|
תאריך:
|
24/10/2008
|
|
|
עודכן:
|
24/10/2008
|
|
1 |
|
|
אני מקווה שאת דתיה ואם לאו המאמר שלך משקף אישיות דתית, שכלתנית של בעלת יושר אינטלקטואלי ללוא משוא פנים וללוא מיקח שוחד גם אם "תופעת" הדתיים (שהיא שורשית כמעט משחר ימי עולם) לא מובנת ומוצגת ונחשבת לזרה (ואין הכוונה "זרה" למשהו שלא "משלנו" אלא במובן "השרצי" שבדבר)ועל אחת כמוך בין אם את "בעלת ברית" או שאם אין את "בעלת ברית" יש לברך: "ירבו כמותך בישראל", וחזקה עלייך שעם דיעות כשלך תעלי מעלה מעלה ותהיי שותפה עם "גאולים" ולא יכחד שמך מזרע ישראל. אמן! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דוד רפאל |
|
|
2 |
|
|
אז מדוע עיקר העיסוקים כיום הינו הדקדקנות היתרה בדבר הופעם החיצונית של של בני הקהילה הדתית למיניה כדי שתתאים לקריטריונים הרצויים של צניעות ושייכות? מדוע יש עיסוק כה אובססיבי בכיפות סרוגות או שחורות, בגובה השרוול ובמחשוף החולצה, בסוג האריג ועוד?
כאשר מתעסקים במה שחיצוני הרי שכל המהות הופכת חיצונית כי הרי ברור וידוע כי בין האנשיםשמגדירים עצמם כלא דתיים וגם חילונים יש אנשים רבים שדתיים אחרים אינם מגיעים לקרסוליהם מחמת גובהה המוסרי של אישיותם ומעשיהם.
הדתיים שמטו בעצמם את הקרקע מתחת לרגליהם. התבדלותם, הקצנתם, הזלזול וגבהות הלב כלפי מי שאינו ממחניהם (הן חילונים והן בני חצר רב אחר) עשו אותם מאוסים בקרבנו. והרי כל דג רקק או פושע בכיר מניח על ראשו כיפה בבית המשפט וטוען ליראת שמים. הרי את החוק החילוני הוא אינו ירא ונותר לו רק האב שבשמים כדי לחוש שיש לו מישהו מעליו.
ואכן אלוהים שבשמים הפך כתובת לקבוצות בעייתיות רבות, ובחסותו ובשמו נעשים ונעשו תמיד מעשים בעייתיים רבים הקשורים לדריסת כבוד האדם וחירותו.
מי שעזב את הדת הינם אנשים חושבים שחיים לא פעם בדיסוננס עצום בין חיבתם לאורחות החיים ותיעובם את המימסד וביקרותם על פסקי חז"ל ושולחן ערוך המתגלים בבעייתיותם לא פעם. היה נעשה חסד עם היהדות לו היו בני הקהילה הדתית מואילים להתבונן להלכות אלו פעם אחת באמת בלבן של העיניים ולרסן את הפנאטיות והפגאניות בה הם כופפים עצמם גם מול הלכות בעייתיות כמו ייבום, שימוש בפיל לשם בניית סוכה, דיני אישות ועוד. אבל הרצינות התהומית שמקורה בבורות ופחד-היא המכשיר שמצליח להנציח את שלטונם של החשוכים והכפפת קהל מאמיניהם המבוהל והמרוד, לחיים בלתי אפשריים וחסרי שמחה אמיתית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מעין |
|
|
|
|
|
"הפיחי גני, יזלו בשמיו..."
"באתי לגני..."
ידידי מעין היקר מזרע ומשורש ישראל הקדושים,
מתמצית דבריך ניכר בך שהינך מחוץ לאותו גן של "נאמנים".
