X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פסטיבל הבירה המסורתי נערך בימים אלה ברחובותיה של בירת בוואריה
▪  ▪  ▪
בירה הנשפכת כמים [צילום: AP]

ברחבי גרמניה נערך במרוצת חודש אוקטובר פסטיבל הבירה המסורתי, ששיאו במינכן, בירת בוואריה. מה שברור הוא שמי שלא חווה שם את ה"אוקטוברפסט", לא חווה, מן הסתם, הילולה של ממש, עם עליצות שעוברת על גדותיה, עם בירה הנשפכת כמים ועם המוני שתיינים, המתגוללים ברחובות העיר, שיכורים כלוט.
אוהלים גדולים, בשדה רחב-ידיים, הוקמו מבעוד מועד לכבוד ה"אוקטוברפסט" על-ידי שבע מבשלות הבירה של מינכן, כשהבווארים נוהרים אליהם בהמוניהם מהעיר ומסביבתה, שותים ומנגנים, רוקדים ושרים, כשכולם שיכורים כלוט.
בימים אלה של הפסטיבל מהדהדת ברחובותיה של בירת-בוואריה בקשה אחת ויחידה, במבטא דרום-גרמני: "נוך איין ביר" (עוד בירה אחת). זה בדיוק מה שמעניין את המוני הגרמנים הנקבצים לעיר, ולא שום דבר אחר, כשמהמטרה "הקדושה" היא ללגום כמה שיותר מן השיכר הזה. ואכן, כמויות אדירות של הנוזל הצהבהב נלגמות בבתי המרזח ובגני הבירה, כשרק בשנה שעברה נאמדה כמות השתייה בכמעט שבעה מיליון ליטרים..
במרוצת השנים הפך פסטיבל הבירה לאירוע בינלאומי, כשראש עיריית מינכן מכריז רשמית, קבל עם ועדה, על פתיחת הפסטיבל, במלים: "הבירה נמוגה מהחבית", וזו אכן נשפכת כמים. מחירה של כוס המשקה המשכר מרקיע בימים אלה שחקים והוא גבוה בהרבה מהמחיר הממוצע לפאבים הגרמנים. עלותו: 8.30 אירו.
מרתפי הבירה
בפסטיבל הבירה מפזזות עלמות בוואריות, בתלבושות הדירנדל הפולקלוריסטיות שלהן, סביב שולחנות השותים ומפתות אותם שלא לקמץ בשתייה. הגברים, שלוחי הרסן, מתפתים על נקלה, וכמותם גם נשים במיטב שנותיהן, הלוגמות גלונים של בירה. מהר מאוד מאבדים כולם את עשתונותיהם ומתגוללים על המדרכות שתויים כדבעי.
בשל החוקים הנוקשים של הפסטיבל מותרת במינכן מכירתה של בירה מקומית בלבד. תעשיית השיכר של בירת בוואריה גורפת הון תועפות מן השתייה הפרועה, שבה נוטלים גם חלק המוני תיירים, מכל קצווי תבל.
שיאן של החגיגות מתרחש במרתפי הבירה של מינכן, ובראשם ה"הופברויהאוס". בפונדק הבירה ההיסטורי המפורסם, שבעיר העתיקה, מגישים בצד הבירה גם תוכנית אמנותית עשירה בסגנון הבווארי המקובל של שירי היודל. המוני האורחים ישובים סביב שולחנות ארוכים, משלבים זרועות ופוצחים בשירה אדירה, תוך תחרות קולנית עם תזמורת כלי הנשיפה, לאחר שלגמו כמויות אדירות של בירה. לא אחת מתפתחת שם תגרת-ידיים וההמולה רבה.
גם ה"פלעצעל", אף הוא בעיר העתיקה, מחרה-מחזיק אחרי ה"הופברויהאוס", ובין כתליו מוצגות הצגות עממיות עליזות, כשהאורחים המתהוללים נהנים, בצד חבית קטנה של שלושה ליטר בירה, גם מארוחה עממית של מרק ונקניקים עם כרוב חמוץ. ואילו במרתף "אוגוסטינר", שבמדרחוב הראשי, אוכלים ארוחה בווארית של ממש במחיר זול להפליא. ומי שמבקש לברוח מן ההמולה, יכול לבלות בפונק הדיין "ויינשטובה", המרוהט בסגנון כפרי, עם תפריט לעניין ועם שניים-שלושה נגנים בלבוש עממי, המשמיעים נעימות סולידיות יותר.
תאריך:  13/10/2008   |   עודכן:  13/10/2008
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
לכבוד הסוכה, המכונה גם סוכת שלום נביא במאמר זה את מעלות השלום הכתובות בתורה - "אין לך כלי מחזיק ברכה אלא השלום"
דודו אלהרר
כל מעשה, אקדמאי או פלילי, מוגדר ומתחיל במילים וכך גם היה במקרה של הפגיעה בפרופ' שטרנהל    אם לא יקדישו מרחבים דומים בתקשורת לביקורת נגדית ולפרשנויות אחרות מלבד אלו השמלאניות, בל נתפלא אם ההבעה בכתב ובע"פ תנכיח את עצמה באלימות
גיל רונן
כמו האמונה הקומוניסטית שפועלי ייצור הם בני האל ושסטלין הוא שמש העמים - הפמיניזם הפציפיסטי בטוח שרק נשים יודעות "לעשות שלום"
איתמר לוין
כל מצוותיו של חג הסוכות מיועדות להביא את היהודי לאותה מטרה: הכרה בכך שאת כל הצלחתו הוא חייב לריבונו של עולם
שופט (בדימ.) אורי שטרוזמן
מי שהילל את מפקד הבסיס שהתפטר לאחר שבוצעו בו מעשים חמורים על-ידי פקודיו, היה צריך לעודד את התפטרותם של ראשי ממשלה שתיארו את מעשיהם בעבר כ"טעות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il