X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ניחוחות המטבח של ארץ המגף בוקעים מכל פינה במסעדת "איל פסטיו" התל אביבית
▪  ▪  ▪

את הקולינאריה האיטלקית במיטבה גילינו השבוע ברחוב אבן-גבירול 27 בתל אביב, שם ממוקמת מסעדת "איל פסטיו". לאחר שסעדנו בה את ליבנו, השתכנענו בעליל, כי מתוך עשרה קבים של ניחוח המטבח האיטלקי - נטלה המסעדה הוותיקה הזאת ממש את כולם.
מזה 20 שנה מנהלת משפחת מסעדנים ותיקה ממילנו את "איל פסטיו" על-פי מיטב המסורת הקולינארית של צפון-איטליה. המפות הצחורות שעוטות כל שולחן, הצילומים המרהיבים של ארץ המגף המתנוססים על הקירות, תעודות ההסמכה של השפים המדופלמים, ומעל לכל השפה האיטלקית הקולחת מפי סגל המסעדה - כל אלה לא הותירו בנו שמץ של ספק שאנו מצויים, בעצם, לא רק ב"טרטוריה" לשמה, אלא גם בטריטוריה איטלקית קטנה בתל אביב.
בשורה אחת
כשביקרנו בעבר באחת מה"טרטוריות" של איטליה, נאנחנו לא פעם על שאין אצלנו כזו בארץ. עכשיו, אף כי בהצתה מאוחרת, הוחוור לנו שדווקא יש. ללא שום רגש-קיפוח, עשוייה "איל פסטיו" לעמוד בשורה אחת עם כל טרטוריה המצויה בארצו של ברלוסקוני. התל אביבית היא, פשוט, מסעדה איטלקית מעולה, אותנטית ומקורית מאוד.
קחו, למשל, את הארטישוקים, נוסח יהודי רומא, שהם מנה מופלאה בפני עצמה של לבבות-ארטישוק, כולל הגבעול, חלוטים בעדינות רבה בשמן-זית עמוק. מנה פשוטה, לכאורה, אבל כרוכה בטורח בזבזני ובכפפה, ששום מסעדה איטלקית אחרת בעיר לא תטרח להרים. כאן הם הוכיחו את עצמם בטוב הטעם שלהם; או, לחלופין, פרחי הקישואים הממולאים.
מעטים המסעדנים המהינים להמר על המאכל הענוג הזה, שקמל כבר כעבור יום, אלא שב"איל פסטיו" לא מרימים ידיים: ה"פרחים" בתפריט ממולאים במוצרלה, טבולים בבלילה ומטוגנים בעדינות. ויש גם פלטה מפוארת של אנטיפסטי, שפע של מנות פסטה-עבודת-יד, ומספר גירסאות מעניינות של סקלופינה.
מאכלי תאווה
כמנה ראשונה בחרנו באספרגוס גרטינה, מוקרם בפרמיזן, נימוח בפה. בעיקרית התענגנו במיוחד על הפסטה, תוצרת-הבית. הלכנו על הטורטליני הבולונזי, ברוטב בשמל ובשר, ואילו בת הזוג אימצה אל ביטנה ניוקי תפוחי-אדמה ברוטב פיאמונטזה, שהכיל רסק-עגבניות, פטריות-פורצ'יני, שום ויין. על דעת שנינו היו אלה מאכלי-תאווה של ממש.
את הארוחה קינחנו במנה של טירמיסו, טבול בליקר, בדיוק כפי שעושים את הקלאסיקה האיטלקית הזו במקור. עבור הארוחה לשניים, שכללה גם בקבוק-סודה גדול של סאן-פלגרינו ואספרסו כפול, שילמנו 211 שקל. המחיר הזה כלל, שלא כמקובל, גם דמי שרות. כהצדעה לארוחה המוצלחת הוספנו, בכל זאת, תשר של 25 שקלים, כשבסולם הקולינרי זיכינו את "איל-פסטיו", פה אחד, ב-10 נקודות, שהן המירב שבמירב.

תאריך:  15/07/2008   |   עודכן:  15/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
כאשר מוגש בג"צ נגד היועץ המשפטי לממשלה - זוהי כותרת, על אחת כמה וכמה - כאשר מדובר כהונתו של ראש הממשלה
ד"ר אברהם בן עזרא
"העניינים מסתדרים", כי המערכת כל כך חזקה, גדולה, משופרת, מורכבת, משולבת, עד כדי כך שהחלפת יחידים בה בבובות/חמורים/בליינים/בטלנים אינה יכולה לגרום לקריסה, אלא לכל היותר - לפיחות-מה ביעילות
טל רבינוביץ'
לא מומלץ להסתפק ולסמוך על "הטיפול העדין" של המדינה בפושעיה ובאסיריה, באלה ההופכים לפרויקט השיקום שלה עוד בטרם מישהו בכלל העיף מבט על שיקום קורבנותיהם
עו"ד יוסי דר
נוסף לחשיבות חשיפת שחיתויותיו של אולמרט, קיים ערך רב וחשוב גם לשלמות חיי המשפחה והתא המשפחתי, וגם לראש הממשלה - מה לעשות - יש משפחה
נילי
כיום כ-35% ממחזיקי מקלטי טלוויזיה אינם משלמים אגרה, כך שנטל התשלום 'נופל' על חלק מהאוכלוסיה אשר מסבסדת את המשתמטים    אזרח אשר מחזיק מקלט טלוויזיה ואינו משלם כחוק הוא עבריין; וחברות הכבלים והלווין אשר עושות מנוי לאזרח שאינו משלם אגרה, הינן אם כך, משתפות פעולה עם עבריינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il