X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שיעור גניבות הרכב מושפע בעיקר מהביקוש לחלקי חילוף משומשים, ואת הביקוש קובעות חברות הביטוח בכ"ז חברות הביטוח ממשיכות להתנות תשלום תגמולי ביטוח בהפעלת אמצעי מיגון, פשוט משום ששופטים רבים מדי נופלים בפח זה
▪  ▪  ▪
גם מכוניות שיש בהן אמצעי מיגון נגנבות. הסיבה לגניבה היא ביקוש לחלפי משומשים

סוד גלוי הוא כי חברות הביטוח, עד כמה שהדבר יישמע תמוה, אינן יוצאות מגדרן כדי להוריד את שיעור הגניבות. הרי אילולא היו גניבות, איש לא היה מבטח אצלן.
באתר איגוד חברות הביטוח, מתפרסם מאמר של כלכלן האיגוד, שמואל מלכיס. "עלינו לשאול את השאלה", כך מזכיר מלכיס לחברות האיגוד, "עד כמה כדאי לחברות הביטוח להקטין את הגניבות. הלא סיכון הוא מקור פרנסתן של חברות הביטוח". באותו מאמר חושף כלכלן האיגוד עובדה ידועה נוספת: "הגורם המניע את גניבות הרכב הם כוחות השוק. גונבים רכב בעיקר לפירוק". כלומר, שיעור הגניבות מושפע בעיקר מהביקוש לחלקי חילוף משומשים.
מי קובע ביקוש זה? חברות הביטוח, אשר במוסכי ההסדר שלהן משתמשות בחלפים משומשים. הא ראייה כי דגם חדש של מכונית שרק הגיע לארץ אינו נגנב, שהרי לפי הנחיות משרד התחבורה, אסור לחברות הביטוח להשתמש בחלפים משומשים לתיקון רכבים חדשים במסגרת תקופת האחריות. מדוע אם כן ממשיכות חברות הביטוח להתנות תשלום תגמולי ביטוח בהפעלת אמצעי מיגון?
לא משום שאי הפעלת אמצעי המיגון מעלה את הסיכון שלהן. הרי גם מכוניות שהופעלו בהן אמצעי המיגון נגנבות. הסיבה היא שהשופטים, רובם ככולם, נופלים ברשת טענות חברת הביטוח כי יש לשלול את תגמולי הביטוח ממבוטחים שלא הפעילו אמצעי מיגון. מי שיעיין באתר בתי המשפט יראה מדי שבוע עשרות פסקי דין המאשרים לחברות הביטוח לשלשל לכיסן את תגמולי הביטוח של מבוטחים תמימים שנכשלו בהפעלת אמצעי מיגון.
שופטים מעטים, למרבה הצער מעטים מדי, אינם נופלים בפח יקוש זה.
לעיתים מגדילות חברות הביטוח לעשות ומטיחות כתם של מרמה במבוטח על בסיס חשדות שווא כי לא הפעיל אמצעי מיגון. למרות שהפעלת אמצעי המיגון, כאמור, אין בה השפעה ממשית על הסיכון הביטוחי.
הנה אחת הדוגמאות לכך: חברת ללי פופ עוסקת מזה עשרות שנים בייבוא מתנות, מכשירי כתיבה, מוצרי פופ וצעצועים. מדי בוקר יוצא נהג החברה, יעקב מאור, עם משאית, כדי לחלק את מרכולתה של ללי פופ בבתי עסק ברחבי הארץ.
באחד מצהרי היום, לאחר שפרק סחורה במספר נקודות חלוקה, החנה מאור את המשאית סמוך למרכז מסחרי ברחוב גרשון בירושלים. מאור ביקש לסעוד את ליבו במנת פלאפל. מאור נעל את המשאית באמצעות השלט. את השלט הטמין יחד עם שאר המפתחות בכיס צדדי במכנסי הטריינינג שלבש באותו יום. בדוכן הפלאפל השתרך תור גדול. מאור המתין כרבע שעה. לאחר שקיבל סוף סוף את המנה שלו, חש כי הוא התעכב יתר על המידה. לכן יצא מן המרכז המסחרי מיד, עם מנת הפלאפל בידו.
ביציאה, בטרם הספיק לנגוס בכדורי הפלאפל, ראה את המשאית שלו חולפת אל מול עיניו. או אז הבחין שמפתחות הרכב, יחד עם השלט, נעלמו מכיסו. בו במקום זרק מאור מידיו את הפלאפל והתחיל לרוץ אחר המשאית. מאור ניסה לגייס מונית ומכונית פרטית שחלפו במקום, כדי לרדוף אחר המשאית. נהגי מכוניות אלה לא נענו לקריאות העזרה שלו. מאחר והטלפונים הסלולאריים שלו ושל החברה נותרו במשאית, נכנס לבית עסק סמוך. משם הזעיק את המשטרה. ניידת משטרה הופיעה רק כעבור 20 דקות. מאור התלווה אל שוטרי הסיור בניסיון לאתר את המשאית. ללא הועיל.