"אנכי (מ)שלומי אמוני ישראל", גם בוחן כליות ולב לכאלה שאני סבור שיש לתת להם שימת לב מסוימה על מנת לשפוך ובסופו של דבר להאציל עליהם ואליהם מאותו "אור בהיר" שאלה שזכו לו ובו שמחים וטוב להם כל הימים. אבל זה שפנית לרשימה הזו והגבת עליה עוררת אצלי הגיג מחשבה (שאני מקווה שאינני טועה בו) ואני סבור שגם אתה ממחפשי "המקום" אם ביודעין או שלא ביודעין. ורצוי שתחפש את "המקום" מתוך "עיוורון" ותהיה לזכות בבחינת "וזכור את בוראיך בימי בחורותיך". ולא מתוך "פקיחות עיניים" ותהיה בבחינת "עד אשר יגיעו ימי הרעה". ומתגובתך הקצרה נמצאתי למד שגם "במקומך" אינך מוצא נחת ומנוחה ואינך מסכים עם אידיאולגיית החיים וכי הינך מוצא בה פגמים ואולי "חטאת" גם בפשפושי סרק וברדיפת קדים סתם אחר פילוסופיות ואמונות ודיעות של כאלה שנלחמים באלוהים ויוצרים ומתכננים "קומונות" ו"אוטופיות" ו"גנים" אפלים ומטיפים לרעיונם זה באומרם יש ברעיונות אלו כדי "להחליף" את אותו "מקום" שגורשנו ממנו על מנת לעבוד את האדמה. ואזקוף לזכותך את דברי חז"ל שיש בהם כדי להזהיר, ואם תבין את המימרא הזו לאשורה - תבין לאיזה "מילכוד" (חיובי) הכנסת את עצמיך בזה שפנית לרשימה הזו (שהיא על הכוונת הטלסקופית שלי). חז"ל שנו: "יזהר אדם לכפור בעבודה זרה שכמוהו כמודה בכל התורה כולה". ועכשיו לא נותר אלא ללמוד את הפירוש. וזוהי כל התורה כולה. צא ולמד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דוד רפאל |
|
|
|
|
- הערה |
|
ציפי לידר | 26/10/08 12:17 |
|
|
אני שמחה שמאמרי שימש לך במה לתשפוכת רגשות נגד דתיים.
דומני שדברייך רק מחזקים את התיזה המרכזית של המאמר, כי יש לבחון אנשים ומידת דתיותם על פי המעשים, ולא להיפך. הוא הדין לגבי המתחזים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ציפי לידר |
|
|
|
|
|
בס"ד
למעיין שלום!
קראתי שוב את תגובתך, והפעם בעיון.
חבל שאת מכירה (או אולי מהסטיגמה)רק דתיים מהסוג שהצבעת עליהם, בעוד שרוב הדתיים אינם כאלה, אלא מייצגים את היהדות היפה והשמחה. כדאי שתכירי אותם, אם תיפתחי אליהם ותשתחררי מהכללות,מסטראוטיפים ומדעות קדומות.
לגופו של עניין, כפי שציינתי במאמרי יש לשפוט אם אנשים הם דתיים לפי מעשיהם, אם הם מקיימים את מצוות התורה כהלכה, ולא להיפך: לא לבחון את מהות היהדות לפי אנשים או תוויות.
אני מקווה שהמאמר נתן מענה לטענות שעלו בתגובתך.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ציפי לידר |
|
|
3 |
|
|
"ויחשבה עלי לשכרה..."
ותען חנה ותאמר: לא אדני, לא אדון אתה בדבר הזה, ולא רוח הקודש שורה עליך, שאתה חושדני בדבר זה, שדנתני לכף חובה, ולא דנתני לכף זכות, מי לא ידעת דאשה קשת רוח אנכי, ויין ושכר לא שתיתי.
א"ר אלעזר: מכאן, לשכור שמתפלל כאלו עובד עבודה זרה. "ויאמר לכי לשלום ואלהי ישראל יתן את שלתך אשר שאלת מעמו:"
תפילת נדבה לאומרה בעת צרה:
יהי רצון מלפניך ה' אלהינו ואלהי אבותינו, שתשכן בפוריינו אהבה, ואחוה, שלום, וריעות, ותצליח סופינו אחרית ותקוה, ותרבה גבולנו בתלמידים, ונשיש בחלקנו בגן עדן, ותקנינו לב טוב, וחבר טוב, ונשכים ונמצא ייחול לבבינו, ותבא לפניך קורת נפשינו לטובה כל ימי חיינו, ותייחד לבבינו ליראה את שמך, ותרחקנו מכל מה ששנאת, ותקרבנו לכל מה שאהבת, ותעשה עמנו צדקה למען שמך, ואל תעשינו שיחה בפי כל הבריות, ותן חלקנו בתורתך עם עושי רצונך, בנה ביתך, היכלך, עירך, ומקדשך במהרה בימינו, ושלא נבוש מאבותינו לעולם הבא.
