X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מלחמת ההתשה בין קלינטון לאובאמה והמסורת האמריקנית, שלפיה לא יגיעו כושי, אשה, או יהודי, לנשיאות, מבטיחים את ניצחונו של המועמד הרפובליקני
▪  ▪  ▪
מקיין. מסתמן כמועמד המועדף

לא צריך להיות נביא כדי לחזות, כבר עכשיו, מי יכהן כנשיאה הבא של ארצות-הברית. ההכרעה, אומנם, עדיין לא נפלה ויש עוד חזון למועד, אבל כבר בשלב זה מסתמן בבירור כי הנשיא האמריקני החדש יהיה המועמד הרפובליקני, ג'ון מקיין.
התחזית הזאת איננה משאלת-לב. היא מבוססת, מעל לכל, על המסורת האמריקנית, שלפיה לא יכהן כנשיא כושי, יהודי או אשה. כל ניסיונות העבר הוכיחו זאת בעליל, ומאז מועמדותה הנואלת של כוכבת הסרטים, שירלי טמפל, שוב לא נעשה ניסיון נוסף להכריז על נשיא, שאינו מקובל על המסורת והמנטאליות האמריקנית.
ויש גם פן נוסף לניצחונו הצפוי של ג'ון מקיין: מלחמת ההתשה בין מועמדי הדמוקרטים, הילרי קלינטון וברק אובאמה, כבר מצטיירת בעיני הבוחרים האמריקנים כסיוט לשמו. שהרי בכך הם פשוט שיחקו לידיהם של יריביהם הרפובליקנים, ומעל לכל, כמובן, לידיו של מקיין עצמו, שנותר עכשיו מועמד יחיד בזירה, לעומת שני המתקוטטים הדמוקרטים המוחלשים.
אז אם לא די בכך שמועמדי הדמוקרטים הם, רחמנא לצלן, "נבלה" ו"טריפה" - אשה וכושי - הרי שאף לא אחד מהם לא צבר את הכוח הדרוש כדי להתייצב כמועמד יחיד אל מול המועמד הרפובליקני, שכבר הרוויח זמן ויכול להתחיל, בהשקט ובבטחה, את מסע הבחירות שלו לבית הלבן.
ויש, אפילו, עוד פן, המשחק לידיו של מקיין: הכריזמה שלו, כגיבור מלחמת וייטנאם. והאמריקנים הרי אוהבים גיבורים כאלה ובכך הוא גם נותן מענה לכמיהתם.
עם זאת, אין להתעלם, כמובן, מן העובדה, שבדרך כלל, על-פי הסטטיסטיקה, נבחר נשיא דמוקרטי אחרי נשיא רפובליקני, מה גם שתדמיתו של הנשיא הרפובליקני הנוכחי, ג'ורג' בוש, היא היום בשפל המדרגה, ומן הסתם הוא יישכח כבר זמן קצר לאחר פרישתו מהנשיאות, מהר יותר מכל נשיא אמריקני-פורש בעבר. אין גם להתעלם מכך שבהיסטוריה האמריקנית, רוב הנשיאים הדמוקרטים ניצבו לימינה של ישראל - הרבה מעבר לרפובליקנים, שבדרך כלל דגלו במדיניות הבדלנות של "אמריקה לאמריקנים" ושל פן-ערביות, בשל אינטרס הנפט.
כל זאת למרות שהנשיא בוש הצטייר כידיד-אמת לישראל וכמי שהיתה לו כימיה עם ראשי-ממשלתה, אריק שרון ואהוד אולמרט, שהרי הכימיה הזאת היתה מקרה כמעט יוצא-דופן, ואין בה כדי לאפיין את מדיניות המפלגה הרפובליקנית ביחסה לישראל.
ובכל זאת, גם מקיין, שהולך בדרכו של בוש, נחשב לידיד-אמת לישראל. כך, למשל, במהלך מלחמת לבנון השניה הוא טען בנאום ב"איפאק" (השדולה הישראלית בוושינגטון), כי תגובתה של ישראל לתקיפת החיזבאללה היתה "לגיטימית לחלוטין".
גם לא מן הנמנע שברגע האחרון ממש יתעשתו לא מעטים מהבוחרים הדמוקרטים מה"טעות" שעשו, ויעבירו את תמיכתם למקיין הרפובליקני, ובלבד שלא יפרו את המסורת האמריקנית, הקובעת שכושי, אשה או יהודי לא ימצאו את מקומם בנשיאות.

תאריך:  08/02/2008   |   עודכן:  08/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדמוקרטים שיחקו לידיו של מקיין
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
זה ברור שמקיין הוא הנשיא הבא. ל"ת
פרח בר  |  8/02/08 19:26
2
הוא הכי טוב לישראל
דאיסטי  |  9/02/08 03:02
3
הוא הבחירה הנכונה ?או שזה לא ט
ל.נ  |  9/02/08 08:34
4
אובמה מנהיג אמיתי ל"ת
קרלוס דור  |  19/06/08 14:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא יקר
"תפיסה בעולם השיווק היא המציאות. אם אני חושב שיש לי מותג מעולה, זה עדיין לא אומר שבאמת יש לי כזה. חשוב איך הצרכנים תופסים את המותג. הפער בין מה שאני חושב לבין מה שהצרכנים חושבים הוא מרווח הטעות"
צילה שיר-אל
מה טומנים הכוכבים בחובם לילידי כל המזלות השונים בשבוע המתרגש ובא עלינו?
דר' אלי כרמון
על ארה"ב, האיחוד האירופי וישראל מוטלת חובה להגן על אזרחיהן ועל האינטרסים שלהן ושל בעלות-בריתן במזה"ת. הן חייבות לעמוד בתוקף מול "ציר ערעור היציבות" ומול התוכניות האפוקליפטיות של הקיצונים בטהרן
איתי ברק
הכנסת סערה השבוע בעקבות בקשתו של אב שכול מאולמרט "לך לבית הקברות ותתנצל בפני בני"    אהוד ברק לא היה במליאה ביום שני האחרון- אהוד לא ברח, אהוד פשוט לא הגיע    התפטרותו של אביגדור יצחקי כמשל על "אחוות לוחמים ציבורית"    והורי השכול שנותרו לבדם עם כאבם ועם עוזי דיין
אברהם (פריצי) פריד
על שריעה אנגליקנית ושיח נשים בעזה    על הדובר של אולמרט ועל הדוגמא לצה"ל    על השופט הבודק, השופט המטייח והשופט המחוק    על התחמקות הכנסת ממיסים ובמות בידור לחגיגות ה-60 ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il