X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בת-שבע שפיראד"ר לפילוסופיה ולמוסיקה, סופרת, עורכת ומוסיקאית
דוא"לבלוג/אתררשימותמעקב
אפשר בהחלט לומר שקיבלנו ראש ממשלה יאה לנו, ואולי זה העונש המגיע לנו, על התנהלותנו הקריצתית והדוחפת-למעלה את תאבי-השררה ורודפי-הממון העיוורים לסביבתם במשך שנים רבות
▪  ▪  ▪

בארץ 'קרוץ-לי-ואקרוץ-לך' התמנה לפני שנים אחדות 'איש הקש' (שנודע גם בשל יכולת הקריצות המופלאה שלו) לממלא מקומו – ולאחר מכן ליורשו – של 'הקוסם הגדול' שנבצר ממנו למלא את תפקידו. והנה התגלה, ש'איש-קש' זה מפליא ללהטט – כמעט יותר מן 'הקוסם הגדול', בכל מובן ובכל דרך (מלבד מדד הפופולריות, שכפי שלמדנו ועוד נלמד ערכו לא-יסולא-בפז).
ראשית כול – לאחר פקיעת הבלון של פעולתו ההתחלתית עצומת-הממדים, שנשלפה ממותנו הצרה ללא מחשבה-מוקדמת ראויה, ואף התהלל בה 'חוגר כמפתח' – הוא החליט שזה הזמן להתעטף במסך-הסוואה אפרורי, להעמיד פני איש-קש-קטן חסר-חשיבות, שאינו עושה את מה שהוא עושה אלא במסגרת עבודתו האפרורית היום-יומית, וככזה הריהו מן הסתם פטור מכל 'אג'נדה-שמג'נדה'; 'תנו לי רק למלא את תפקידי היום-יומי האפור בשקט, בלא הפרעה – וכבר תראו מה זה...'
ואולם מראית-האפרוריות הרי אינה בדיוק כוס-התה של איש-רודף-שררה-ותענוגות שכמותו, שעד מהרה הודיע על החלטתו הנמרצת לפצוח בתהליכים מרהיבים ובינלאומיים: תוכניות שלום אדירות ונמרצות פרחו באוויר חדשות לבקרים, ועידות בינלאומיות, אירוח אורחים רמי-מעלה – כל אלה פרצו לאוויר החופשי בד-בבד עם פעולות החקירה שננקטו נגד מעלליו השונים בעבר ובהווה. וככל שיענו אותו – כן ירבה וכן יפרוץ. ומובן שמכל המפעלות והמבצעים שהפיק מפיק-המרגליות-מקש הנ"ל לא יצא אלא אד דק (דבר שהיה ברור מלכתחילה).
כאן החלה להתגלות באיש-הקש-המתלקח-בקלות תכונה ממשית נוספת (נוספת לתכונות ההוללות, וההתהללות חוגר-כמפתח, וחוסר-שיקול-הדעת-הממלכתי) – היא תכונת ה'נֶעבֵּעכְדִיקר'יות; או ליתר דיוק: ה'שמשון-דער-נעבעכדיקר'יות: מעל כל במה-תקשורתית עלו קריאותיו של 'שמשון-הגיבור' הנ"ל: 'הצילו! רודפים אותי! דורשים את רעתי! ירון זליכה! המבקר! הפרקליטות! המשטרה! כולם כאחד קמו עלי – ראש-המדינה – להדיחני בעודי מכהן! געוואלד ושומו שמים!'.
אכן, כוחו של 'איש הקש' (ש-6% מן הציבור בכל זאת תומכים בו) הוא בפיו (או כך הוא חושב), ופֶה-מפיק-מרגליות זה מומחה בהפיכת דברים על פיהם. זהו פה קורץ, המצליח לקרוא לחקירת חוקריו בלי להתבלבל לרגע.
אבל תמונה אחת מלווה אותי מן הזמן האחרון יותר מכל תמונה אחרת של האיש הנ"ל: ממש קורע לב היה לחזות בדמותו השחוחה, הנשענת / תומכת של אהוד אולמרט בקרנית גולדווסר מעל ארונו של אודי גולדווסר ז"ל ובהבעת היגון הבולטת הנשקפת מפניו בתמונה המופיעה ביום ההלוויה בעיתונים אחדים. הצביעות ממש זועקת לשמיים.
הרי זה האיש, שלפני שנתיים בדיוק, במקום לעצור לרגע, לקחת לעצמו אולי את הזמן כדי לחוש צער ויגון של אמת על אירוע הריגתם של חיילי המילואים – או שבייתם, ולחשוב ולהתייעץ ולשקול היטב כיצד לנהוג במקרה זה, נהג אחרת לגמרי. באותה עת, ההבעה על פניו של 'האביר-בן-דמות-היגון' הייתה דווקא זחוחה כלשהו, מתנשאת, מתלחמת ומתלהמת. לא נראה שמץ יגון בפניו. וכיצד אפשר להאמין לו ולהבעתו עכשיו? ואם אומנם צר לו – על מה זה? האם הוא דואב על ההחמצה שלו עצמו? על הצער הרב שנגרם עקב שיקול-דעת לוקה בעקביות?