לא-ל שחלק לי דיעה ומעשה טוב:
עשה מאהבה ועשה מיראה. שאם באת לשנוא, דע כי אתה אוהב, ואין אוהב שונא. עשה מיראה, שאם באת לבעט, דע שאתה ירא, ואין ירא מבעט.
וצוה הכהן וחלצו את ה"אבנים" אשר בהן ה"נגע". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דוד רפאל |
|
|
4 |
|
|
שאלו לנחש: מפני מה אתה נושך אבר אחד, וכל האברים מרגישים? אמר להם: ולי אתן שואלין? אמרו "לבעל הלשון", שהוא אומר "כאן" והורגו ב"רומי", "אומר" ברומי ו"הורג" בסוריא. אמרו לו: מפני מה אתה נמצא בין הגדירות? אמר להם: אני פרצתי גדרו של עולם, וגרמתי "לה" לכבות נרו של עולם. ("אוי לו לרשע כי גמול ידיו יעשה לו").
משרבו ה"יהירים", התחילו בנות ישראל לינשא ליהירים, לפי שבדורינו, אין רואין אלא לפנים.
ומשרבו נטויות גרון ו"מסקרות" עיניים, רבו מי מרים, אלא שפסקו, לפי שאין מי מרים באין אלא על הספק.
מחכים ל"גודו" (אילנא דקציצו ענפוהי ברם עיקר שרשוהי בארעא שבוקו).
"משנאי ה' יכחשו לו", ומה עונשם? "ויהי עתם לעולם". (חכו לגודו). |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דוד רפאל |
|
|
5 |
|
תודה |
|
ציפי לידר | 26/10/08 12:10 |
|
|
תודה על המחמאות.
יהי רצון שברכותיך יתגשמו |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ציפי לידר |
|
|
6 |
|
|
"על כן יצאתי לקראתך לשחר פניך ואמצאך..."
בשלשה דברים שוה סוריא לארץ ישראל, ובשלשה לחוצה לארץ. עפרה מטמא כחוצה לארץ, והמביא גט מסוריא כמביא מחוצה לארץ, והמוכר עבדו לסוריא כמוכר לחוצה לארץ.
שלשה לארץ ישראל. שהקונה שדה בסוריא כקונה בפרווד שבירושלים, וחייבת במעשרות, ובשביעית, ואם יכול ליכנס לה בטהרה, טהורין.
עפר חוץ לארץ שבא לסוריא - נעשה כסוריא.
מי גרם לי להיות נוטרה את הכרמים, על שם כרמי שלי שלא נטרתי? מי גרם לי להיות משמרת שני ימים בסוריא על שלא שמרתי יום אחד בארץ? סבורה הייתי, שאני מקבלת שכר של שנים, ואיני מקבלת שכר אלא על אחת. מי גרם לי להפריש שתי חלות בסוריא על שלא הפרשתי חלה אחת בארץ?
אוי לכם מבית בייתוס, אוי לכם מאלתן. אוי לכם מבית חנין, אוי לכם מלחישתן. אוי לכם מבית קתרוס, אוי לכם מקולמוסן. אוי לכם מבית ישמעאל בן פיאכי, אוי לכם מאגרופן. שהם כהנים גדולים, ובניהן גזברין, וחתניהם אמרכלין, ועבדיהן חובטין את העם במקלות.
ואין נוח בעולם לישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דוד רפאל |
|
|
7 |
|
|
"נפתי משכבי מר אהלים וקנמון..."
"יקר בעיני ה' המותה לחסידיו".
דרש רבי יהושע בן הורקנוס, שלא עבד איוב את "המקום" אלא מאהבה, שנאמר: "הן יקטלני לו איחל".
עדיין הדבר שקול, לו אני מצפה, או איני מצפה לו. תלמוד לומר: "עד אגוע לא אסיר תומתי ממני".
מי יגלה עפר מעיניך?
