X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קיימת חשיבות רבה להכנות לקראת הולדת אח וזאת בהתאם לשלב ההתפתחותי בו נמצא הפעוט חשוב לתת לילד לבטא את רגשותיו, כעסיו ותחושותיו. עם זאת, יש לקבוע גבולות ברורים בנושא
▪  ▪  ▪

מרבית הילדים הצעירים עוברים משבר מסוים כאשר נולד אח חדש במשפחה. הבכור, שזכה עד-כה למלוא תשומת הלב ולסיפוק צרכיו באופן מיידי, עלול לתפוס את לידת התינוק כאקט תוקפני של "הדחה מן הכתר".
קיימת חשיבות רבה להכנות לקראת הולדת אח וזאת בהתאם לשלב ההתפתחותי בו נמצא הפעוט. במידה ויש צורך לערוך שינויים בחיי הפעוט, רצוי לעשותם לפני הולדת התינוק ולא במקביל כדי לא "להפיל" את כל השינויים בבת אחת ולבצע אותם בהדרגתיות.
ידוע כי הולדת אח יכולה להביא ללא מעט רגשות כמו קנאה, כעס ורגרסיות בחיי הבכור לכן לא יהיה זה נכון להציג בפני הילד את הפן החיובי בלבד בהולדת אח חדש. יצירת ציפיות גבוהות מדי ולא מאוזנות עלולה לגרום לאכזבה לאחר שמתבררת המציאות על כל צדדיה.
בזמן השהייה בבית החולים, תגובותיו של הפעוט יכולות להיות שונות ומגוונות, החל מתגובה קיצונית כמו "התינוק מכוער וקירח" וכלה בתגובה מקבלת ואוהבת. חשוב לא לשפוט את הפעוט על תגובותיו השליליות ויש לקבלו על כל תגובותיו.
הפולש מגיע הביתה - זאת התחושה שעלול לעיתים הבכור לחוש כלפי התינוק החדש. ההסתגלות לחיים בסטטוס החדש אינה פשוטה. אותות הקנאה, הכעס ורגרסיה עלולים לצוף והדבר נכון לכל גיל. על-כן, בתקופה הראשונה לאחר בואו של התינוק, רצוי להיות מאופקים בתיאור הרך הנולד ובהפלגת שבחים על מראהו.
חשוב לתת לילד לבטא את רגשותיו, כעסיו ותחושותיו. עם זאת, יש לקבוע גבולות ברורים בנושא. ילד שאינו נפגע מקנאת אחיו בצורה קיצונית עשוי לצאת מהמשבר מחוזק יותר ובסופו של דבר יהיה בטוח באהבת הוריו, סובלני יותר כלפי ילדים אחרים, שקט ובטוח יותר כלפי החיים ומאמין בכוחו להתמודד. יש לזכור, שגם אם הילד מגיב בשמחה רבה בימים ואף בשבועות הראשונים לאחר הלידה אותות הקנאה עלולים לצוץ בהמשך ביתר שאת.

מחברת המאמר הינה יועצת חינוכית של מרכז קוביות לגיל הרך ברמת גן ומעבירה סדנאות להורים ופגישות יעוץ אישיות
תאריך:  02/03/2008   |   עודכן:  02/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
אני יושב וחושב על משפחות ההרוגים. האם הריגת יקיריהם תגרום למי מהם לצאת לרחובות המופצצים ולזעוק " די!", ללחוץ על "הנציגות הנבחרת" שלהם, החמאס, שיפסיקו את הטירוף, את הגיהינום, את ההליכה לעזאזל ולאבדון?
עו"ד יוסף שטח
הפתגם העממי הערבי אומר: הוא מרביץ לי והוא בוכה, הוא מקלל אותי והוא מתלונן. כך נוהגים העזתים - יורים קסאמים ובוכים. אנחנו צריכים ויכולים להגיב בחוכמה במהירות ובנחישות, בהגנה על אזרחי המדינה
נפתלי רוטנברג
אני מקווה שמפלגת הירוקים תעשה הכל כדי לאכזב את הבוחרים שיצביעו עבורה כמפלגה "לא פוליטית" ושתהיה מספיק חזקה כדי לצבוע את הפוליטיקה שלנו בירוק
יהונתן דחוח-הלוי
העיתונאי גדעון לוי שוב נחלץ להגן על החמאס ומסביר מדוע הוא "נאלץ" לשגר טילים לעבר יעדים אזרחיים בישראל    חידה סתומה היא באשר למניעיו של גדעון לוי, המתיימר להציג עצמו כאביר זכויות האדם, ללמד סנגוריה על ארגון טרור איסלאמי קיצוני המבצע "פשעי מלחמה", קורא לרצח עם של יהודים ו"כופרים" ומצדד בהקמת מדינה הלכה איסלאמית בדומה לטליבן?
ד"ר צ'לו רוזנברג
מול האיומים הקיימים, הן מאירן, הן מעזה והן מצד מדינות אחרות, על מנהיגי ישראל לקבוע סדר עדיפויות לטיפול במצב שנוצר. הזמן הוא מרכיב חשוב ביותר בהקשר זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il