X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
את דלת הכניסה חסמו פקידי המדור לטיפול בנוער מחונן והממונה על הוראת החקלאות וניכר היה כי טרם החליטו אם להיכנס או להישאר בלובי יחד עם הממונה על הסעות תלמידים והממונה על הסעות מורים והמקשר לטלוויזיה החינוכית
▪  ▪  ▪
יולי תמיר

אתמול התפרסמה בעיתון הארץ כותרת דומה: "הלוקסוס של אהוד ברק" המשמשת פתיחה עוקצנית למציאות שבה יגן אהוד ברק על תקציב הביטחון ולא יאפשר קיצוץ כלשהו בנימוקים של פגיעה בביטחון. בעקבות כך נערכה ישיבת לילה מאוחרת שבה הגיעו רבים מעובדי משרד החינוך לישיבה שלא מן המניין העוסקת בחרב הקיצוצים המתנופפת מעל ראשי העובדים במשרד.
בשורה הראשונה התיישבו להם הנציגים מהמטה בירושלים, שהגיעו להתייעצות ראשונית עם החבר'ה מלשכת הדובר, האחרונים הגיעו בבהילות רבה לאחר שנפגשו בחשאי עם מזכירת לשכת החשב, והחליטו שאולי כאקט של רצון טוב יקריבו את היחידה לפרסי ישראל, או את פקידי רשות העתיקות, וכך תשוב חרב הקיצוץ אל נדנה באוצר. מי בכלל ירגיש עד יום העצמאות הבא שהיחידה הזו נמחקה כליל.
ההתנגדות למחיקתה של היחידה לפרסי ישראל באה מכיוון בלתי צפוי. המדור העוסק בחידון התנ"ך לנוער הצליח להתסיס את נציגיו באגף החינוך הדתי אשר הטיל וטו על ניסיונות ההקרבה בטענה שבשידורי חג העצמאות עלולות ליפול שגגות רבות ואין לגעת כלל ב"סדר עצמאות".
פקידי האגף רתמו לצורך העניין את מנהלי ההסברה והמחלקה למחקרים וסטטיסטיקה. מיותר לציין שהעוסקים במלאכת הקודש של פרס ישראל לא הגיעו לישיבה מתוך גישה אתית מוסרנית וסמכו יהבם על המנהלים של הקורסים הייחודיים וימי עיון לעובדי הוראה בכירים, היושבים בבניין סמוך ואין כל חשש לניגוד אינטרסים או כל טובת הנאה מסוג כלשהו.
במינהל הפדגוגי, כמקובל תמיד, ליחששו בתנועות שפתיים בלבד שקודם כל ניתן להקריב את המחלקה לקידום חינוך למיעוטים, או/גם לפגוע בנפח פקידי המדור לקידום החינוך הדרוזי. חלילה להם לפגוע בכוח העזר הפדגוגי ו/או/גם בחינוך הלא פורמאלי, ו/או/גם/כולל המתנ"סים, לא כל שכן/שלא בחינוך לדמוקרטיה ויהדות. בשורות האחרונות הצטופפו להם הממונים על שעות התקן והממונים על חוק יום לימודים ארוך וחילקו בינם לבין עצמם מיזכרים הדנים בלימודי העשרה בחינוך ההתיישבותי ובחינוך התורני, למרות התנגדות רבת שנים של הממונה על תמיכות ומענקים למוסדות תורניים החש באיום הקבוע של מי שאמורים להכתיב תכנים ולשלוט בתקציבים.
את דלת הכניסה חסמו פקידי המדור לטיפול בנוער מחונן והממונה על הוראת החקלאות וניכר היה כי טרם החליטו אם להיכנס או להישאר בלובי יחד עם הממונה על הסעות תלמידים והממונה על הסעות מורים והמקשר לטלוויזיה החינוכית.
נעדרו/התמהמהו/אחרו: הממונה על הוצאות שידור, הממונה על תמיכות ומענקים למוסדות תורניים, הממונה על תמיכה בישיבות הסדר ןהממונה על הכנסת מינימום לאברכי כוללים.
