X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאחר שהמחשב חדר לכל תחומי חיינו, הגיעה העת לקבוע כללים וקוד התנהגות בהעברה וקבלה של דוא"ל בין מכרים וידידים, אחרת חיי המשתמשים ילכו ויהיו קשים יותר ויותר וכל ההנאה מהעיסוק, תיפגם
▪  ▪  ▪
שלח ברכה בכל מעשה עכברנו [צילום: AP]

המחשב חדר לכל תחומי חיינו ובעיקר בתחום הקשר והאינטראקציה בין האנשים בארץ ובעולם, ואי אפשר לתאר את חיינו ללא העיסוק מול המחשב.
כרבים אחרים, אני שולח ומקבל חליפות לבקרים דואר אלקטרוני הכולל מצגות, תמונות מכל סוג ומין, מתכתב עם מעגלים שלמים של אנשי הקשר הסובבים אותי של ידידים ומכרים.
לאחר ניסיון של כמה שנים בעיסוק בנושא, וקבלת אין ספור מצגות, קטעי וידיאו, ותמונות בנושאים שונים ומגוונים, אני סבור שצריכים להיות כללי התנהגות ארציים או אולי בינלאומיים, שמחייבים את כולנו, אחרת, במקום ההנאה מעיסוק בגלישה ומהתכתבויות אלה, היא גורמת לתקלות טכניות מרובות וגם לאכזבות ומפחי נפש.
13 הדיברות למשתמשים
להלן מספר כללים, שיקלו עלינו את החיים בעיסוק בדואר אלקטרוני והם:
1. אל תעביר לאחרים את מה שאתה לא אוהב לקבל, זה הכלל הראשון.
2. אל תעביר אוטומטית את כל מה שאתה מקבל - סנן קודם.
3. ראה להעביר נושאים שיש להם מכנה משותף לרוב קהלך.
4. אל תעביר מכתבי שרשרת שאתה מקבל לפני בדיקה באתר "לא רלוונטי", שמא עבר זמנם או שהם סתם בלוף.
5. צרף תמיד דברי הסבר קצרים, למה אתה שולח זאת ולמה אתה חושב שזה מעניין?
6. בדוא"ל שאתה שולח והוא בעל נפח גדול מעל MB2, הזהר את הנמענים. שמא נפח הקיבולת במחשב שלהם קטן מדי ואתה עלול לגרום להם לתקלות. אומנם בתוכנת אאוטלוק, שהיא הנפוצה, אינך יכול להזהיר, כי המקבל קיבל כבר את ההודעה לפני שהוא ראה את אזהרתך, אך יהיה יפה מצידך, להזהיר טלפונית מראש את העברת דבר הדואר הכבד.
7. השתמש, אם אין ברירה במנגנון "דואר זבל" של תוכנת הדוא"ל על-מנת שהמחשב יזהה באופן אוטומטי דבר דואר כ"דואר זבל" ויעבירו אוטומטית עם קבלתו לספריית דואר זבל, אותה ניתן לרוקן מידי פעם על-פי הצורך.
8. הייה זהיר לפני שאתה מצרף מישהו לרשימת תפוצת אנשי הקשר, עימו אתה מתכוון להחליף דאר אלקטרוני, נסה אותו קודם, ותברר קודם איך הוא עובד ופועל, שמא הוא נוהג להציף בלי רחמים את מחשבי חבריו?
9. במידה "והסתבכת" עם מישהו, אל תתבייש לומר לידידך שעם כל הצער שבדבר, אינך יכול להמשיך ולקבל ממנו דואר אלקטרוני כי.... תמצא כבר סיבה.
10. או לחילופין, יש לדעת כי במנגנונים הקיימים כיום בכל תוכנת דואר אלקטרוני, מאפשרים להגדיר משתמש מסוים כמשתמש ששולח דואר זבל, ואז מרגע ההגדרה, כל דבר דואר שמגיע מאותו משתמש מוגדר אוטומטית כדואר זבל ומועבר מיד עם קבלתו לספריית דואר זבל. יחד עם זאת, בכל פעם שהמערכת מזהה דואר זבל היא שואלת אותך אם אתה רוצה להעביר אותו לספריית דואר זבל או לקבל אותו לתיבת הדואר הנכנס, ככל דבר דואר.
11. במשלוח דוא"ל אל מספר נמענים, הוסף רק בשורה "עותק מוסתר", על-מנת שכתובת האי מייל של הנמענים לא תהיה גלויה לכל שאר המכותבים שלך.
