X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מידידים, מכרים ואפילו ממשפחה אפשר להיפרד בלי הרבה נקיפות-מצפון ולצאת לנסיעה ממושכת. אבל יש ידיד אחד, יוצא דופן, שהפרידה ממנו עשויה לגרום לו לתסביך נפשי עמוק. מדובר בידידו הטוב ביותר של האדם
▪  ▪  ▪
החבר הכי טוב

בפתח תחנת-רכבת בלונדון ניצב פסלו של כלב נערץ, שנהג להמתין מדי יום ביומו, באותה נקודה, לשובו של בעליו מעבודתו מחוץ לעיר. לאחר שהאדם מת, המשיך הכלב לבוא מדי יום, בשעה הקבועה, לתחנת הרכבת 21 שנים נוספות, עד ליומו האחרון עלי אדמות.
אין ויכוח על כך שהכלב הוא ידידו הטוב של האדם. אז מה עושים כשיוצאים לחו"ל ונאלצים להשאירו מאחור? לא פעם אנו שומעים על ביטולי נסיעה של הרגע האחרון, או על הרבה נקיפות-מצפון, בשל בעל-חיים זה או אחר, שהפך לחלק בלתי-נפרד מההוויה הביתית.
פתרון יש, והשאלה היא רק כיצד ליישמו. כך או אחרת: אם החלטתם לנסוע לחו"ל, מומלץ להשאיר את כלב המחמד תחת השגחתו של גורם מטפל כלשהו. אבל, אם ניתן להשאירו תחת השגחתו של שכן טוב -יקל על הכלב להישאר בסביבתו הטבעית.
בכל מקרה יש להבחין בין כלב-שמירה לכלב-מחמד. "את כלב השמירה קשה, ולמעשה כמעט בלתי אפשרי, לנתק מהבית", אומר הווטרינר, ד"ר אלי רוזן, "ולכן כמעט תמיד עדיף להשאירו בטריטוריה שלו".
פינה משלו
הצרות, מסביר ד"ר רוזן, מתחילות עם כלב המשפחה המפונק. לחסרי הכלבים, אולי, יישמע הדבר מוזר, אך הכלל החשוב ביותר לפני עזיבה ממושכת את הבית הוא להשאיר לכלב, באשר הוא, גרב או חולצה של האדם הקרוב אליו ביותר. המלבוש יהיה ספוג בריח-גופו של האדם האהוב, והכלב, סביר להניח, יתחכך בו במהלך הלילה וישאב ביטחון מהקרבה הזו.
אם לא נמצא סידור הולם, ממליץ הווטרינר למסרו למעון מתאים. חשוב מאוד שבמעון כזה תהיה לכלב מלונה משלו, שתהיה לו הפינה שלו, שבה ימצא את מקומו. ולא לשכוח להביא למעון גם את כלי האוכל והמשחקים שלהם הורגל הכלב בתחומי הבית.
ד"ר רוזן מטעים כי הזמן המירבי שבו יוכל כלב להסתדר ללא בעליו הוא, בדרך כלל, ששה חודשים. כלב שיופרד מבעליו מעבר לתקופה זו, עלול יהיה לפתח הפרעות נפשיות. באנגליה הכירו בכך באורח רשמי, ולפיכך הקלו על תנאיהם של כלבים שהוכנסו להסגר ומאפשרים לבעליהם לבקרם במהלך תקופה זו ולמי שתקופה של ששה חודשים נראית קצרה יחסית, ראוי להזכיר שחצי שנה של כלב כמוה כשלוש וחצי שנות-אדם. בימים רגילים מי סופר, אבל לא כשמדובר בנסיעה ארוכה לחו"ל.
משך הזמן שחולף מתקופת העזיבה ועד השיבה הביתה עלול להימשך כאורך הגלות עבור הכלב. ד"ר רוזן ממליץ, אפוא, להתחשב ברגשותיו ובצרכיו, ולתכנן את הנסיעה באופן שיקל, ככל האפשר, על הידיד הנאמן שנותר מאחור.

תאריך:  14/09/2008   |   עודכן:  14/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כלב מי שנשאר בבית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
דומני צריך תיקון : אנגליה.
בעלים לכלבות  |  14/09/08 17:45
2
להשאיר בבית. הגורם המטפל קרוב.
מנסיון אישי.  |  15/09/08 01:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
אני מעמת את הערכים שלך עם עובדות. אתה בוודאי נגד שחיתות, נגד בוגדנות, נגד שימוש ציני בשקרים וספינים, ובעד קיום הבטחות. אתה גם מבין שבגידה במצביעים זה רע מבחינת כללי המשחק, ונאמנות למצביעים זה דבר נכון. אז איך זה שאתה תומך בחבורה שבגדה בערכים ובמצביעים שהביאו אותם לפוליטיקה?
עו"ד יוסי דר
לא מזמן ניסה מישהו לחלץ מציפי לבני איזו תובנה על תהליך קבלת ההחלטת שלה: "אני בוחנת את כל החלופות ולוקחת את החלופה הטובה ביותר" - בישרה ציפי לאומה. עכשיו אנחנו יודעים סוף סוף איך מקבלים החלטות. איך לעזאזל לא חשבנו על הפטנט הזה קודם?
מרדכי קידר
התמוטטות הסלעים בחודש הרמדאן במצרים היא בעיני רבים אות לכך שהיושב במרומים אינו מרוצה מן המתרחש בה
פרופ' ארם סמולינסקי
הגישה הזעיר-פולשנית הביאה להפחתת אחד הסיבוכים המשמעותיים בניתוחי לב: בעיות של איחוי וזיהומים בעצם החזה, השכיחים יותר בחולים סוכרתיים, חולי ריאות, שמנים מאוד, וחולים הזקוקים לניתוחי לב חוזרים
רבקה שמעון
מן הראוי היה ששוטר במשטרת ישראל 'ישוויץ' שהוא תפס מי מברוני הפשע בארץ או מחבלים, ולא נער אידיאליסט שכל עוונו הוא שהוא מיישב את ארץ ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il