X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דוח העוני, שהתפרסם ע"י עמותת מוסאווה, מצביע, באופן חד-משמעי, על פער חברתי עצום בין האוכלוסיה הערבית לבין האוכלוסיות האחרות במדינה
▪  ▪  ▪

דוח העוני אינו אלא עוד הוכחה לאפליה גזענית, מובהקת, הנובעת מאופן התנהלות המדינה וחלוקת משאביה, במשך שנים רבות. ואם עסקינן בשנים אחרונות אלה, הרי ישנו יחס הדדי בין העליות ממדינות "חברות" לבין העלייה בעוני, בקרב האוכלסיה הערבית - כך שסיבה תמיד ישנה.
דוח העוני, שהתפרסם ע"י עמותת מוסאווה, מצביע, באופן חד-משמעי, על פער חברתי עצום בין האוכלוסיה הערבית לבין האוכלוסיות האחרות במדינה. 54.8% מתחת לקו העוני, כאשר מבינם 400 אלף ילדים, האם אין בכך בכדי להדליק מנורה אדומה, בקרב, הציבור הערבי והדרג המדיני כאחד!!
חוסר השוויון והאפליה שנמשכו שנים רבות אינם מדאיגים במיוחד את ערבי ישראל, הם חיים כך שנים, מנסים מעת לעת להשתלב, בחיי המדינה, בתרבותה, בחגיה. נושאי ת.ז. כחולה הם, קוראי עיתוניה, ספריה, וספרותיה, שרים את שיריה, משתתפים בשמחותיה וסובלים את תכסיסיה. קול מרד לא נשמע, מזה זמן, הכדור מתנפח, והמשאבים המושקעים במעקב אחרי "התנפחות" זו, יש בהם, בטוחני, בכדי לכסות אותו פער חברתי בלתי מוסבר.
ערביי ישראל אינם זרים למדינה זו, הם חלק בל יינתק מהמערכת כולה, הם אבן הבוחן של המדינה, בתייחסותה לאזרחיה, וכראי משקפים הם את המדיניות המפלה בעיני מדינות אחרות. העולם כולו יודע זאת, וכמובן, מדינתנו הנכבדת. כך שאין מדובר רק בשאלה פנימית טריטוריאלית, אלא גם, בנקודת מבטן של מדינות בעולם, שבתוכן, הרבה "אוכלוסיות ערביות", אך, עם יחס שונה לגמרי.
ועל אפליה שיטתית זו, נמתחה לא פעם ביקורת שיפוטית, ויפים דבריו של השופט ברנזון בפ"ד בורקאן: "כשגלינו מארצנו ונתרחקנו מעל אדמתנו קרבנות היינו לאומות העולם שבתוכן ישבנו ובכל הדורות טעמנו את הטעם המר של רדיפות, נגישות והפליות, רק בגלל היותנו יהודים שדתם שונה מכל עם, מלומדי ניסיון מר ואומלל זה, שחדר עמוק עמוק להכרתנו ולתודעתנו הלאומית והאנושית, ניתן לצפות שלא נלך בדרכים הנלוזות של הגויים, ובהתחדש עצמאותנו במדינת ישראל עלינו להיזהר ולהישמר מכל צל של הפליה, ומנהג של איפה ואיפה כלפי כל אדם לא יהודי שומר חוק הנמצא אתנו ורוצה לחיות עמנו בדרכו שלו לפי דתו ואמונתו, שנאת זרים קללה כפולה בה, היא משחיתה את צלם אלוהים של השונא וממיטה רעה על השנוא על לא עוון בכפו, עלינו לגלות יחס אנושי וסובלני כלפי כל מי שנברא בצלם ולקיים את הכלל הגדול של שוויון בין כל בני אדם בזכויות ובחובות".
יחס הדדי קיים, ועוד איך, בין עלייתם של "יהודים" ממדינות, שלכאורה, חברות, כגון רוסיה, לבין העלייה בעוני במגזר הערבי. כלל המשאבים, מושקעים, מזה לאחרונה, בתרבות זנותית, שאין מדינה מתוקנת אחת בעולם שמקבלת זאת על עצמה - קבלת מאות אלפי רוסים, חסרי זהות ותרבות כאחד, תוך מתן גושפנקא חסרת שחר לכך, שהאוכלסייה הערבית גדלה פי כמה מהאוכלסייה היהודית, ובשל כך, יש מקום, לקלוט עוד ועוד יהודים מחו"ל.
משום מה מעדיפה המדינה בזבוז יתר, בהקמת לשכת איום אסטרטגי, שיעמוד בראשה פוליטיקאי רוסי בשם אביגדור ליברמן. לשכה שמצריכה הוצאות לא מעטות מהקופה הציבורית, שהמגזר הערבי, נוטל חלק בה. ומי הנהנה, הרוסים כמובן!!
ריבונו של עולם, 600 אלף ילדים, וזה לא מהווה מקום למחשבה שנייה. אחוז זה, יגדל בעוני, ויסבול מאפליה, אל תדרשו ממנו, לעתיד יבוא, כי לא יתקומם באופן נחרץ על מדיניות הבלתי מאופקת ומרוסנת, שננקטה כלפיו. הדורות מתהפכים, ואם מזה שנים הערבים נטו למכור את אדמותיהם, ובמרוצת השנים, עיבדו אותן לקוניהם, יום יבוא והם, אכן, יחשבו מחשבה שנייה, במקום אלה שלא עשו זאת, ואז, ייפול האסימון, ולא תצטרך המדינה אלא להלין על עצמה.
האזרח התמים סובל במדינה הזו, אך האזרח הערבי יותר מהכל, ולילד אין לאום, אין שפה, ואין תרבות, כל מה שיש לו, זה מודעות והתוודעות, לקורה סביבו, ואין מנוס, אלא לדאוג, לילדים אלה, ולו במקצת המשאבים המוקצים.

