X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגישה הזעיר-פולשנית הביאה להפחתת אחד הסיבוכים המשמעותיים בניתוחי לב: בעיות של איחוי וזיהומים בעצם החזה, השכיחים יותר בחולים סוכרתיים, חולי ריאות, שמנים מאוד, וחולים הזקוקים לניתוחי לב חוזרים
▪  ▪  ▪
פחות בעיות

"צלקת הריץ'-רץ'" לכל אורך החזה היא העדות השכיחה ביותר כיום לכך שהאיש עבר ניתוח לב. על-מנת להגיע לחשיפה טובה של אזור הניתוח היה נהוג להתחיל בפתיחה רחבה מאוד מעליו, כך ששום דבר לא יסתיר ולא יפריע לחשיפה המכסימלית. כל ניסיון להכניס שיקולים אסתטיים לניתוח נחשב חילול הקודש.
בימים עברו היה מקובל להגיד:"רופא גדול-חתך גדול". לפני כמה עשרות שנים החלה התפתחות מקבילה של ציוד אופטי ומכאני, התפתחו השיטות האנדוסקופיות, שאפשרו לחדור לתוך חללי הגוף ולראות בתוכם בחדות ואיכות טובים יותר מאשר בראייה ישירה, ולבצע פעולות כירורגיות בתוכם. תוך שנים ספורות השיטות האנדוסקופיות נכנסו לשימוש נרחב בכל שטחי הכירורגיה: רוב ניתוחי כיס המרה, ניתוחי בטן רבים אחרים, אורולוגיה, אורטופדיה, גיניקולוגיה ועוד. החתכים הזעירים הדרושים להחדרת הציוד האנדוסקופי החלימו כמעט ללא סימן. התאוששות החולים מהירה בהרבה, והעיקר: איכות הניתוחים ותוצאותיהם השתפרו.
בניתוחי לב פתוח המשיכו לנסר את עצם החזה לכל אורכה ולקבל צלקת מכוערת לכל החיים. גודל מסתם הלב הדורש תיקון או החלפה הוא סנטימטרים בודדים, פחות מחמישה. זהו בעצם גודל שדה הניתוח לו המנתח זקוק בעת העבודה על המסתם. אז מדוע יש לבצע פתיחת חזה בגודל של קופסת נעליים?
בניתוחי לב פתוח, באופן אופייני - ניתוח של מסתמי הלב, יש צורך להתחבר למשאבת לב-ריאה. מכשיר זה נוטל על עצמו את התפקיד לשמור על לחץ הדם ומעבר הדם ברקמות מחד, וחילופי הגזים בדם, המאפשרים חמצון של הרקמות מאידך. זאת מערכת מורכבת, הדורשת חיבור מספר צינורות ללב, וכל בעיה בהפעלתה מסכנת את חיי החולה. מנתחי הלב חשו ביטחון בהפעלתה כאשר בית החזה פתוח לרווחה והמנתח רואה היטב את כל השטח. כפועל יוצא מהפתיחות הרחבות הופיעו סיבוכים של החלמת רקמות הרבות שנפגעו בפתיחה - איחוי עצמות פגום, זיהומי פצעים וירידה בתפקודי הנשימה.
פריצת הדרך בנושא שאפשרה את ניתוחי הלב הפתוח בגישה זעיר פולשנית הייתה עם פיתוח הציוד והטכניקה לחיבור בטוח של החולה למשאבת לב ריאה גם ללא פתיחת חזה גדולה.
שטח ניתוחי מסתמי הלב נכנס לעידן חדש, ניתוחי לב פתוח זעיר-פולשניים - Minimal invasive cardiac surgery. לצורך ניתוח של המסתם המיטרלי הכניסה לחלל בית החזה הינה דרך רווח בין צלעי מתחת לשד הימני, באורך 5-7 ס"מ. בהמשך השד מסתיר את הצלקת הקטנה, והיא איננה נראית כלל. בניתוח של המסתם האאורטלי החתך הוא קטן אך מרכזי, ומערב פחות מרבע מעצם החזה בהשוואה לחתך המלא הרגיל.
