X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיצד להדריך עובדים בארגונים לעבודה יומיומית עם מערכות ממוחשבות
▪  ▪  ▪

בשנים האחרונות מרבית הארגונים הגיעו לתובנה כי הכנסת מערכות מחשוב לניהול התהליכים השונים בארגון תביא ליעילות, ליכולת לתעד כל פעולה, תאפשרנה מתן תשובות מדויקות ומענה לנושאים רבים וזאת במהירות רבה יותר. כתוצאה מכך, כבר ברור לכולם כי ארגונים יחסכו זמן ומשאבים רבים... אבל מה עושים כאשר אנשי הארגון המכניס מערכת ממוחשבת (או טכנולוגיה) חדשה אינם מורגלים בעבודה שכזו, או אפילו בעבודה עם מחשב בכלל..?
אמנם בעוד 2 עשורים לערך נעמוד במצב שונה לחלוטין: מירב העובדים יהיו כאלה ש"גדלו" יחד עם מחשבים, והגישה שלהם למחשבים תהיה טבעית. עוד 30 שנה יראה מוזר לאנשים כיצד בעבר עבדו ללא עזרת מחשבים... עד שנגיע לנקודה הזו, יש לא מעט ארגונים אשר אנשיהם אינם מורגלים בעבודה עם מחשב.
ניתן לעמוד על מספר סיבות לכך:
  • ארגון Low-Tech - כזה שעבודתו היומיומית אינה מצריכה שימוש במערכות מידע ובתקשורת אלקטרונית.
  • תפקידים ספציפיים של אנשים אשר אינם נזקקים כלל למחשבים / שימוש קל בלבד.
  • פחד של אנשים מפני הטכנולוגיה וה-"לא ידוע"...
  • תרבות ארגונית אשר אינה מחייבת עבודה ממחושבת.
על-מנת להתמודד עם הכנסה והטמעת טכנולוגיות לארגונים, אשר אינם מורגלים בעבודה עם מחשב, ישנם כמה שלבים:
  • שיווק מקדים - המטרה היא לגרום למשתמש הקצה בארגון לחכות בקוצר רוח להתקנת המערכת ותחילת שימוש בה. על-מנת שינחל הצלחה מירבית, על התהליך להתבצע בתמיכה ועידוד למן המנהלים הישירים של העובדים ועד להנהלה הבכירה. במהלך התקופה שלפני הכנסת המערכת יש לשווקה ולהדגיש כמה תעזור לעבודה השוטפת. במקרים רבים ארגונים משתמשים במערכת החדשה ע"מ למדוד ביצועי עובדים ולתמרץ אותם בהתאם לביצועיהם.
  • תהליך אפיון מקדים של צרכי העובדים והתאמה של התכנים במדויק לכל אוכלוסיה ואוכלוסיה - העובד חייב להרגיש כי התכנים הנלמדים נוגעים ישירות אליו ולעבודתו היומית. ברגע שעובד יחוש כי החומר הנלמד אינו רלוונטי עבורו, הוא יאבד קשב במהירות ומשם הדרך קצרה לאנטיגוניזציה מן המערכת "הגדולה והמסובכת...".
  • היכרות של המדריכים עם תהליכי העבודה הישנים והחדשים של כל עובד ועובד - על-מנת להסביר לעובד כיצד הדרך החדשה מקבילה (וברוב המקרים מקצרת) את דרכי העבודה הישנות. במקרים רבים בנקודה זו מצליחים לרתום את העובד לטובת המערכת (והארגון), כאשר מבין "מה יוצא לי מזה".
  • הדרכות פרונטאליות בשילוב תרגול - התרגול הינו בעל חשיבות עליונה, על-מנת שיוכל העובד להתנסות בעבודה עם המערכת ולהתחיל ללמוד אותה "דרך האצבעות". הדרכה פרונטאלית בלבד, בייחוד לעובדים ללא רקע במחשבים, מחטיאה את המטרה שכן לאחר חזרת העובד לעמדת העבודה רוב החומר הנלמד נשכח.
  • הטמעות אישיות - כאשר מטמיע מיומן מגיע לשולחן עבודה של עובד המתמודד עם מערכת חדשה, ביכולתו לזהות את הקשיים האישיים שלו ולהעלות אותו על דרך המלך. פעמים רבות לאחר הכוונה אישית בנקודות בהם העובד התקשה והמטמיע עזר, מרגיש העובד ש"השד לא כזה נורא..."
  • נאמנים - עובדי הארגון אשר מפיצים בין חבריהם לעבודה כמה התוכנה עזרה להם... - "יוסי, לא תאמין כמה זמן עבודה עם התוכנה החדשה חוסכת.." ברגע שעובד מקבל פידבק שכזה מן העובד שלידו, ערך המערכת בעינו עולה מכיוון שהוא נוכח שניתן לעבוד בה ואף לצאת נשכרים. עניין נוסף הוא - "אם מוטי הצליח לעבוד עם התוכנה, אני בטח יכול".
  • חומרים כתובים ומתומצתים - עזרי הדרכה - במהלך ההדרכה וההטמעה האישית מפנה המדריך לחומרי הדרכה מתומצתים (כרטסת אזכור מהיר/תזכורון) אשר בהם מצוי המידע השימושי על רוב הפקודות השכיחות בהן יתקל העובד בעבודתו. על-ידי הפניה זו "משמיש" המדריך את עזר ההדרכה, והעובד יודע שבמידה ושכח דבר מה יוכל לגשת לעזר ולמצוא את מבוקשו.
לסיכום
במידה וארגון מודע לרמת כישוריהם של עובדיו ונערך בהתאם, ניתן להטמיע כל מערכת, פשוטה כסבוכה, וזאת ע"י השקעה מתאימה וממוקדת בנכס הארגוני החשוב ביותר - המשאב האנושי.

סמנכ"ל תפעול בחברת SmartIT.
תאריך:  18/03/2008   |   עודכן:  18/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרכה לעבודה עם מערכות ממוחשבות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
אהוד אולמרט חשוד בפלילים! זה לא מפריע לסימה קדמון. הנשיא פרס מצטלם עם משתמטת, גם זה לא מפריע. אפילו צירופו של עבריין המין חיים רמון לממשלה, לא הדריך את האצבעות השכירות שלה, להקליד מחאה. הנהנתנות של ביבי - זה הורס אותה
יאן קליימן
היא חמקמקה ופתלתלה, משתנה ללא הרף, מככבת בתקשורת ומעמידה המון סימני שאלה בקרב הציבור. המילון השלם להבנת עולם הריביות
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
בפסיקה חדשה של בית המשפט העליון מרחיב בית המשפט את תחולת החבות במע"מ על יזמים המבצעים עבודות פיתוח. זאת, במקרים מסוימים גם ביחס למקרים בהם לא קיימת חקיקת עזר המסמיכה את הרשות לגבות אגרות
הרב יעקב הלוי
מהן הסיבות המרכזיות שבגללן עם ישראל סובל ממערכת המשפט במדינת ישראל?
אליקים העצני
מבין שמונה הנרצחים שישה היו "מתנחלים", שנים מהם מכוכב השחר ומשילה, שמשפחותיהם אמורות להיות מגורשות בגל הראשון, וגופותיהם להיות מוצאות מתוך קבריהן הטריים, עפ"י תקדים גוש קטיף והסכמות אנאפוליס של אהוד אולמרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il