אמר רבי יהושע: מקובל אני מרבן יוחנן בן זכאי, ששמע מרבו, ורבו מרבו, הלכה למשה מסיניי, שאין אלייהו בא לטמא ולטהר, לרחק ולקרב, אלא לרחק את המקורבין (שהטילו מומין בקדשים) בזרוע, ולקרב את המרוחקין (שעומדת להם השעה) בזרוע. אמר ר' ברכיה, מאי בזרוע? אלא שעתידין להיות ביריונין בדיעה. אף כאן בזרוע. זה אומר שלי, וזה אומר שלי. זה אומר שלך שלי, ושלי שלי. שנאמר: "כי מגפן סדם גפנם". ועוד נאמר: "הכרת פניהם ענתה בם". ונאמר בם: "גאון שבעת לחם" וגו, ומה שעה שעמדה להם? המרוחקין בשוגג, והמקורבין במזיד, הא למדת שזכות השעה לרחוקין, שנאמר: "שמעו רחוקים אשר עשיתי ודעו קרובים גברתי". הא "עשיתי" שקרבתי, שנאמר: ורחוקים יבאו ובנו בהיכל ה'. והא "גברתי" שריחקתי, שנאמר: "רחוק מרשעים ישועה כי חקיך לא דרשו". ונאמר בם: "ושבום שוביהם אל ארץ רחוקה וגו'", ועוד נאמר: "הרחוק בדבר ימות וגו'", "וכליתי חמתי בם וגו'", שנאמר: "ואמר לשפך חמתי עליהם לכלותם".
"מי יתן החרש תחרישון ותהי לכם לחכמה:" |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דוד רפאל |
|
|
8 |
|
|
"ליום הכסא יבא ביתו..."
יונה בן אמיתי, נביא אמת היה, אלא ש"כבש" על נבואתו.
המתנבא מה שלא שמע, כצדקיה בן כנענה, ומה שלא נאמר לו, כחנניה בן עזור, אינן שוין.
ונביא השקר. המתנבא מה שלא שמע, ומה שלא נאמר לו.
חנניה בן עזור, נביא אמת היה, אלא שהיתה לו קיבוסת, והיה שומע מה שירמיה מתנבא בשוק העליון, ויורד ומתנבא בשוק התחתון.
אבל ה"כובש" את נבואתו, והמוותר על דברי הנביא, ונביא שעבר על דברי עצמו, מיתתן בידי שמים. שנאמר: "אנכי אדרש מעמו".
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דוד רפאל |
|
|
9 |
|
|
"כי קנאה חמת גבר ולא יחמול ביום נקם:"
"כי עשית זאת ארור אתה מכל הבהמה ומכל חית השדה..."
נתקנא הנחש באדם הראשון, מכתונת ה"אור" שלו, שהיה עליו "אור מקיף" גדול, ולו (לנחש), לא היתה אחיזה ב"אור המקיף", כי אותו "אור מקיף" שהיה לאדם הראשון בגן העדן, היה נשקו להגנתו מפני המזיקים. ואילו נשקו של הנחש היתה "ערמתו" (מכל חית השדה), ואדם הראשון, היה פאר היצירה, ושלט ומשל בגן עדן, והיתה "התנצחות על מלכות". רצה הנחש להפוך ולהיות הוא לפאר היצירה, אך ידע, שלא יוכל כל עוד "אור המקיף" נתון, ומגן, ושומר על "אדם". לכן ניגש אל האישה (חוה), בבת עינו של "אדם", שעליה קרא "אדם" ביום היבראה: "לזאת יקרא אשה". וידע הנחש, כי רק אם יפגום באישה, יוכל להתמודד עם "אדם" ולנשלו מ"אור המקיף", ולמשול בנשקו הוא: "הערמומיות", בגן העדן. כי ה"אור המקיף" שייך הוא ל"אדם" בלבד, ואי אפשר לו לנחש להשיגו. ידע הנחש, ש"אדם" אוהב את חוה אשתו, וישא בעברתה, אך התנאי הוא שינושל מ"אור המקיף", המגן והשומר, שהוא סוד כוחו של "אדם" בגן עדן.
