X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות היותם נחבאים אל הכלים, הם הטביעו את חותמם על המדינה ביושרם הציבורי. אז איפה, איפה הם, הטהורים ההם?
▪  ▪  ▪
בן גוריון. איפה ישנם עוד [צילום: אתר הכנסת]

דוד בן-גוריון ומנחם בגין בוודאי היו מתהפכים בקבריהם לנוכח השחיתות הפושה כיום על כל צעד ושעל. שני ראשי הממשלה של פעם התגוררו בדירות צנועות, לא בלטו באורח-חיים ראוותני, הסתפקו בארוחות הבית שהכינו להם רעיותיהם, והנכסים שבהם השקיעו את כספם לא היו יותר מאשר ספרי-הגות. זה היה כל עולמם העשיר.
החרה החזיק אחריהם לוי אשכול, הן כשר אוצר והן כראש ממשלה, שחי את חייו בצניעות יתרה ולא ההין להכניס אגורה שחוקה לכיסו הפרטי.
מי שהיה נשיא המדינה, יצחק בן-צבי, נאנס על-ידי ראש הממשלה, דוד בן-גוריון, לכהן בתפקיד רם המעלה, ללא רצונו. הוא נכנע ל"מורו ורבו", שאותו העריץ כל כך ובעת כהונתו התנהג כאחד העם בכל עממיותו. מעולם לא ההין לסעוד במסעדה ולא נהנה ממנעמי העולם הגדול. החרה החזיק אחריו אפרים קציר, שכיהן בתפקידו רם המעלה בלחצה של ראש הממשלה, גולדה מאיר, בהסכימו לנטוש לתקופת כהונתו את דרכו המדעית.
שוטף הכלים
יו"ר הכנסת, קדיש לוז, זכה להערכת כל המפלגות, ללא יוצאת מן הכלל, בזכות הליכותיו הצנועות ויושר-דרכו. מה הפלא שהוא נבחר לתפקידו זה פה אחד, ללא כל התנגדות. האיש בעל התפקיד הרם, שלא ההין אפילו להקיש בפטיש היושב-ראש כדי לא לעורר רעש מיותר, עשה את כל סופי השבוע שלו בשטיפת כלים כתורן מן השורה בקיבוצו.
אם שאלת עשרה אנשים ברחוב לשמו של מבקר המדינה הראשון בתקופת כהונתו - חזקה עליך שאיש מביניהם לא ידע להשיב על השאלה. כי ד"ר זיגפריד מוזס, האיש שהניח את יסודות הביקורת של ישראל, בדרך המקצועית ביותר, עשה את מלאכתו הרחק מאור הזרקורים, ללא "שואו אוף", זולת מסיבת העיתונאים השנתית, שממש נכפתה עליו בכורח המציאות. האיש היה בעצמו מופת ליושר ולטוהר-מידות, מקפיד על קלה כחמורה לא רק של פרנסי המדינה אלא של הליכותיו הוא עצמו, ובתקופת כהונתו התייחסו אליו כל המבוקרים ביראת הכבוד הראויה, תוך שהם משתדלים לתקן את המעוות.
כמוהו היה גם רעו הטוב, שר המשפטים הראשון של ישראל, ד"ר פנחס רוזן, שנבחר לתפקידו רם המעלה בלחצו של ראש הממשלה, דוד בן-גוריון, אף שלא הזדהה עם דרכו הפוליטית טרם כהונתו. יושרו וכנותו הם שעמדו לו בכל דרכיו והחלטותיו זכו לאמונם המלא של כל בעלי התפקידים הציבוריים. מה הפלא שלימים הוא גם עמד בראש המפלגה הפרוגרסיבית - המפלגה הנקייה ביותר בטוהר מידותיה בתולדות המדינה.
מי שנותרו
למרבה הצער פסו מן העולם כל האנשים הטובים האלה - זולת אפרים קציר יבדל"א - והותירו אחריהם ביצת-רפש. את האנשים הישרים, ממלאי התפקידים הציבוריים, שעדיין איתנו, אפשר למנות כמעט על אצבעות שתי הידיים בלבד: עוזי לנדאו, מי שהיה שר ושעמד בראש ועדות החוץ והביטחון וביקורת המדינה; ח"כ זבולון אורלב, לשעבר שר ומי שעומד כיום בראש הוועדה לביקורת המדינה; בני בגין, ההולך בדרכי אביו בכל הקשור לטוהר המידות ושעדיין נוסע לדרכו באוטובוס; ליובה אליאב, לשעבר חבר כנסת, שפרש מתפקידיו הציבוריים כדי לשמש מורה מן השורה בדרום הארץ; מי שהיה שר החינוך וח"כ לשעבר, יוסי שריד, שמקפיד על צניעות יתרה בכל הליכותיו ושפרש אף הוא, מספר פעמים, לעיירות-ספר כדי לשמש מורה מן השורה; ואחרונים חביבים, העיתונאים משה נגבי, לשעבר איש מעריב, צנוע מאין כמוהו, שפרש מתפקידו לאחר שלא יכול היה עוד למלא את תפקידו במשטר הבריונות שהתנהל בעיתונו; והעיתונאי נתן זהבי, שדר "רדיו ללא הפסקה", שעושה מלאכת-קודש לביעור נגע השחיתות, הפושה בכל חלקה טובה, ונאבק על זכויותיהם הנרמסות של חסרי הישע, כמו ניצולי השואה וחולי הסרטן.

