X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מקהלת חברי הכנסת המתלהמת מאז פסיקת בית המשפט לעניינים מקומיים, מזינה את התקשורת הצמאה לדרמה ומספקת את אותה תחושת שובע מדומה של הפוליטיקאים. הם זכו במנה היומית, אנחנו הפסדנו עוד חתיכה בפאזל המתפורר שנקרא החברה הישראלית
▪  ▪  ▪

החלטתו של מני מזוז שלא לערער על פסיקת בית המשפט לעניינים מקומיים בעניין החמץ לא מפתיעה. הנה עוד זירה שבה השפה המשפטית משתלטת על חיינו. על פניו, היועץ המשפטי צודק. יש חוק, יש פסיקה של בית משפט המפרשת את החוק על-פי כללי הצדק והמוסר, יהיו שרירותיים שיהיו.
אל לנו להלין על מערכת המשפט. היא ממלאת את תפקידה ביעילות לעתים. אנחנו אשמים. אנחנו אשמים בכך שאנו מביאים כל עניין לפתחה של המערכת המשפטית משל היינו ילדים בגן המבקשים שהגננת תפריד ביניהם.
כאשר אנחנו מסירים מעל עצמנו לקבוע את גורלנו, כאשר אנחנו מתכתשים מבלי לקחת בחשבון את ההשלכות של ההתכתשות שלנו, כאשר אנחנו לא מסוגלים לראות את התמונה הגדולה ומסתפקים בסיפוקים מיידיים, אנחנו מגלים לפתע כי אין לנו שליטה. אין לנו שליטה על הזהות שלנו, אין שליטה על הפרהסיה שלנו, אין שליטה אפילו על האוכל שלנו.
שס, החרדים וגם הציונים הדתיים צריכים לאכול את הכיפה שלהם כי הם המיטו על עצמם את הקלון הזה. אלמלא החקיקה הדתית והניסיון לכפות סדרי עולם בצורה מתנשאת וכוחנית, עלינו החילוניים, לא היתה נולדת העתירה, לא הייתה באה הפסיקה וגם היוע"מש לא היה צריך להתמודד עם הסוגייה.
למה ציפיתם חברים? שעורכי דין ושופטים ישמשו פוליטיקאים, מנהיגי ציבור? מה ביקשתם? שמערכת המשפט תשמש חותמת גומי? תפקידה של הרשות השופטת לפרש את החוק, להשלים את החלל שמותירה החקיקה. תפקיד ראשי הציבור לחוקק, אבל יותר מכך להנהיג.
מאז תחילת שנות התשעים אנו עדים למתח אדיר בין דתיים וחילוניים. פעם הם למעלה ופעם אנחנו. לפרקים שס מושלת בכיפה ואז מגיעה תגובת הנגד ועולה מפלגה כשינוי וחוזר חלילה. כעת שס שוב במוקד הכוח, עושה ככל העולה על רוחה, מזיזה תקציבים ונוהגת בתקציב המדינה כשלה, כאילו אין ישראל כאילו אין ישראלים זולת השסניקים. ומה עושים הח"כים הדתיים? מצטרפים למקהלה.
ח"כ זבולון אורלב שניסה למצב את עצמו בשנים האחרונות כמנהיג המפלגה הדתית לאומית ולצייר את עצמו כאיש מתון, כ-ו' החיבור, מתגלה בסך-הכל כמי שעט על מיקרופונים ברעב שמזכיר ילד רואנדי שלא ראה מזון ימים ארוכים.
מקהלת חברי הכנסת המתלהמת מאז פסיקת בית המשפט לעניינים מקומיים, מזינה את התקשורת הצמאה לדרמה ומספקת את אותה תחושת שובע מדומה של הפוליטיקאים. הם זכו במנה היומית, אנחנו הפסדנו עוד חתיכה בפאזל המתפורר שנקרא החברה הישראלית.
בעשור האחרון נוסחו כמה וכמה אמנות בין דתיים וחילוניים שניסו למצוא הסכמות בנושאים הקשורים בדת ומדינה. אחת הסוגיות הללו היא השבת. האמנות הללו דרשו אומץ רב ממחבריהן וחלקן אף בעלות מעוף בהיותן מתמודדות לא רק עם ההיבט ההלכתי, אלא החברתי והמוסרי.
בהיותי יועץ תקשורת לתנועת מימד הגעתי עם כמה מבכיריה לאחת מראשי הערים החילוניים כדי לשווק את אמנת השבת שיזמה מימד. היא אפילו לא ניסתה להציץ מחוץ לדלת הקניון ו"טרקה" את הדלת בפנינו. חוויה דומה עברו כל הדיאלוגיסטים המקצועיים בקרב חובשי הכיפות. במקרה הטוב התעלמו מהם, במקרים אחרים גיחכו וחלקם אף הוחרמו.
האמנות השונות נחלו כישלון צורב בגלל הפחד ואי האמון שטיפחנו במשך שנים. היום זה לא IN להיות דיאלוגיסט. זה אפילו משעמם וזו הטרגדיה של העת הזו.
ובכל זאת לא אוכל להיות פטור מבלי להדליק נקודת אור אחת בחושך הזה והיא בדמותו של הזרם השלישי, או החמישי - הריהו היהודים הבלתי מזוהים. כל אותם חילונים ודתיים הממלאים את בתי המדרש להתחדשות יהודית, לומדים תורה, משנה וגמרא ומיישמים את ערכי היהדות, לא מתוך מחויבות עיוורת להלכה, אלא בקונטקסט חברתי ישראלי.

תאריך:  17/04/2008   |   עודכן:  17/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
אהרן ברק הינו משפטן אימפריאליסט, שלוקה ב"תסמונת המונופוליסט". זאת הנסיבה לכאסח בינו לבין השר פרידמן. מונופוליסטים שונאים רפורמות. התוצאות העגומות שינפיקו, לא מטרידות אותם, כמו גם מה חושבים עליהם מקבלי השירות
משה ניסנבוים
ההלכה היהודית נעקפת בכל מיני היתרים שאנשים עושים. אם לא נוח לי איזשהו דין או משהו מסוים בהלכה, אני יכול פשוט למצוא ה'חוק הנגדי' ואת הדין שיפתור אותי ממנו
אנדרי פישהוף
הסופרים העולים התארגנו באגודות סופרים ישראלים כותבי רומנית, רוסית, פולנית, עד לא מכבר גם גרמנית, אבל האגודות בקושי חיות, העדר התמיכה הכספית צועק לשמיים ולאט-לאט נעלמים גם הם, לא רק קוראיהם
אדמונד חסין
לפעמים האיפוק הוא רק עבדות בתחפושת של חירות. איפוק של ממשלה מתגובה על פעולות אויב וקריאות תיגר על קיומה של המדינה הוא חידלון, חולשה והזמנה לפעולות טרור נוספות
רוני הרש
אתר AllJobs מציג לקראת חג פסח זכויות וחובות העובד והמעסיק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il