X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הוא חוסך למטייל את כאב-ראש התכנון, ובדרך כלל הוא גם זול יותר מטיול עצמאי
▪  ▪  ▪
מטיילים. אילוסטרציה

הפריחה בענף הטיולים המאורגנים מוכיחה כי רבים מהתיירים הישראלים מבכרים לטייל במסגרת קבוצתית מאשר בטיול עצמאי. מבין מאות האלפים שיצאו בתקופת החגים הקרובה לבלות את זמנם החופשי מעבר לים - בולט מספרם של אלה שאכן יבחרו באופציה הקבוצתית
כאן המקום להודות שמעולם לא הייתי חסיד הטיולים המאורגנים. אני מעדיף לתייר בדרכי שלי, ללא הנחיות, בקצב שאני מכתיב לעצמי, ומבלי לקבל עלי את עולו של המדריך ואת שגיונותיה של קבוצה אקראית, שאיני מודע להרכבה.
למען האמת, לא תמיד משתלם המאמץ הזה מבחינה כלכלית. הדברים אמורים במיוחד כאשר מרכיבים, באורח עצמאי, טיול מקביל למסלול המאורגן וברמה דומה, מבחינת מלונות, ארוחות, ביקור באתרים ותחבורה נוחה. במקרים מסויימים ניתן, אמנם, לחסוך בכך סכום לא-משמעותי מהמחיר, אבל לרוב יהיה הטיול המאורגן זול הרבה יותר. הדבר נעוץ בכוח המיקוח העצום שיש לחברות הטיולים, המזמינות מראש מספר רב של חדרי-מלון ושירותים אחרים. העלות לחברות אלה תהיה נמוכה תמיד בעשרות אחוזים מזו של המטייל העצמאי. ואם נצא מתוך הנחה שהעלות היא, אומנם, המדד - הרי שאין בכך כדי להכריע את הכף דווקא לחובת הטיול המאורגן. זאת ועוד: הזמן שצריך להקדיש לבירורים, הזמנת כרטיסי הטיסה והמלונות, והרכבת פסיפס המסלול - אינם באים בחשבון ההוצאות לטיול העצמאי, מה גם שהפסד ההדרכה המקצועית אינו נמדד בכסף.
תחושת ביטחון
אבל, מה שמדרבן יותר מכל את התייר הישראלי המצוי להצטרף לקבוצה מאורגנת הוא תחושת הביטחון שמקנה עצם הכותרת של טיול "מאורגן". בדרך זו יוצא המטייל לחופשה של ממש, בראש שקט, במובן זה שאינו נאלץ להעמיס על מוחו פרטי-פרטים הקשורים בניהול חופשתו: הוא אינו צריך להזמין טיסות ולדאוג לסידורים בנמל התעופה; אינו צריך לחשוש מהפקעת מחירים של נהגי-מוניות שיקחו אותו למלון; מובטח לו שחדרי המלון, בכל האתרים, ימתינו על שמו; ובכל אתר חשוב בדרך הוא יקבל את מלוא ההסבר המקצועי. את כל זאת יעשו עבורו חברות הטיולים, המציעות את מרכולתן מעל גבי חוברות צבעוניות ומהודרות, עבות-כרס ומבטיחות. ההתלבטות היחידה של התייר המצוי תהיה לבחור בחברה שתקח אותו לטיול הנכסף. בד-בבד יהא עליו למצוא את החבילה ההולמת ביותר בשבילו, הן מבחינת הזמן, הן מבחינת התקציב העומד לרשותו, והן מבחינת תיאבונו לכמות ולעומק הסיורים הצפויים. לפני הנסיעה מומלץ, בכל מקרה, לערוך סקר-שוק ולא להתפתות להצעה הראשונה שהסוכן השכונתי מציע.
חלק הארי של הטיולים המאורגנים מוקדש ליעדים ה"קלאסיים" - אלו שכל תייר חייב לסמן בפנקסו שהוא היה בהם. אירופה המרכזית, ארה"ב, מעט אפריקה והמזרח הרחוק, מושכים את מירב תשומת הלב של המטייל המצוי. גם מזרח-אירופה, מרוקו, נפאל ותאילנד, ברזיל, מכסיקו וארגנטינה הפכו בשנים האחרונות למסלולים מפתים.
הכנה נפשית
בשונה מן העבר, מסלולי הטיולים כיום ממוקדים יותר ואינם משתרעים על פני 17 ארצות בשבועיים. מספר המדינות המתויירות מצומצם יותר, כך שניתן לנצל את הזמן לסיורים מעמיקים ולא לבזבז אותו על נסיעות מייגעות, חציית גבולות והצצה חטופה בלבד בכל אתר.
הצטרפות לקבוצה מאורגנת מצריכה הכנה נפשית לשהות ממושכת עם אוסף מקרי למדי של אנשים לא-מוכרים, שהמכנה המשותף היחיד שלהם הוא הרצון לטייל. עם זאת יש טיולים מאורגנים שיש בהם ספסיפיקציה בהרכב הקבוצות: טיולים מסויימים מיועדים לבני גיל הזהב, אחרים מיועדים לצעירים, ויש גם כאלה המיועדים למשפחות. אבל, הטיולים המאורגנים האיכותיים ביותר הם טיולי העומק הלימודיים, הכוללים אתרים בגוון תרבותי, היסטורי וגיאוגרפי עשיר, עם הדרכה מקצועית ואקדמאית יותר.

תאריך:  08/09/2008   |   עודכן:  08/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשבחו של הטיול המאורגן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
את העיקר לא אמרת
מרק טווין  |  8/09/08 19:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
על הפרשה החמורה ביותר, על קווי האופי והפעילות של אהוד אולמרט ועל יחסו למשטרה
רות פורסטר
לא שיש לנו, האזרחים, אופציות מרהיבות ומלהיבות, ממש לא, אך גם מפלגת השלטון הנוכחית אינה ראויה להמשיך ולהנהיג
רוני אלוני סדובניק
לא בכדי הולך ותופס תאוצה ה"טרנד" העולמי החדש של חזרה למזון אורגני, נקי מריסוס וחומרי הדברה כימיים. העולם פשוט הבין כי השימוש בחומרים כימיים פוגע במערכת העצבים האנושית וגורם לנזקים בריאותיים קשים, אז איך זה שטרם הפנמנו שאותה תרופה כימית, בריכוזים שונים בדם, עלולה לגרום להשפעות שונות ואף הפוכות לחלוטין מהמצופה, כמו למשל רציחת ילדים?
מרדכי קידר
פעילותם הצבאית של ארגוני הטרור משפיעה על האויב מן הבחינה הפסיכולוגית יותר מאשר מן הבחינה הפיזית, שכן אמצעים ליצירת חרדה לאורך זמן בקרב אזרחים, משפיעים על מצב רוחו של האויב ועל יכולת העמידה שלו יותר מאשר מלחמה סטנדרטית קצרה
יצחק קליין
חוק חדש מסמן את תחילת הדרך להשתקפות הקונסנזוס הלאומי במערכת המשפט. בחוק הקובע כי מינוי שופט לבית המשפט העליון מצריך רוב של שבעה מתוך תשעת חברי הוועדה למינוי שופטים, כל סבב מינויים יקבל נופך של קרב הורדת-ידיים לעיני הזרקורים. בעיני זה בסדר גמור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il