X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאבק השליטה על השלטון במדינה בין מערכת המשפט לבין הריבון- המערכת הפוליטית, הגיעה לשיאים שלא ידענו כמותם, והוא מתנהל תוך שבירת נורמות ועיוותי דין חמורים, שלא ידענו כמותם, ומזכיר, במידה רבה, את עיוותי הדין בפרשת דרעי
▪  ▪  ▪
מסר. סר חינו

בימים האחרונים אנו עדים להקצנה חסרת תקדים בהתנהלותה של מערכת המשפט כלפי ראש הממשלה אולמרט. מדי יום יוצאות הרשויות בפרסומים רשמיים, בהדלפות של עדויות ומסמכים במסגרת קמפיין שלם שנראה שנועד, כנראה, להדיח ראש ממשלה מכהן ואת שר המשפטים אותו מינה, ויפה שעה אחת קודם.
את התנהלות הפרקליטים והשוטרים מלוות הצהרות רדיקליות וחסרות תקדים מצד שופטים עליונים (בדימ.) היושבים ב"טנק" של בית המשפט העליון, כך למשל השופט מצא שקרא כבר לפני חודש להוציא את ראש הממשלה לנבצרות, או השופטת דורנר שקראה השבוע "להעלים" את ראש הממשלה מהחיים הציבוריים. עוד רגע והייתה מבקשת לגדוע את ידו.
היועץ המשפטי לעומת זאת, הודיע כי עניין הנבצרות הוא "לשיפוט הציבור", בעוד המשטרה מדליפה, מדי יום, עדויות של נחקרים באופן חסר תקדים, הכל בטרם משפט, לפני החלטה על כתב אישום, תוך שיבוש הליכים גמור הן של ההליך המשפטי והן של ההליך הדמוקרטי.
ברקע מתנהל ההליך הביזארי וחסר התקדים של גביית עדות על אתר, שהוקדמה ללא כל צורך, שכן החשש שמר טלנסקי לא ישוב לישראל הוכח כבלוף שנועד לצרכי הקמפיין הנ"ל, הכל כפי הנראה מתוך כוונת מכוון להביא להדחת ראש הממשלה ולחיסולו הציבורי עוד לפני הגשת כתב אישום ולהיפטר, כפי הנראה בדרך זו, גם ממנו וגם מהשר פרידמן, "הסיטרא אחרא", רחמנא לצלן, של מערכת המשפט.
עיוותי דין חמורים
מאבק השליטה על השלטון במדינה בין מערכת המשפט לבין הריבון- המערכת הפוליטית, הגיעה לשיאים שלא ידענו כמותם, והוא מתנהל תוך שבירת נורמות ועיוותי דין חמורים, שלא ידענו כמותם, ומזכיר, במידה רבה, את עיוותי הדין בפרשת דרעי.
גם שם ידענו התגייסות חסרת תקדים באמצעים ובכוונת מכוון לחיסולו של איש ציבור, ואולי לחיסולה של תנועה פוליטית שלמה, שסיכנו את ההגמוניה המשפטית, או לפחות כך נתפסו על ידה. גם שם ידענו עיוותים חמורים, החל מניהול החקירה והמשפט בתקשורת תוך הרעלת השיח הציבורי, הדלפות בלתי פוסקות מצד המשטרה והפרקליטות ושיחות רקע עם כתבים, כולל הפרחת עלילות על-ידי גורמים אלו כאילו דרעי רצח את חותנתו, בקשות לחיקור דין בשלב החקירה בהן נרשם מבלי משים כי שר הפנים במדינת ישראל חשוד בסחר בסמים - לא פחות (!), ועוד כהנה וכהנה, עד כי בסופו של דבר הושגה הרשעה תוך התבססות על עדותו של עד מדינה - "הצוק האיתן", שהסתבר כי דבר מעצרו בשוויץ בגין עבירות חמורות ביותר, לאין שיעור מהעבירות שנדונו במשפט, הועלם מבית המשפט. בפסק הדין במחוזי השמיעו השופטים גם רמז לפיו דרעי רצח את חותנתו - לא פחות.
ההיסטריה הציבורית בפרשת דרעי נמשכה כעשר שנים ועיוותי הדין נפרשו על גבי תקופה זו. דומה כי הפעם אנו מקבלים ריכוז מאסיבי של כל העיוותים הללו לפני משפט, ואפילו לפני החלטה על הגשת כתב אישום. כל העקרונות המשפטיים הבסיסיים כמו חזקת החפות, הזכות להשמיע את גרסתך לציבור, הזכות להליך משפטי הוגן ועוד, נרמסים ביד רמה.
כך למשל מפרסם עיתון הארץ את עדותו המלאה של עו"ד אורי מסר במשטרה. כשבחר לשתף פעולה, היה יקיר המערכת וזכה לפרסומים חיוביים, עתה משבחר כפי הנראה בזכות השתיקה, אין לו זכויות ועדותו מודלפת במלואה. איש אינו טורח לשאול כיצד בכלל נחקר עו"ד ללא שהוסר החיסיון בנושא יחסי עו"ד-לקוח, הקבוע בחוק? ייתכן ויחסיו עם אולמרט היו מעבר ליחסי עו"ד לקוח, אם כי אין ספק כי המשטרה והפרקליטות המלווה את החקירה ידעו כי היו אלו גם יחסי עו"ד לקוח. ובהמשך לשיטה מכוערת ונפסדת זו, לפי האמור בהארץ, משהחליט עו"ד מסר שלא להשיב על שאלות המשטרה, שואל אותו החוקר, לא פחות, "ועורך דינך עומד מאחורי גישתך זו?".
הנחקר, בחקירה הפלילית החשובה והמתוקשרת ביותר לדברי "שלטונות החוק" נחקר במשטרה על הייעוץ המשפטי שהוא מקבל מעורך דינו בניגוד לחיסיון המובהק שהוענק לכל אזרח בסעיף 48 לפקודת הראיות, זאת באופן בלתי חוקי בעליל, לעיני כל, ואין פוצה פה ומצפצף. פה לא לוקחים שבויים. אין דין ואין דיין, אין הליך תקין (Due Process), ניתן למחוק ולרסק כל מי שעומד בפרץ, העיקר להעיף את ראש הממשלה, ואת השר פרידמן כמובן.
לא ירחק היום, וגם עורך דינו של מסר, איש הפרקליטות הבכיר לשעבר עו"ד שמעון דולן, ייחקר גם הוא כחשוד במזימה, רחמנא ליצלן.
יצוין כי בארה"ב למשל, כאשר ממונה חוקר מיוחד לפרשות רגישות בהן נחקרים פוליטיקאים ואנשי מדינה, החקירה, כולל גביית עדויות בפני חבר מושבעים גדול, מתבצעת תחת מעטה חשאיות מוחלט וכל הדלפה בעניין זה היא עבירה פדרלית, שעונשי מאסר בצדה. אצלנו, הכל מודלף לעיתון על-ידי הרשויות, באופן מכוון, תוך היסטריה בלתי מובנת המאיימת לסכל את המערכת הדמוקרטית. הפוליטיקאים המבועתים חוששים לכיסאם, איש אינו מתריע על עיוותי הדין החמורים המתרחשים לנגד העיניים, בדומה לפרשת דרעי, שם רק יצחק רבין המנוח ניסה לעמוד בפרץ ולמנוע את הטרגדיה, ומתארגנים להקמת ממשלה חלופית, ולא חס וחלילה לבחירות מוקדמות.
בדומה למצב בראשית שנות התשעים, נשאלת שוב השאלה מי הריבון במדינה - הנבחרים והכנסת או מערכת המשפט. כל אותם נבחרים, מימין ומשמאל, השומרים היום על דממה מוחלטת מפחד התקשורת, ואולי גם מפחד מערכת המשפט, נוכח עיוותי הדין הבלתי נסבלים בעניינו של אולמרט, בל יתפלאו באם יצטרכו להתמודד עם התשובה לשאלה הזו מוקדם או מאוחר, גם בעניינהם.

