X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסירוס העצמי באמצעות בג"צ וגדודי המשפטנים המכרכרים סביבו, טרם החלטה על פעולה צבאית כלשהי, הינו מתכון בדוק להתאבדות מדינית
▪  ▪  ▪
דנים בתחולת המשפט הבינ"ל על צה"ל במקום לפעול [צילום: AP]

החמאס יורה רקטות על שדרות ועל יישובי עוטף עזה, עתה החל לירות גם טילי גראד על אשקלון וסביבתה ושר הביטחון מורה על פעולה דחופה בתגובה: התייעצות משפטנים.
מכל הארץ רצים משפטנים לדון ארוכות בתחולת הדין הבינלאומי על פעולות צה"ל. בטלוויזיה מסבירים לנו על מידתיות וסבירות הדין הבינלאומי - הרי ללא עו"ד ומשפטנים לא נוכל להילחם כלל.
בוודאי זכור איך הרוסים ניצחו בקרבות השריון בקורסק לאחר שהעלו על כל טנק עו"ד - משפטאי מובהק; גם האמריקנים סמוך למועד הפלישה לנורמנדי, הצניחו לצרפת אלפי עו"ד ומשפטנים על-מנת לברבר עצמם לדעת ולסרס עצמם כליל. שלא לדבר על ההשתלטות הרוסית בצ'צ'ניה שהתבצעה ע"י משפטנים. גם הפריצה האמריקנית מכווית לבגדד הייתה מלווה בריבוא עו"ד. המשפט הבינלאומי שלט גם בכיפה עת שנאט"ו הפציצה את הסרבים לפני כעשור ע"י טייסים אדווקאטלין בעלי תעודה... וגרמה למאות אזרחים הרוגים.
מורשתו ההזויה של הנשיא ברק חוגגת. תחילה התערב העליון בפעולות ופקודות צבאיות כולל בזמן אמת, על כך אמרה פרופ' רות גביזון בשעתו ("יש חפ"ק בירושלים" ידיעות 7.04) "חזיון תמוה זה שלא היה עולה על הדעת בשום מקום בעולם, הוא המשך טבעי לשורת החלטות שבהם העמיק בג"צ את מעורבותו בלחימה מבצעית בזמן אמת (למשל, בפעולות ג'נין ובית לחם)".
גם המדיניות הנקוטה ע"י היועץ המשפטי הקודם, השופט דהיום רובינשטיין, להימנע מהכרה בטריבונלים בינלאומיים, נשתנתה מהקצה אל הקצה בעקבות רטוריקה נוספת של הנשיא ברק ע"י היועץ המשפטי הנוכחי. מכאן ועד דוח וינוגרד הכולל פרק מיוחד על הצורך בלימוד הדין הבינ"ל ע"י קציני צה"ל, המרחק היה קצר.
תהליך הניוון והסירוס העצמי העובר על החברה הישראלית באמצעות האקטיביזם השיפוטי והמשפטיזציה הגיע לשיאו. לא די בכך שבג"צ התערב לפני מספר שבועות בשאלות של אספקת דלק וחשמל לרצועת עזה, עתה שר הביטחון החושש מבג"צ מנטרל עצמו מבעוד מועד. האם כוחות נאט"ו הפועלים באפגניסטן גם מקיימים התייעצות משפטית לפני ובמהלך פעולה צבאית? האם עשרות מדינות הקואליציה שפלשו לעירק הצטיידו גם כן בגדוד משפטנים ועו"ד ע"מ לסרס עצמן כליל בברברת חסרת שחר על זכויות אדם? דומה כי החברה הישראלית מאבדת את אינסטינקט הקיום הבסיסי שלה, וזאת ככל שאויבינו מקצינים התנהגותם הברברית ואת הרטוריקה המזוהמת שלהם ("מיקרובים שדינם השמדה" קרא לנו לא מכבר הספונסר המרכזי של חמאס וחיזבאללה).
בשנת 1980, בעקבות ירי קטיושות על קריית שמונה, הורה בגין ז"ל להפציץ שני בניינים רבי קומות בביירות בהם שכנו מפקדות אש"ף בצד אזרחים. כיום התגובה תהיה מן הסתם הקמת כוח תגובה ברשות שופט עליון (בדימ.) שיפעל לקבלת צו הצהרתי אשר יגנה את החמאס...
"מלאה כל הארץ משפט", אולם בקצב הזה גדודי המשפטנים ידאגו לחוות דעת מתאימה בדבר התכנסות תושבי הצפון והדרום במרתפי התחנה המרכזית בת"א, תוך ניצול "העומק האסטרטגי" של ישראל, רחמנא ליצלן, לקראת רילוקשיין בקנדה או באוסטרליה במימון אירופאי כפי שאחמדינג'אד מציע.
כזכור, חזרו והצהירו רבין ז"ל לפני היציאה ממרבית שטח הרצועה, ושרון לפני ההינתקות כי נכבוש את הרצועה ו/או נדע כיצד להגיב במידה והטרור יחזור ויכונן שם. האם אין רצף שלטוני בישראל? האם אין שום ערך להרתעה הישראלית? הסירוס העצמי באמצעות בג"צ וגדודי המשפטנים המכרכרים סביבו הינו מתכון בדוק להתאבדות. לא בדרך זו נצליח לקיים את "הווילה בג'ונגל", כפי שהגדיר את מצבנו הקיומי בשעתו, אחד, אהוד ברק.

הכותב הינו הכותב הינו חבר הועד המרכזי של לשכת עורכי הדין.
תאריך:  02/04/2008   |   עודכן:  02/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אדבוקאט לכל טנק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
רופאים
ד"ר יובל  |  2/04/08 22:53
2
תזכורת נוספת
משה מכנס, עו"ד  |  3/04/08 00:10
3
בית המשפט סירס את הצבא לחלוטין
מרק טווין  |  3/04/08 10:19
4
האפיפיור
אבי עו"ד  |  6/04/08 11:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר גבאי
ישיבת "מרכז הרב" היא ללא ספק הישיבה המרכזית והבולטת ביותר של הציונות הדתית, וברור גם שלפיגוע בישיבה כזו יש משקל כבד בעיני הציבור כולו    לאור האווירה והתומכת ברוצח ובמשפחתו בכפר ג'בל מוכאבר שבו התגורר הרוצח, להלן מספר הצעות מעשיות על-מנת להרתיע את הרוצח הבא
אהרן ברק
נאומו של אהרן ברק ביום עיון להענקת אות "חושן ומשפט" במכללת שערי משפט לנשיא שמגר (2.4.08)    ברק מסכם בציפייה מודאגת לעתיד: "אם לא נשמור על בית המשפט, הוא לא יוכל לשמור עלינו"
ראובן לייב
אורח החיים הצפוי בו מטריד את הקיבוצניקים והם חולמים על הקיבוץ האידיאלי
ד"ר אסנת רזיאל
מי לא מכיר את הדג המשובח הזה אותו ניתן לצרוך כדג טרי, קפוא, מעושן ועוד    נדמה כי דג הסלמון הוא מרכיב חיוני ועיקרי כמעט בכל דיאטה למתחילים או מתקדמים    מה אנו יודעים על דג משובח זה? ומהי החשיבות התזונתית שלו אשר הופכת אותו לפופולרי כל-כך בכל דיאטה מבוססת חלבונים?
ד"ר אברהם בן עזרא
מדרגה בודדת מהווה מכשול לאורחים, חברים ושכנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il