר הביטחון יפר את התחייבותו לציבור, והאתרוגיסטים בתמורה, ירסקו את האמינות של... ביבי. אם אחרי הדוח השני של ועדת וינוגרד, לא נראה התפטרות - לעולם לא נראה. רצח הנורמה הזאת לאור היום, הוא פגיעה אנושה בדמוקרטיה, ואסור שנשתוק
▪  ▪  ▪

קבלו ציטוט: "אני יש לי מגבלה. אני מדבר בצורה פשוטה, ואומר את האמת שאחרים רוצים לומר, ולא מעיזים" (מתן וילנאי לגאולה אבן, "יומן שישי", 28.12.07). מי שמתנסח ככה ("אני יש לי מגבלה"), רוצה לומר, שהוא בניגוד לאחרים, מפלס את דרכו בפוליטיקה, מבלי להיעזר ביתרון הבלתי מוסרי הגלום בשקרים.
ולמרות שאין הנחתום מעיד על עיסתו, מתן וילנאי מקפיד כמעט בכל ראיון להעביר את המסר: אני איש שמדבר אמת! המסר הזה, בנוי על שלושה אדנים. אחד יציב, ושניים רעועים. הראשון: הוא בטוח, שלאמינות יש ביקוש (עדיין), ולכן הוא מוכר את עצמו כ"פוליטיקאי אמין". השני: הזיכרון הקצר של הציבור, והשלישי: לא יהיה מי מהעיתונאים שינבור בארכיונים, ויידלה משם מסרים הפוכים.
מתן וילנאי הוא סגנו של שר הביטחון אהוד ברק. אם תנסו להוציא ממנו מילים רעות על הבוס "האוטיסט" ו"השקרן" שלו - לא תצליחו! מפני שהאינטרס מדריך אותו להפליג בשבחו ("מאז שהוא שר ביטחון, אני ישן בשקט"). אבל כמו שאתם מתארים לכם, לא סתם הכנסתי את הכינויים "אוטיסט" ו"שקרן", מפני שאלה ציטוטים מפיו של וילנאי.
קבלו עוד ציטוט מאותו ראיון לערוץ הראשון: "גאולה, את רואה את הסקרים כפי שאני רואה אותם. אם נפנה את המקום (נפרוש בעקבות דוח וינוגרד), אנחנו מכניסים את ביבי נתניהו". איילה חסון שישבה ליד, שמעה והתפעלה מהכנות שלו: "לפחות הוא אומר את האמת".
ומהי האמת כולם יודעים. אהוד ברק התחייב במספר הזדמנויות לפרוש מהממשלה עם פרסום דוח וינוגרד השני. אלא שיש כאן בעיה: פרישה פירושה סכנה, שהציבור יקבל את המנהיג שהוא רוצה (נתניהו). מאידך, הפרת ההתחייבות תשאיר אותנו עם מנהיג שוועדה בראשות שופט קבעה שהוא כישלון טוטאלי, ועל זה תוסיפו את עניין האמינות.
מול דילמה כזאת, הדמוקרט הדגול מתן וילנאי החלטי: רצונם המונוטוני של האזרחים כפי שהוא משתקף בסקרים לא רלוונטי. איך אמר חתן פרס נובל ל("קורבנות ה-)שלום" שמעון פרס: "סקרים זה בשביל להריח- לא לשתות". ואם האזרחים רוצים את נתניהו (עד שלא ישנו את דעתם)- הוא מעדיף את הכישלון והחשוד בפלילים בראשות הממשלה, ואת האוטיסט השקרן במשרד הביטחון. סקרים לא מעניינים אותו. האמנם?
זה לא היה מזמן. כולה שנתיים וחצי חלפו מאז שהם עקרו שמונת אלפים יהודים מביתם - למרות שהפסידו בקלפי! פעמיים!! ואיך הסבירו את האכזריות השנאה והעיוורון המדיני: נכון, ניחשתם: סקרים!! מינה צמח אמרה, אז עוקרים. בשביל לעקור אחים, סקרים זה בסדר. בשביל לסלק הנהגה מושחתת וחדלת אישים - סקרים (פלוס וינוגרד) זה לא בסדר.
מתן וילנאי ואהוד ברק יודעים: התקשורת לא רוצה את נתניהו בשלטון. ואם כדי לבלום אותו, צריך להתעלם מכללי האתיקה- אין בעיה! העסקה בהירה, וברק (שרון) ואולמרט מכירים אותה: שר הביטחון יפר את התחייבותו לציבור, והאתרוגיסטים בתמורה, ירסקו את האמינות של... ביבי.
זאת עסקה מושחתת בין "רוצחי אופי", לבין "רוצחי נורמות". העיתונאים יכפישו ויבאישו, והכישלונרים יסלקו מחיינו את הנורמה הכי חשובה בדמוקרטיה: קבלת אחריות! הרי ברור, שאם אחרי דוח קשה כמו שכתבה ועדת וינוגרד, לא נראה התפטרות- לעולם לא נראה. רצח הנורמה הזאת לאור היום, הוא פגיעה אנושה בדמוקרטיה, ואסור שזה יעבור בשתיקה.
לא שכחתי. אני חייב לכם ציטוטים. ובכן, בראיון לארי שביט אמר וילנאי על שר הביטחון (שימו לב!): "אהוד ברק איש גאוותן שלא באמת מקשיב לאנשים... אין לי ספק (פעמיים) ברק הוא אוטיסט"! ("בארבע עיניים", ערוץ הכנסת, 29.11.04).
בחדשות הערוץ השני (22.5.05), הוא קרא מתוך הכתב: "ברק לא מסוגל פשוט לדבר אמת" (כאילו שאנחנו צריכים אותו כדי לדעת זאת). העובדה שהוא קרא מנייר מעידה, שלא מדובר בפליטת פה, אלא בקביעה שהושקעה בה מחשבה.
לסיום הערה: אל יובן מדבריי ששקרנים יש רק בשמאל. יש גם בימין. בהמשך הסידרה, אביא עוד ציטוטים מפיהם של שקרנים, משני הצדדים.