פחות טראומה, פחות כאב
מחדירים לחלל החזה מצלמת וידאו זעירה (אנדוסקופ), והמנתח מבצע את הפעולות הניתוחיות דרך הפתח הקטן בדופן בית החזה (Endoscopic assisted cardiac surgery). העין האנדוסקופית נכנסת ממש לתוך הלב ועל גבי המסך המסתם המנותח מוצג בחדות ובגודל טובים יותר מאשר בראייה ישירה.
.
רבים משלבי הניתוח דומים לשלבים שונים של ניתוח לב פתוח מסורתי. בתוך הלב זה ממש אותו הניתוח, אך בשיטה זו נמנע הצורך באחד השלבים הטראומטיים ביותר: ניסור לכל אורך עצם החזה (כ-30 ס"מ) לצורך פתיחת בית החזה.
הגישה הזעיר-פולשנית הביאה להפחתת אחד הסיבוכים המשמעותיים בניתוחי לב: בעיות של איחוי וזיהומים בעצם החזה, השכיחים יותר בחולים סוכרתיים, חולי ריאות, שמנים מאוד, וחולים הזקוקים לניתוחי לב חוזרים.
בל נזניח את היתרון האסתטי: הצלקת הנותרת הינה קטנה משמעותית מן הצלקת הנותרת לאחר ניתוח לב פתוח בשיטות הרגילות. אצל אלה הרגישות יותר לאסתטיקה של הגוף, היתרון אף מוערך יותר. התוצאה גם אסתטית יותר, וגם טובה ( ולעיתים עדיפה) מבחינה רפואית..

פרופ' ארם סמולינסקי, פורץ דרך גם בתחומים אחרים של ניתוחי הלב, היה הראשון שעמד באתגר וייבא לפני מספר שנים את השיטה לארץ.
תאריך:  14/09/2008   |   עודכן:  14/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגישה הזעיר פולשנית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תודה על הכל! ל"ת
ארם סמולינסקי  |  16/09/08 15:39
2
נסע אליו מארה"ב
ofer shimon  |  17/09/08 15:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שמעון
מן הראוי היה ששוטר במשטרת ישראל 'ישוויץ' שהוא תפס מי מברוני הפשע בארץ או מחבלים, ולא נער אידיאליסט שכל עוונו הוא שהוא מיישב את ארץ ישראל
יאיר תמר
כולנו מכירים את הטריק של הרוכלים בשוק הטוענים למחירים מיוחדים "רק היום"    אם כן, למה אנחנו נופלים בפח הזה בכל מה שקשור למבצעי "רק היום" בהסכמי שלום?    אין מה להיחפז
רוני אלוני-סדובניק
משרדי הבריאות ברחבי העולם כבר יודעים שנוגדי דיכאון מקבוצת ה-SSRI כמו פרוזק עשויים לגרום תוקפנות ואי שקט בלתי נשלט. ניסוח מעודן ליצר רצחני בלתי נשלט
אליקים העצני
בשקט ובאין רואים - ללא סיביר, מחנות ריכוז או כיתות יורים - גזלה מאיתנו התקשורת את היכולת לגבש דעות עצמאיות, גנבה מאיתנו את הדעת. וגניבת דעת היא החמורה שבגניבות, מפני שללא דעת - אין דעה. וזו הסיבה, מדוע כיניתי את התקשורת הישראלית העוינת בשפתו של ג'ורג' אורוול: "משטרת המחשבה"
אביתר בן-צדף
תם עידן אולמרט ותם עידן קדימה    האם בכתה אי-כבוד השרה המהוללה כיוון שאחרי הבחירות תצטרך למצוא לעצמה מקום עבודה חדש, תודה לאל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il