X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות נתוני הבסיס החיוביים של המסעדה שבכפר שמריהו - אווירה פסטורלית למפגש אינטימי בבועה ירוקה ומוקפת צמחים - לא הצדיק התפריט את השתתפותה בשבוע ה"גורמה" של המסעדות
▪  ▪  ▪
מסעדת נורמה [צילום: ראובן לייב]

הרחק משאון הכרך, באווירה ביתית ואינטימית, חבויה לה בחצר שבין שני בניינים מסעדת "נורמה" שבמרכז המסחרי של כפר שמריהו. בפרטיות המבודדת הזו יצרו בעלות המקום, גילה ורעות לוי, בועה ירוקה, מוקפת צמחים. חלל המסעדה מעוצב בצבעים חמימים ועל קירותיה מתנוססים לתפארת ציוריהן של גילה ורעות, כשבכל קיר נבחר טיח פיגמנטי בצבע שונה, היוצרים יחדיו אווירה הרמונית חמימה.
בעלות המקום מעידות על עצמן כי מעבר להיותה מסעדה - "נורמה" היא מקום-מפגש אינטימי לחברים משכבר הימים, ואידיאלי מאין כמוהו לפגישות-מחזור, לתערוכות ולערבים מיוחדים באווירה משפחתית, כמו גם להרצאות ולסדנאות שונות.
על הצד הקולינארי של "נורמה" אחראי השף, יוסי פייס, שהתמחה במלאכת הבישול במלון "תדמור" המיתולוגי של פעם, בהרצליה, כשאת הניסיון הקולינארי הוא רכש כשף ב"קפה דה-פריז" שבבירת צרפת ולאחר מכן גם במסעדת "צדף" בתל אביב.
תפריט מאכזב
אבל התפריט של "נורמה" התגלה, מהר מאוד, כמאכזב. מלבד היותו כוללני מדי, ללא ייחודיות לשמה, לא מצאנו בו, למרות מאמצינו, מעדן כלשהו ערב לחיך. בין המנות הראשונות שהוצעו לנו, בחרנו בכבד-עוף מוקפץ בסילאן, על מצע בצק פילו ותפוח-עץ קלוי. המנה הוגשה, אומנם, באסתטיות רבה, אבל תוכנה לא היה כברה: טעמה, התפל והיבש למדי, לא הצדיק את המלאכה הרבה שהושקעה ביצירתה. גם המנה העיקרית - דואט של פרגית וקבאב טלה, על מצע של לחם מרוקאי ובייבי תרד - הייתה רחוקה מלהיקרא "מעדן קולינארי", כפי שהתיימרה להיות. אפילו בת הזוג, שבחרה במניפת סינטה ברוטב תאנים ויין על מצע מחית תפוחי-עץ - לא שבעה ממנה נחת. טעמו של הבשר היה תפל ויבש מדי, ועל המחית היא פשוט פסחה, באשר זו הזכירה לה את פירה הטירונות, שגם בו לא היה כל זכר לטעם של תפוחי-עץ. שתי המנות, עתירות הקלוריות, בעטיו של בצק שמנוני שהקיף אותן, פשוט לא הצדיקו את סיסמת "מנות הבריאות", שבהן נוהגת "נורמה" להתפאר.
לקינוחים הוצעו לנו סורבה פירות-יער ומלבי, שגם הם היו רחוקים מלענג את הקיבה המפונקת שלנו. על הארוחה, שהוגשה לנו במסגרת שבוע המסעדות הארצי, שילמנו 198 שקל לשניים. במחיר הזה יכולנו ליהנות, מן הסתם, הרבה יותר מארוחה בכל מסעדת "גורמה" אחרת המוכרת לנו, שבה כבר התנסינו בעבר ושנטלו אף הן חלק בשבוע הזה. והרי ידוע שאין חכם כבעל הניסיון. מה חבל שגם בהצצה חטופה למטבח ולשירותים לא היה כדי לשפר את הביקורת הנוקבת שלנו.

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וככתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל"
תאריך:  07/03/2008   |   עודכן:  07/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
ציוריה של פלורה ארמין, אמנית יהודייה ופמיניסטית, שעלתה לישראל מארצו של אחמדינג'אד, מתארים את דמותה של האשה חסרת הזכויות, שעדיין לא זכתה לשחרורה    תזכורת עגומה ליום האשה הבינלאומי
נסים ישעיהו
בעוד דברים אלו נכתבים, נשאלתי אם אני מעודכן בפיגוע שמתחולל כעת בישיבת מרכז הרב בירושלים. לא. לא הייתי מעודכן. הייתי מרוכז בחיפוש ניסוחים כלליים ועדינים שלא יפגעו באיש, כולל בפוליטיקאים. אבל מה לעשות שהם מובילים אותנו כצאן לטבח ברפיסותם הרעיונית ולכן גם המנהיגותית?
אריה דרוקמן
ישראל היא המדינה שהכי מסתגלת למצבים קשים, בכל תחום. אין ספק שיש לנו יכולת מעולה. מה שחסר לנו מתומצת בשלוש מילים: מנהיגות, תכנון, ביצוע. לפי הסדר הזה
דודי שוקרון
סוגי מערכות לשמירה על הבית או העסק: שערים חשמליים, מערכות פתיחה חכמות    כל המידע שצריך לפני שמבצעים רכישה גדולה
דודי שוקרון
שואף להיות די.ג'יי?    כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il