הכותב הינו חבר הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין.
תאריך:  23/07/2008   |   עודכן:  23/07/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת דרעי לעשירים
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
כמשפטן, אולי תסביר לנו מהיכן
חבר בוועד הבית  |  23/07/08 19:14
2
יראון, זו רק מחצית הכוס
אפרי הלפרין  |  23/07/08 21:06
3
לא כול חברי ועדת מינוי השופטים
ע. סובול  |  23/07/08 23:08
4
עירוב נושאים
ש.ב  |  24/07/08 03:26
5
הריבון בישראל = התקשורת שבידי
בעלי הון פרטיים  |  24/07/08 06:25
6
שאלה ליראון פסטינגר
עיניים פקוחות  |  24/07/08 07:05
7
חזקת החפות ומרק הפירות
ע. סובול  |  24/07/08 08:43
 
- שיר הלל לסובל
משורר לעת מצוא  |  24/07/08 13:43
8
גדר טובה דואגת לשכנות טובה
מרק טווין  |  24/07/08 09:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אסנת דור
למורים המתנגדים ליישום הרפורמה במערכת החינוך, מוצעת חשיבה שונה: לא חישוב השכר עבור שעת העבודה לפני או אחרי הרפורמה, אלא הגדרה מחודשת של המושג "שעת עבודה"
אודי איתן
לאחר שהעיתון הנפוץ פרסם בשבוע שעבר מאמר של המועמד הדמוקרטי אובאמה, השבוע מנע מהיריב הרפובליקני מקק'יין לפרסם מאמר תגובה. המהלך נראה כמו סתימת פיות לא דמוקרטית, אולם אולי זה עדיף על התקשורת 'האובייקטיבית' שלנו?
עו"ד יוסי דר
האפשרות ששלוש נשים תעמודנה בראש שלוש הרשויות שלנו - אפשרות זו קורצת לעין וממלאת את לבנו גאווה. אבל אסור שהתופעה הייחודית הזו תסנוור אותנו
ד"ר צ'לו רוזנברג
היום זהו ראש הממשלה הזה ומחר זהו ראש ממשלה אחר. אך הפרשנים המשפטיים, שופטים (בדימ.), כולם מילאו את פיהם מים. בכך הם נותנים את ידם להרס מוחלט של שלטון החוק. זו כבר לא דמוקרטיה, עם כל הפגמים שבה, אלא זו אנרכיה המסכנת את אושיות המשטר במדינת ישראל
ראובן לייב
אמנם דוכסות זעירה, אבל עם איכות-חיים מעולה, מציעה למבקרים בה יופי שאין לו סוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il