X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פקודת מס הכנסה קובעת הטבה בדמות נקודות זיכוי, שמטרתה להקטין את נטל המס נולד לכם ילד? מס הכנסה ישמח לתת גם לכם נקודות זיכוי רק אם אמא תצא לעבוד
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

כידוע, פקודת מס הכנסה קובעת הטבה בדמות נקודות זיכוי לגברים ולנשים, הטבה שמטרתה להקטין את נטל המס על הנישום. מעבר לכך הפקודה קובעת כי אם לילדים זכאית לנקודת זיכוי נוספת בגין כל ילד, במטרה להפחית את נטל המס ככל שהמשפחה גדלה.
החוק יוצר מצב אבסורדי, לפיו רק אמהות בעלות שכר גבוה זוכות ליהנות בפועל מהטבה זו, משום שרק הן מגיעות לתקרת שכר בה נקודות הזיכוי יכולות להשפיע ולהפחית את נטל המס. מכאן שאישה "תהנה" מההטבה רק אם היא עובדת ומשכורתה גבוהה מספיק, באופן בו היא בכלל מגיעה למדרגות המס, כך שללא נקודות זיכוי אלו היא הייתה משלמת מס הכנסה. כעת, בשל העובדה כי החוק אינו מתיר להעביר את ההטבה לבעל, יוצא כי דווקא עקרות הבית המגדלות את ילדיהן, או אמהות במשפחות מרובות ילדים אשר בוחרות משיקולים כלכליים ואחרים שלא לצאת לעבוד או כאמור אמהות אשר עובדות בשכר נמוך, כלל אינן זוכות ליהנות מההטבה.
בניסיון לתקן מצב אבסורדי זה, בתאריך 28.1.08 הגיש ח"כ זבולון אורלב הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה, שמטרתה לאפשר לבעל לעשות שימוש וליהנות במשכורתו מנקודות הזיכוי שרעייתו אינה יכולה לנצל בגלל שכרה הנמוך.
מוצע כי לצורך קבלת נקודות הזיכוי בגין ילדים יוכר התא המשפחתי כנישום אחד, כך שבמשפחות בהן האישה אינה יכולה לנצל לטובתה את נקודות הזיכוי, יוכל הבעל לעשות שימוש וליהנות במשכורתו מהטבה זו.
אין ספק כי הצעת החוק הנה יוזמה מבורכת אשר יש בה כדי לתת אפשרות ריאלית לכל משפחות ישראל ליהנות באופן מקסימלי מההטבות הקבועות בחוק, ללא כל קשר לשאלה מי מבין ההורים הוא הגורם המפרנס במשפחה.
יצוין כי לעניין חבויות במס אין מקום להפרדה הקיימת, דווקא לאור העובדה שרשות המיסים בכלל ומס הכנסה בפרט נוהגות לעשות חישוב מאוחד לשני בני הזוג ולראותם כנישום אחד, למעט מספר חריגים המאפשרים חישוב נפרד, כנ"ל גם לגבי רווחי הון.
הצעת החוק באה לתקן נקודת קיפוח לא מוצדקת, ומקדמת את ההליכה לקראת שוויון מוחלט בין המינים בחברה, השוויון בין בני זוג ובין תאים משפחתיים בחברה כולה.

שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
eli-doron@taxlawyers.co.il
הכותבים הינם שותפים במשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי - עורכי דין ונוטריון, המתמחה במשפט מסחרי ומיסויי. המשרד החל לפעול בחיפה, וכיום פועל בכל רחבי הארץ באמצעות משרדים ברמת גן ובטבריה. במשרד כ-40 משפטנים, בנוסף לצוות המומחים (רו"ח ויועץ-פנסיוני) והצוות האד
תאריך:  06/03/2008   |   עודכן:  07/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל קופר
שר הביטחון, שאינו מסוגל לספק ביטחון לתושבי המדינה, חשף שוב את פרצופו האנטישמי    תוך כדי הירי הבלתי פוסק של החמאס נפנה להילחם דווקא נגד לומדי התורה
דר' אברהם בן עזרא
אין כל ספק כי נדרש שייבנו מרחבים מוגנים בכל הקראוילות, כדי להגן על המתנחלים שגורשו ממבנים של קבע הכוללים ממ"דים כחוק, אל סיכוני הקראוילות הבלתי חוקיות בעליל
איתמר לוין
ברכתו של משה רבנו לבוני המשכן, מדגישה את חשיבות פעולתו של האדם בעבודת ה' - דווקא לאור אפסותו מול הבורא
ירון זכאי
ישראל זקוקה לרפורמה מבנית דחופה במוסדות החוק והמשפט, קודם כל במוסד היועץ המשפטי לממשלה ובבג"צ    השר דניאל פרידמן החל לתקן קלקול מרכזי במבנה המדינה, אשר מוקדם עדיין להעריך את השפעתו הברוכה בעתיד!
אליקים העצני
אמרנו לכם שישובי עזה וגוש קטיף הם אלו המגינים על אשקלון ושדרות מקסאמים ופצמ"רים, אך לא הקשבתם    נקווה שיימצאו הצדיקים שיהיו מוכנים להחזיר חיים יהודיים לחבל עזה ולהוציא אותנו משדה המוקשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il