תאריך:  30/12/2007   |   עודכן:  30/12/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לתקוף את האמאמא של השקרנים (2)
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
מפלגת העבודה מזה שנים הפכה ...
לא לעבודה  |  30/12/07 10:33
 
- הזנב מקשקש בכלב
א .פובליציסט  |  30/12/07 18:18
 
- גם חלוץ היה רמטכ"ל...
לא פובליציסט  |  31/12/07 00:51
2
הכל כשר נגד הימין ונתניהו
ע.ג1  |  30/12/07 11:52
 
- פודל של ביבי
אוכל פיתות  |  30/12/07 18:30
3
פובליציסט ימני חנפן
א .פובליציסט  |  30/12/07 12:39
4
ללקר
דובשני  |  30/12/07 14:50
5
למגיבים מהשמאל הסהרורי
אזרח העיף משקרים  |  30/12/07 15:23
6
ותגובת ברק על "שקרן"ו"אוטיסט"?
הניה  |  30/12/07 17:15
7
אולמרט, ב-13 לינואר אתה עף
חשדנית  |  30/12/07 22:04
8
מפלגת העבודה=מפלגת המיעוטים
חשדנית  |  31/12/07 00:36
 
- שכחת יש תימני 1 בעבודה אכבל שמ ל"ת
יואל ראש העין  |  31/12/07 23:45
9
נרי הצלחת
duducohn  |  31/12/07 21:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אראלה גולן
השאלה המרכזית היא האם מדינת ישראל רואה בפרלמנט שלה, בבית פרומין, בית הכנסת הראשונה, האם היא רואה בו בניין בעל ערך היסטורי שעלינו לשמר. למי הוא היה שייך קודם? למדינה, לאזרחיה, לדורות הבאים?
ד"ר רון בריימן
שמות, פרק א', ט"ו-כ"א, סיפור המיילדות העבריות: הסיפור שלא קרה והסיפור שכן קרה
ד"ר חיים משגב
אז נכון שחיים רמון חוזר עכשיו אל דברים שחביבים על מחנה פוליטי מאוד מסויים, אבל דומה שלא יכול להיות ספק, שאסור למחול לו על התנהגותו בפרשת שבגינה הוא הורשע
אלישע סער
קבצי הנהלת חשבונות במבנה אחיד לשימוש מפקחי המס
עו"ד חיים קליר
המבוטח שמע חבטה מכיוון תחתית רכבו. לאחר שעתיים הסתבר כי הגיר יצא מכלל פעולה. יבואן הרכב דחה את דרישת המבוטח לתקן את המכונית בטענה כי מדובר בתאונה. חברת הביטוח התנערה מהמבוטח בטענה כי מדובר בפגם בייצור. המבוטח נאלץ לתקן את הנזק על חשבונו. השופטת מיכל ברק נבו, מבית משפט השלום בתל אביב, דנה בשאלה מי אחראי לנזקיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il