לפטר את הנוטע
האם קיצוץ של 248,000 שעות לימוד שהביא להפחתה של כ-12,000 משרות הוראה הביא גם לצמצום המשתתפים בכנס הדמיוני? הצחקתם. אזכיר בהזדמנות זו את הקורס במבוא לכלכלה המספר אודות נטיעת עצים בקרן הקיימת:
הקק"ל שכרה נוטע לצורך ייעור בהרי ירושלים. הנוטע הצליח לטעת 100 עצים בשבוע. מה הייתה תפוקתו השולית של הנוטע? 100 עצים!
ניסיונו של הנוטע לא היה רב ולכן השיתו עליו מדריך חקלאי שהעלה את התפוקה ל-150 עצים. מה הייתה תפוקתו השולית של המדריך? 50!
הנוטע והמדריך היו עסוקים מדי פעם בפעם ברישום ובניירת. החליטו בקק"ל להציב לידם פקידה מצודדת מראה שתקל עליהם את תהליכי הרישום. עתה עלתה תפוקת הנוטע ל-175 עצים. מה הייתה התפוקה השולית של הפקידה? 25!
אך מי ייצג את הרי ירושלים בהנהלה הארצית? ברור שיש להשית על יחידה זו מנהל מדופלם שיפשט תהליכים, יכיר את הצרכים, יפתח חזון ויבין בהתנהגויות מערכתיות. לאחר המינוי עלתה התפוקה ל-185. מה הייתה תפוקתו השולית של המנהל? 10!
כאשר הוצרכה הקרן הקיימת להדק חגורה בעקבות מאמצי ייעול פיטרו עובד אחד בלבד. את מי? את הנוטע.
יעל תמיר, יולי, היקרה, יש להגן על הנוטעים!

ראה מאמרו של גיא רולניק "הלוקסוס של אהוד ברק" שהתפרסם היום בעמוד הראשון של ה Themarker
תאריך:  25/08/2008   |   עודכן:  02/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדו נתניהו
בקנדה, אמירות בדבר עליונות התרבות האירופית על פני תרבויות אחרות, ובעיקר מתן דוגמאות המנמקות אמירות אלה, לא רק שאין להן מקום בשיחת קוקטייל בין בעלי הדעות המתקדמות, אלא הן גבוליות מבחינת חוקיותן
גיל רונן
המחנה הלאומי בישראל נוטה לשכוח כי עד לא מזמן הייתה אירופה קצת יותר מבנק גדול המממן את "מחסום ווטש": הייתה זו "אימפריה" לאומנית, פאשיסטית ואנטישמית
יוני בן-מנחם
חידוש השיחות בין ישראל לסוריה השבוע בטורקיה הוא חשוב וישראל צריכה לעשות הכול כדי ששיחות אלה יימשכו ואף יעברו למסלול של משא-ומתן ישיר בין שתי המדינות. ניסיונותיו של הנשיא אסד לרכוש נשק מתקדם ברוסיה מעידים על חולשת צבאו מול צה"ל אך האינטרס הישראלי הוא לא להסלים את המצב בצפון ולהמשיך במאמצים לנתק את סוריה מאירן
ד"ר צ'לו רוזנברג
ההתנהלות של הקברניטים הישראלים בכמעט שני העשורים האחרונים הייתה ההיפך הגמור מהדרך לה הטיף קלמנסו: הקברניט הוא המנווט, הוא הקובע, הוא הדואג שהגופים הכפופים לו יעשו את העבודה כפי שנדרש מהם. הטלת אחריות על דרגים אחרים היא פחדנות ולא מנהיגות
עו"ד יוסי דר
האנגלים יכולים לרמות את עצמם ולהדחיק את פחדיהם עד בלי סוף. אבל הם חייבים לצאת מנקודת הנחה אופרטיבית, שיש מי שיושב ומתכנן לבצע פיגוע מרשים במהלך האולימפיאדה, או סמוך לפני כן, כדי לשבש קשות, או אפילו לסכל, את החגיגה העולמית הזו
רשימות נוספות
ההסתדרות הסירה את איום השביתה  /  דרור מרום
המנצח: רוני בר-און  /  דרור מרום
התקציב אושר: שני מיליארד ש"ח יקוצצו מתקציב הביטחון  /  עידן יוסף
עוד שמנת לחתול המפוטם   /  אביתר בן-צדף
שק החבטות של האוצר   /  גרשון אקשטיין
לקצץ בממשלה ולא ברווחה  /  עו"ד אברהם פכטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il