אפשר בהחלט לומר לסיכום, שקיבלנו ראש ממשלה יאה לנו, ואולי זה העונש המגיע לנו, על התנהלותנו הקריצתית והדוחפת-למעלה את תאבי-השררה ורודפי-הממון העיוורים לסביבתם במשך שנים רבות. כך אנחנו נוהגים כמדינה בשאלות הרות-גורל של חיינו: קורצים לכל הכיוונים, מעמידים פני מסכנים ותמים וחפים-מפשע ונרדפים, ותובעים בקולי-קולות שהעולם יוקיע את אלה שכבשנו ועשקנו וגזלנו ואת אלה המעבירים עלינו ביקורת.
ד"ר בת-שבע שפירא היא עורכת, כותבת, מוסיקאית ומוציאה לאור. מפיקה ועורכת את כתב-העת תו+ | מוזיקה | אמנויות | חברה (כולל תקליטור מוזיקה ישראלית עכשווית).
תאריך:  29/07/2008   |   עודכן:  29/07/2008
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
האביר בן דמות היגון
תגובות  [ 14 ]מוצגות  [ 14 ] כתוב תגובה 
1
כתבה יוצאת מן הכלל. עמוקה
אלכסנדר  |  29/07/08 17:38
2
כל מי שחלק לו בלתי מבוטל במחדל
תמרה  |  29/07/08 17:50
3
טיול שנתי בלבנון עם ילדים בגן
משה וסמדר ר.  |  29/07/08 17:57
4
בְּתֶּקֶן שֶל חֲצִי-אֱלוֹקִים
תמרה  |  29/07/08 18:49
5
מי יגאל את כבוד הנופלים בלבנון
איש לא יגאל  |  29/07/08 19:04
 
- זִילְזוּל בַּשְכוֹל
אריאלה ב  |  29/07/08 21:34
6
מכתב ממשה מוסקל אביו של רפנאל
אזרח המדינה  |  29/07/08 21:29
7
השוּעָל (קוים לדמותו)
עמיאל נ.  |  30/07/08 02:07
8
מְדִינָה מִקְרִית
אלכסנדר  |  30/07/08 03:03
9
בורח סדרתי מאחריות
גורי גרוסמן 2007  |  30/07/08 13:58
10
אהוד ברח – גרסת 2007 ?
יצחק גאגולה  |  30/07/08 14:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
הבלטת ניקיון כפיה של לבני, המתמודדת על ראשות הממשלה מכילה בתוכה אמירה: מצטערים, למרות שחיפשנו - לא מצאנו משהו אחר לומר בשבחה
יעקב איציקוביץ
בעבודה שואלים: המוסר הכפול של הנהגת העבודה לאן? מה עם כשלון הצביעות של הנהגת העבודה בבתי המשפט? למה ולמי התכוון ח"כ גדעון סער (ליכוד) כשאמר "סמרטוטים"?
עמי דור-און
אחד מערוצי הטלוויזיה הראשיים שידר "מפגש מוטיבציה" של ראשי מפלגת קדימה כשהם מתאחדים במופע של שירה בציבור ומפליאים לזמר את שירי ארץ ישראל היפה    מי שחסר לי באירוע החברתי הזה, חסר לי מאוד, הוא הזמר המוביל, אולי הכוכב של הלהקה, אהוד אולמרט
רוני אלוני סדובניק
תודה גדולה לאהוד אולמרט על שניפץ עבורנו את תיאוריית האתרוג. בזכותו הבנו סוף סוף, כי הקונספציה השקרית שליוותה אותנו מאז קום המדינה, לפיה, אלו העוסקים בתקומת עמנו, חסרים את היסוד הנפשי של כוונה לבצע עבירה    אולמרט לימד אותנו שסלחנות ציבורית כלפי עוון "קטן", נגמרת במנהיגים שהם גנבים, שקרנים, תאווי ממון ומותרות שלא יהססו ללחוץ על הכפתור האדום ככסא מפלט ממשפט פלילי
עו"ד עמית גורביץ'
הוא נולד כמוסלמי שיעי באירן    למד בצרפת    התיידד עם השאה ורעייתו והיה ליועצם הקרוב    לאחר המהפכה מצא מקלט באוסטרליה    ולבסוף הגיע לישראל, התגייר, והחל לנהל עסקי משפט עבור לקוחות ישראלים באירן    סיפורו הבלתי יאומן של עו"ד ד"ר דניאל דנה, המשוכנע שמשטר הטרור בטהרן עוד ייפול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il