X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"אנו צריכים לקחת נשימה עמוקה ולא להתרגש מהאיומים התקשורתיים של הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס. כמו הפוליטיקאים הישראלים, גם עכוזו דבוק היטב לכיסאו"
▪  ▪  ▪
מחמוד עבאס. יאסר ערפאת מספר שתיים

אין צורך להיבהל מאיומיו של הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס להתפטר מתפקידו. מדובר בעוד "ספין" תקשורתי שנועד להפעיל לחץ על ישראל. הפלשתינים מתכננים "ספינים" תקשורתיים נוספים כדי לנגח את ישראל. הנשיא עבאס יישאר עוד זמן רב בתפקידו משיקולים פוליטיים וכלכליים
הפוליטיקאים הפלשתינים משתמשים ב"ספינים" תקשורתיים לא פחות מהפוליטיקאים הישראלים. מי שהתמחה בכך היה ראש אש"ף, יאסר ערפאת, אשר חדשות לבקרים היה מאיים כי אם לא יתקדם המשא-ומתן עם ישראל, הוא יתפטר מתפקידו ויעבור להתגורר בקהיר או לחלופין יתפטר וישמש רק כנשיא כבוד באש"ף. עכשיו יש לנו "ספינר" חדש ושמו הנשיא מחמוד עבאס או כפי שאני נוהג לכנותו במאמריי "יאסר ערפאת מספר שתיים".
לפני חמישה ימים, פרסם העיתון הפלשתיני "אל-קודס" היוצא לאור במזרח ירושלים ידיעה כי הנשיא הפלשתיני עבאס מאיים להתפטר ולהפסיק את השיחות עם ישראל, במחאה על התוקפנות הישראלית ברצועת עזה והמשך ההתנחלויות בגדה המערבית. בידיעה דווח גם שעבאס אמר כי המצב הנוכחי הופך את המשא-ומתן לאבסורד. נו, ומה קרה? האם עבאס התפטר? בוודאי שלא. המתנתי בסבלנות כמה ימים עד שסוכנות הידיעות הפלשתינית "וופא" פירסמה הודעה בשמו של רפיק אל-חוסייני, ראש לשכתו של הנשיא עבאס, שאמר כי הנשיא עבאס אפילו לא בוחן את רעיון ההתפטרות מתפקידו, וכי הוא דבק בהנהגת עמו ולא במשרתו. "הדאגה של עבאס היא להשיג את זכותו של העם הפלשתיני ונצחונו במסגרת העקרונות הפלשתינים "הדגיש אל-חוסייני. נו, אז אפשר להרגע, עוד יום כזה של מתח והייתי יורד למקלט מפחד מאיומיו של מחמוד עבאס.
הפלשתינים תוקפים את ישראל בשיטתיות על כל צעד ושעל. ברוב המקרים, הביקורת שלהם לא מוצדקת ואפשר להתייחס אליה כתעמולה גרידא. לפעמים הם גם צודקים, כמו במקרה של הפסקת אספקת הדלק לרצועת עזה, אולם מנהיגיהם ובמיוחד הנשיא מחמוד עבאס אינם שונים מפוליטיקאים אחרים בעולם, גם הם משתמשים ב"ספינים" באמצעי התקשורת. על-פי מקורות פלשתינים בכירים, הנהגת אש"ף ממתינה עכשיו לדוח של הגנרל האמריקני וויליאם פרייזר. הגנרל האמריקני מונה אחרי ועידת אנאפוליס לתפקיד חדש של מפקח על שני הצדדים, כדי שיבצעו את השלב הראשון של תוכנית מפת הדרכים. בקרוב הוא אמור להעביר את מסקנותיו הראשונות מבדיקתו. ברשות הפלשתינית בטוחים שהדוח יהיה לטובתם וכי הוא יקבע שישראל לא עומדת בהתחיבויותיה על-פי מפת הדרכים. כלומר, בקרוב אנו אמורים לצפות ל "ספינים" פלשתינים נוספים. הרשות הפלשתינית לא תחמיץ שום הזדמנות לתקוף את ישראל ומדיניותה בשטחים.