המשאית הייתה מבוטחת בביטוח מקיף בחברת הביטוח הראל. אתה רמאי גדול, הטיחו נציגי הראל במאור. הסיפור שלך מצוץ מהאצבע. לא ייתכן שבזמן כל כך קצר הגנב הצליח לפלח לך את המפתחות מהכיס, להתגבר על הניתוקים של מנגנון הקוד האישי בלוח המקשים ולגנוב את המשאית. כל זאת במרכז מסחרי סואן בשעת צהריים, מרכז בו קיימת תכונה רבה של כוחות ביטחון ומשטרה. אין לנו ספק, הוסיפו נציגי הראל, כי השארת את המשאית כשמנועה דולק והמפתחות במתנע.
הראל דחתה, אם כן, את תביעתה של חברת ללי פופ וזו האחרונה נאלצה לפנות לעזרת בית המשפט. השופט ישי קורן, מבית משפט השלום בתל אביב, הקשיב לעדותו של מאור והתרשם ממהימנותו. למעשה, מעיר השופט, גם חוקר חברת הביטוח התרשם כי מאור דובר אמת.
הראל הסיקה שהרכב הושאר פתוח עם מנוע דולק מהעובדה שהקודן נוטרל בידי הגנב. אולם מסקנת הראל בנקודה זו מרחיקת לכת. קיימות אפשרויות אחרות להסביר את ניטרול הקודן. מערכת הדריכה של הקודן נכנסת לפעולה עד 10 דקות מרגע עזיבת הנהג את הרכב. ייתכן שמערכת הקודן עדיין לא נדרכה בזמן שעבר בין עזיבת הנהג את הרכב ועד שהגנב התניע את המשאית.
ייתכן גם שהמערכת נדרכה ונוטרלה על-ידי הגנב. מעדות מומחה למערכות מיגון בשם נישה רבלסון, עלה כי כל שנדרש לעשות על-מנת לנטרל את המערכת הוא לגשר בין שני חוטים ללא צורך בפתיחת הקופסא עצמה.
"לצערנו", קובע השופט, "ניסיון החיים מלמד כי גנבי הרכב מיומנים ב"מלאכתם". הם מצליחים להתגבר על מערכות המיגון במאמץ מועט. אפשר גם שבדרך כלשהי, שאינה כרוכה בשיתוף פעולה של המבוטחת, הצליח הגנב לאתר את הקוד הדרוש לניטרול הקודן וכך הוקלה עליו מלאכת הגניבה".
השופט קורן הגיע למסקנה כי הראל דחתה את התביעה על בסיס הטחת האשמות בעלמא, ללא כל יסוד. הוא מחייב את הראל לשלם לחברת ללי פופ את מלוא תגמולי הביטוח, יחד עם ריבית עונשית מיוחדת ובתוספת פיצויים על הפרת הסכם הביטוח.

תאריך:  12/04/2008   |   עודכן:  12/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מטיחה האשמות בעלמא
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הסייג לטיפשותם של השופטים?
אחמד זיבי  |  13/04/08 00:57
2
כמה שזה מדויק, נפגעתי מהם...
מיכאל ב  |  13/04/08 07:29
3
הסיבה לגניבות הרכב היא מיסוי ה
קטיה שורצמן  |  15/04/08 08:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
ההתנהלות של שופטי בית המשפט העליון סביב פרשת נילי כהן, ודורית ביניש בראשם, היא אך דוגמה אחת בתוך שיטה נפסדת הגובלת בשחיתות של ממש. וכשזה המצב, יש לפעול במרץ ובדחיפות להקטין עד למינימום את כוחם של שופטי בית המשפט העליון בוועדה למינוי שופטים
עו"ד יוסף פנדריך
בתקופת ברק היה מסלול הקידום של פרקליטים בשירות הציבורי ברור מאוד. הם מונו בהמוניהם לבתי המשפט. התופעה זכתה לבקורת.
יואב יצחק
נשיא הפוליטיקאים החופשיים בישראל הסתבך במלכודת הדבש שיצר    הוא האיש שדחף למינוי ביניש וארבל לבית המשפט העליון, ועכשיו הוא מקונן    הוא האיש שגרם לאובדן אמון הציבור, ועתה הוא מפנה אצבע מאשימה כלפי השר פרידמן
אלכס פז
אנה דוקלסקי חיה במציאות חוקתית של ישראל הנשלטת על-ידי ארגוני נשים ועל כן הריגתו של בעלה, עיוור בשתי עיניו וקטוע רגל, אינה נחשבת למעשה פסול כלל ועיקר כאן מן הראוי להרחיב מעט בעניין החוק
עו"ד משה גולדבלט
מי שצפויים להיפגע יותר מכל מקיצור תקופת ההתיישנות הם אלו המודעים פחות מכל לזכויותיהם מטעמים של השכלה, שפה ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il