תאריך:  18/02/2008   |   עודכן:  18/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדיניות של אפליה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
עו"ד יקר, קפוץ לנו
בועז מושקוביץ  |  18/02/08 11:40
2
מזה ששים שנים, סוחבת החברה
הניה  |  18/02/08 19:56
3
תהיו יותר אובייקטיביים
עומרי  |  18/02/08 21:08
 
- מה אתה אומר?
duducohn  |  18/02/08 22:15
 
- איפה רכשתי את השכלתי?
בועז מושקוביץ  |  18/02/08 23:50
4
אכן, זו לא ארצך.
יובל ברנדשטטר  |  19/02/08 07:36
5
יש 120 מדינות ערב עם הרבה מאד
צוריה  |  19/02/08 10:42
6
עו"ד מסארווה אתה ענק!!!!!
נאיל  |  24/02/08 14:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מסעדת הדגים, פירות הים והבשרים, הטובלת כולה בירוק, באווירה כפרית, היא מפלט משפחתי מאין כמוהו מקצב החיים האורבאני של העיר רמת השרון
יוני בן מנחם
אסור לישראל להיכנס לכוננות ספיגה והתגוננות מול פיגועי הנקם שמתכנן החיזבאללה על מות עימאד מורנייה. היא חייבת לעבור מייד למתקפה נוספת ולחסל את מנהיג הארגון חסן נסראללה. מכה נוספת על החיזבאללה תפגע קשה ביכולות הארגון
יונה סוקולובסקי. גמלאי
מכתב לגדעון לוי
גורי גרוסמן
לפיכך ידע כל תסריטאי, במאי, או מפיק ישראלי הרוצה לזכות בפרסים בחו"ל, ובעיקר בגרמניה (כפי שמצליח שם הסופר עמוס עוז) וגם לחייך כל הדרך אל הבנק, שיש נוסחת פלא להצלחה: הסיפור חייב להתבסס על פלשתינים אומללים וחסרי ישע הנרמסים במגפי קלגסי צה"ל
ד"ר ניצן יניב
טרור טוב לצבא ולתעשיות הביטחון. לא היו שנים עתירות תקציב מאלו של אחרי אינתיפאדה ומלחמת לבנון השנייה לתקציבי הצבא והביטחון    האם אנחנו באמת רוצים שיגיע היום שאחרי הקסאם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il