בינתיים, עד לפרסום מסקנותיו של הגנרל פרייזר, מתכננים הפלשתינים "ספינים" אחרים בנושאים שונים כדי להבליט את מצוקתם. למשל, אחד הרעיונות המתגבשים הוא שהרשות הפלשתינית תקרא פומבית למצרים לחבר את רצועת עזה לרשת החשמל המצרית או שהיא תארגן לחץ פומבי של הרחוב הפלשתיני שיקרא לה, באמצעות הפגנות ועצרות מחאה, להפסיק את המשא-ומתן עם ישראל בגלל המצב ברצועת עזה. בכל מקרה המשא-ומתן בין צוותי המשא-ומתן של שני הצדדים תקוע. הסיבה לקיפאון היא האירועים האחרונים ברצועת עזה וסיבות קואליציוניות פנימיות בתוך ישראל. הפרסום הצפוי של מסקנות הדוח הסופי של ועדת וינוגרד בשבוע הבא לא יקלו, בלשון המעטה, על התקדמות המשא-ומתן על הסדר הקבע.
המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים מאז הסכם אוסלו ידע הרבה עליות ומורדות, לכן אסור להתרגש, זהו טבעו של משא-ומתן, במיוחד בנושאים כה רגישים וגורליים עבור שני העמים. לכן אנו צריכים לקחת נשימה עמוקה ולא להתרגש מהאיומים התקשורתיים של הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס. כמו הפוליטיקאים הישראלים, גם עכוזו דבוק היטב לכיסאו.
ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, נהג לספר לעיתונאים על חיבתם של הפוליטיקאים הישראלים לכיסאם. הוא סיפר כי בכל פעם שרצו שרים בממשלתו לצאת לכמה דקות לשירותים במהלך ישיבת הממשלה, הם היו נוטשים את כיסאם בפחד שמא כשיחזרו ימצאו בכיסא מישהו אחר. הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס אינו שונה מהם. איומי ההתפטרות שלו הם שחוקים ובבחינת קריאות "זאב, זאב". אין שום סיכוי שמחמוד עבאס יתפטר מתפקידו. למרות חולשתו הפוליטית הוא זוכה לתהילת עולם כמנהיג פלשתיני רודף שלום, שלא לדבר על האפשרויות הכלכליות הגלומות בתפקידו והמאפשרות לו "לגזור קופונים". רק לאחרונה פורסם כי בנו של עבאס הוא שותף בחברת הטלפונים הסלולריים "אל-ווטניה" וכי גורמים בלשכת ראש הממשלה מנסים לסייע לה להתחיל לפעול בשטחים. לכן, אפשר להתרווח בניחותא בכיסא. אין צורך לרדת למקלט מחמוד עבאס יישאר בתפקידו עוד זמן רב ככל שהדבר תלוי רק בו.

תאריך:  25/01/2008   |   עודכן:  25/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
אולמרט בחר למנות את עמיר פרץ לשר הביטחון, כדי שיוכל להפקיד את האוצר בידי אברהם הירשזון    מינוי רמון לשר, איש פזיז וקל דעת, מעיד גם הוא על שיקול זר
דרור מרום
גל הקור האכזרי שתקף את ישראל החורף - הביא ישראלים רבים לרכוש סאונות    לדברי טל תגר, מנכ"ל חברת איסמור, המחזיקה בכשליש מהשוק, בשנה החולפת הסתכם היקף המכירות של הסאונות בכ-20 מיליון שקל, לעומת 12 מיליון שקל בשנת 2006 - גידול של 40%    גורם משמעותי לתופעה הוא העלייה מרוסיה    השימוש בסאונה בקרב האוכלוסיה הזאת הוא נרחב, עקב ההיכרות עם המוצר ממדינות המקור - שהן גם מדינות קור ברמה שאינה מוכרת כאן
טובה ספרא
תמונת הכוכבים מיום 25.01.2008 עד ל-31.01.2008
עו"ד חיים קליר
זמן מה לפני התאונה, התחלפה הבעלות ברכב המבוטח. האם חברת הביטוח פטורה בשל כך מלשלם פיצויים לבעל הרכב הנפגע, למרות שקיבלה את הפרמיות עבור ביטוח הרכב הפוגע גם עבור תקופת הזמן בה אירעה התאונה? את התשובה בפסק דין מאיר עיניים, נותן השופט אשר קולה, מבית משפט השלום בנצרת
אהרון רול
"במוקדם ולא במאוחר, באם ימשיך גשם הקסאמים והפצמרים על יישובי הנגב המערבי, תיאלץ ישראל, שלא כרצונה, להגיב במבצע כולל נגד החמאס ברצועת עזה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il