X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רצה הגורל ותושבי מדינת החלמאים התעוררו ביום בהיר אחד ומצאו את עצמם נשלטים ע"י הממשלה שראשה (אהוד אולמרט) חשוד בחמש-שש-שבע (מי יודע כמה בדיוק?) חקירות פליליות ושר הביטחון (אהוד ברק) – איך להגדיר אותו בצורה הכי עדינה? – "לא גאון"
▪  ▪  ▪
מוכרים את המדינה במחירי סוף עונה. אולמרט וברק [צילום: AP]

חלם (Chelm) – עיר נחמדה במזרח פולין (לא הייתי שם), אשר לא מזמן חייתה בה קהילה יהודית גדולה. על החלמאים סופר לא מעט סיפורים שונים ומשונים. עכשיו, כנראה, אנו ירשנו את התכונות שלהם וסיפורים על החלמאים נהפכו למציאות בארצנו.
א. אהוד א. ואהוד ב.
כשאלוהים רוצה להעניש אדם או אומה או מדינה – הוא מוצא את הדרך היעילה ביותר. נסתרות דרכי השם. רק לאחר המעשה, לפעמים, אדם יכול להבין אותן וגם זה – לעיתים רחוקות.
רצה הגורל ותושבי מדינת החלמאים התעוררו ביום בהיר אחד ומצאו את עצמם נשלטים ע"י הממשלה שראשה (אהוד אולמרט) חשוד בחמש-שש-שבע (מי יודע כמה בדיוק?) חקירות פליליות ושר הביטחון (אהוד ברק) – איך להגדיר אותו בצורה הכי עדינה? – "לא גאון".
יש בעיות ביטחוניות לחלמאים? הצחקתם!
אין איש כבעל ניסיון. ולאדון "לא גאון" יש ניסיון עשיר בלסבך את החלמאים במשברים ומלחמות. הרי גם הוא היה ראש ממשלה. זוכרים איך הוא ברח מהתפקיד פעם אחרונה? אחרי שהדליק אש בכל פינה אפשרית: מרד ערבי בגליל, מלחמה ביש"ע שכמו תמיד נתנו לה שם אויבינו – אינתיפאדה. תוצאות שלטונו הקצר אבל קטלני אכלו החלמאים גם במלחמת לבנון 2. אולי מישהו זוכר סיבות לפיצוץ שהוא במו ידיו גרם אז? בריחה מלבנון עם הפקרת בני ברית שם, נתנו לערפאת תקווה שהינה – מדינתו הולכת ונעלמת, הרי כל אחד מבין לפי הבנתו. ואז קרה נס – ערפאת דחה את הצעת ההתאבדות של ברק (נסיגה מוחלטת) ופתח במלחמה. לו הוא היה מקבל אותה – ספק אם מדינת החלמאים עכשיו הייתה קיימת. אבל עם כל הניסים – כמות הקורבנות היהודיים של אדון ברק (עם הקורבנות של המלחמה האחרונה) מתקרבת כנראה לאלף – והוא לא נותן את הדין – ההיפך – הוא מככב בתפקיד גורלי לעתידה של מדינת החלמאים.
אז למה אהוד א. זקוק לאהוד ב.? תשובה נורא פשוטה. קודם כל - הוא זקוק לעלה תאנה שיכסה כל הכישלונות והפקרות ביטחונית שיביאו בסופו של דבר מלחמה חדשה, קשה הרבה יותר מכל המלחמות הקודמות. והכי חשוב – אדון "לא גאון", בסופו של דבר, תמיד יגיד "כן" לאהוד א. – ולא משנה מה הוא יעשה.
2. על מי הם עובדים?
מאוד כואב לכתוב על זה. כל יום הודעה חדשה על משהו חשוב מאוד, ממש גורלי, למדינת החלמאים. הכרה בחמאס כארגון השולט בעזה, צעקות על פעולה קרקעית ש"אוטוטו" הולכת להתממש, נסיגה מרמת הגולן, הפסקת אש עם אותו "חמאס" (אחרי מאות טילים שנפלו בלי שום תגובה), ובסוף עסקה עם חיזבאלה על החלפת גופות החיילים בעשרות או מאות מחבלים חיים. מישהו ראה כאן שמץ של שכל, הגיון או סתם קצת מחשבה?
אל תנסו לחפש את זה אפילו. המחיר הכבד, כאב של המשפחות, קורבנות שבטח יהיו כתוצאה של "החגיגה הזו" לא נחשבים בכלל בעיני הפעילים בעניין.
שמתם לב – כבר הרבה זמן לא כותבים בכלל על החקירות נגד ראש ממשלת החלמאים. לא על התיקים לא על המעטפות, לא על שחיתות. שקט...
את זה הם מחפשים. אצל החלמאים קוראים לזה "הסחת דעת" או ספין או שטיפת המוח. ובשביל זה מוכנים לשחק בגורל החלמאים, לקרב את המלחמה הבאה, למכור את המדינה במחירי סוף העונה. ואף אחד לא מזיז אצבע. לא אופוזיציה פרלמנטארית, לא שרותי הביטחון, לא התקשורת.
ועוד משהו קטן. כל החגיגה הזו הייתה מסתיימת בין רגע – לו גורמי עקיפת החוק היו מגישים לפחות כתב אישום אחד נגד האחראי, בין התיקים הרבים שנמצאים בטיפולם כבר שנים.
מישהו חושב שהם יעשו את זה?

תאריך:  04/07/2008   |   עודכן:  04/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במדינת החלמאים 5
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מצא את החלמאים
מומחה למומחים  |  5/07/08 14:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
שר המשפטים הוא איש טוב - שופט בודק המליץ להקים ועדת חקירה ממשלתית בעניין האזנות הסתר בפרשת רמון    השר מקיים מיידית ובאדיקות את המלצת השופט ואז מתפרסמת רשימת החברים בוועדה
רו"ח שי באטון
השקעה בנדל"ן הינה מנוע צמיחה מרכזי, אם ברצונך לבנות עתיד כלכלי יציב
עו"ד יוסי דר
השופטת ביניש "מפריכה" את הקולות המנסים לתאר את ציבור השופטים כאנשים נהנתנים שאינם מנצלים את זמנם לעבודה
נועה אפשטיין
אם בעבר התחלק הציבור לימין מול שמאל, היום יותר רלוונטי לחלק את הציבור הישראלי והפלשתיני לשתי קבוצות רב-לאומיות - ישראלים ופלשתינים התומכים בהסכם שלום על בסיס שתי מדינות לשני עמים; מול הקיצונים, משני הצדדים, המוכנים להחזיק את הרוב (בשני הצדדים) כבן ערובה של חלומות נטולי פשרה
איתן אלחדז
מה המשותף להצלחה האדירה של חנות 'איקאה', תופעת נעלי הקרוקס, שליחי פיצה, והולדתו של מקצוע חדש שנקרא 'נציג שירות לקוחות'? - הכל קשור לרצון שלנו כצרכנים שיהיה לנו כמה שיותר נוח    ספר חדש שהוציאה העיתונאית ארנה קזין מספר לנו על המאמץ האדיר שמשקיע האדם כדי להרגיש בנוח ועל המחיר הכרוך בכך    בדרך ארנה לא שוכחת לבקר גם עצמה ואת העיתון שבו היא עובדת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il