12. אנא, מחק מן הדואר שקיבלת, לפני שאתה מעבירו הלאה, כל כתובות האי מייל (משגרים בעברית) של אלה שהעבירו את ההודעה הזו בעבר, על-מנת שלא להפוך אותם טרף קל לתוכנות דיוג שמחפשות באופן אוטומטי כתובות משגרים חדשות ברשת כדי להעביר להן בהמשך פרסומות, דואר זבל ווירוסים מכל הסוגים.
13. אחת לשנה, בצע רענון על-ידי העברת שאילתא לכל אנשי הקשר שלך, אם הם מעוניינים להמשיך ולקבל ממך אשגרים (אי מיילים).
הגדרות ענייניות
Bcc עותק מוסתר הוא קיצור של Blind Carbon Copy. אם תוסיף שם נמען לתיבה זו בהודעה, עותק של ההודעה יישלח לנמען זה ושם הנמען לא יהיה גלוי לנמענים אחרים של ההודעה. אם התיבה עותק מוסתר אינה גלויה בעת יצירת הודעה חדשה.
אשגרים: בעברית - אי-מיילים.
אם לא נשמור על כללים בסיסים אלה, ייתכנו המצבים הבאים:
א. נמצא את עצמנו מבזבזים זמן ניכר ויקר מדי יום כדי להסיר מעינינו דברים שלא מעניינים כלל וכלל.
ב. נמצא את עצמנו בתקלות חוזרות וצפויות בהפעלת מחשב מסיבות עומס ועודף קיבולת.
ג. נמצא את עצמנו כועסים ונרגזים על חברינו וידידינו שממאיסים עלינו את חיינו.
ד. או לחילופין, אם לא נתנהג בהתאם לכללים אלה, כתובת הדוא"ל שלנו תוסר על-ידי חברינו, ומה שאנו נשלח להם, יעבור לדואר זבל באופן אוטומטי. והרי לא היינו רוצים בכך.
אם נמלא אחר כללים אלה, נקל על חיינו!
ולסיום, להלן תפילת הדרך לגולשים באשר הם:

תאריך:  06/08/2008   |   עודכן:  07/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כללי התנהגות נאותים בקבלה ובמשלוח דוא"ל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
שיטת חישוב העמלות בבנקים מקוממת, אין שום הצדקה לגביית שישה שקלים ואף יותר מפעולה פשוטה, מהירה, צ'יק-צ'קית, של פקיד או פקידה, אשר בהקלקה אחת או שתיים, מבצעים חיש קל את הפעולה המבוקשת    לשינוי מבנה העמלות עשוי להיות הסבר אחד הגיוני: תאוות ממון בלתי מרוסנת של ראשי הבנקים    אדם לעמלה יולד?
יוסי אגמון
לכל אות באלף-בית העברי יש משמעות אנרגטית, כפי שהמספר הוא אנרגיה כך גם האות. לכל אות בשם שלנו יש משמעות, מספרת לנו סיפור על עצמנו, וגם כאן אנו יכולים להביא את עצמנו למודעות גבוהה    כל אחד יכול לקחת את אותיות שמו ולבדוק מה מספרת לו כל אות על האני שלו
דוד שרן
במרוץ לראשות קדימה כעת מתמודדים ארבעה: לבני, מופז, דיכטר ושטרית. כל אחד מהם רואה עצמו מתאים לתפקיד ראש הממשלה ולהנהיג את מדינת ישראל. במידה וכך יהיו פני הדברים אנו צפויים לראות כי יידרש סיבוב בחירות שני, בכדי להכריע מי ייבחר
ידידיה ארגמן
יש פה כישרון כתיבה ללא כל ספק. אבל אוסף הדיאלוגים והמונולוגים הזה שחלקם מצוינים וחלקם פחות, איננו מתגבש לכדי יצירה בעלת מסר ברור ומגובש    ביקורת על הספר "משאלה אחת ימינה" מאת אשכול נבו
אביתר בן-צדף
ניסיתי לזכור איזו הצלחה נדבקה לכנפיו של אהוד ברק בשלושים השנים האחרונות    נזכיר רק שתי פנינים מדהימות מכהונתו: הפקרת מדחת יוסף בקבר יוסף והבריחה חסרת האחריות מדרום לבנון    אסור להפקיד בידי ברק שום הגה - אפילו לא של מכונית צעצוע בלונה-פארק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il