תאריך:  12/06/2008   |   עודכן:  12/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רקוויאם לאנשי המוסר של פעם
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לכל עם המנהיגים הראויים לו
מומחה למומחים  |  12/06/08 15:38
 
- הפכת לנביא זעם...היגיע הזמן...
י.ש  |  12/06/08 19:08
 
- מה אני עשיתי בשביל מדינה?
מומחה למומחים  |  12/06/08 20:11
2
אף אחד אינו עומד בשורה אחת....
י.ש  |  12/06/08 19:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אלי דורון, עו"ד גיורא עמיר
התקינה החדשה פותחת עידן חדש במשלח ידם של רואי חשבון. יש בקבלתה גלובליזציה של השפה החשבונאית, התייצבות המקצוע בישראל בשורה אחת עם אחיו ברחבי העולם, תשובה לגלובליזציה ביחסים עסקיים, אולם היא טומנת בחובה גם סכנות לא מעטות מבחינת הגדלת אחריותם של רואי חשבון
אביתר בן-צדף
עשרים ומשהו חדלי-האישים, שנקראים "ממשלת ישראל" (נציגי מפלגת האזיקים והנחקרים, נציגי מפלגת האבודה, נציגי שס וכמה גימלאים, שלא מצאו מקום ראוי יותר לבלות את ימיו האחרונים של האביב) אכלו בורקסים, שתו קפה, תה ושתייה קלה, והחליטו להמתין
דרור מרום
קיבצנו עבורכם הקוראים "הנבוכים" כמה תשובות לשאלות המרכזיות לנוכח הרפורמה במיסוי והחיסכון שיזם האוצר
ד"ר נעמי וייטרוב
חמצת סוכרתית היא מצב מסוכן שעלול לגרום לתמותה ולכן כדאי למנוע אותה בכל מחיר    כיצד? להלן 10 טיפים לאבחנת סוכרת
עו"ד יוסי דר
איך ניתן להסביר, ששמעון פרס - מכל הפוליטיקאים בארץ, ואולי גם בעולם - הביע דעתו באותו טקס, שרצוי הדבר שהעוסקים בפוליטיקה יבואו אליה מתחומי עיסוק אחרים למשך תקופה קצובה של ארבע או שמונה שנים, ולאחר מכן ישובו אל תחום עיסוקם הקודם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il