ובעולמינו אנו, עדיין מחלחל ארסו של הנחש הקדמוני בדמה של האישה, "העזבת אלוף נעוריה ואת ברית אלהיה שכחה", ועל הנחש וגרורותיו נאמר: "כל באיה לא ישובון ולא ישיגו ארחות חיים". ועוד נאמר בם: "ורשעים מארץ יכרתו ובוגדים יסחו ממנה". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דוד רפאל |
|
|
10 |
|
|
"הנני נתן לו את בריתי שלום..."
אמר לו הקב"ה למשה: הקדם לו "שלום", כשהוא "שלם" ולא חסר, וראויה כפרה זו שתהא מכפרת והולכת לעולם.
ברך ה' חילו, ופועל ידיו תרצה, (אפילו חולין שבו תרצה).
"ויכרתו שניהם ברית..."
"ויאמר הנה אנכי כרת ברית נגד כל עמך אעשה נפלאת אשר לא נבראו בכל הארץ ובכל הגוים וראה כל העם אשר אתה בקרבו את מעשה ה' כי נורא הוא אשר אני עשה עמך:"
"כתב לך את הדברים האלה כי על פי הדברים האלה כרתי אתך ברית ואת ישראל:"
"ולא אתכם לבדכם אנכי כרת את הברית הזאת ואת האלה הזאת:"
"והברית אשר כרתי אתכם לא תשכחו ולא תיראו אלהים אחרים:"
"ברית כרתי לעיני ומה אתבונן על בתולה:" |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דוד רפאל |
|
|
11 |
|
|
"גם זה ראיתי חכמה תחת השמש וגדולה היא אלי:"
הוא, ואביו, ורבו, עומדין בשבי. הוא, קודם לרבו, ורבו קודם לאביו, ואמו קודמת לכל אדם. איזהו רבו? רבו שלמדו תורה, (לא רבו שלמדו אומנות), ואיזה זה שפתח לו תחלה? ר' מאיר אומר: רבו שלמדו חכמה, (לא רבו שלמדו תורה), ר' יהודה אומר: כל שרוב תלמודו ממנו. ר' יוסי אומר: כל שהאיר עיניו במשנתו.
והאשה קודמת לאיש, להוציא מבית השבי.
חכם, קודם למלך ישראל. מת חכם, אין לנו כיוצא בו. מת מלך ישראל, כל ישראל ראוים למלכות.
והמלך קודם לכהן גדול. וכהן גדול קודם לנביא, שנאמר: "ומשח אותו שם צדוק הכהן ונתן הנביא", הקדים צדוק לנתן.
מפני מה הכל קופצין לישא את הגיורת, ואין הכל קופצין לישא את המשוחררת? (אמה ששולחה לחופשי), מפני שהגיורת היתה בחזקת משומרת, ושפחה משוחררת, היתה בחזקת מופקרת.
בן עזאי אומר: כל שלקה בגופו מפני חכמתו (כר' אלעזר בן ר' שמעון בר יוחאי) סימן יפה לו. וכל שנטרפה דעתו מפני חכמתו (גם) סימן יפה לו(כבן זומא).
רבי שמעון בן עקשיא אומר: זקני עם הארץ, כל זמן שהן מזקינין, דעתן מיטרפת עליהן. שנאמר: "מסיר שפה לנאמנים וטעם זקנים יקח". אבל זקני תורה, אינן כן. אלא כל זמן שהן מזקינין, דעתן מתיישבת עליהן, שנאמר: "בישישים חכמה ואורך ימים תבונה".
ולמה מזכירין דברי היחיד בין המרובין לבטלן? שאם יאמר אדם, כך אני מקובל, יאמר לו: כדברי איש פלוני שמעת. הואיל ואין הלכה אלא כדברי המרובין. ואחרי רבים להטות. ויחיד ורבים, הלכה כרבים.
"פי צדיק יהגה חכמה ולשונו תדבר משפט:" |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דוד רפאל |
|
|
12 |
|
|
"מיום שחרב בית המקדש, אין לך יום שאין בו קללה, ולא ירד הטל לברכה, וניטל טעם הפירות. רבי יוסי אומר: אף ניטל שומן הפירות.
ירושלים, בנין ראשון, מפני מה חרבה? מפני עבודת כוכבים, וגלוי עריות ושפיכות דמים שהיו בתוכה. אבל באחרונה (בית שני) מכירין אנו בהן שהן עמלים בתורה, וזהירין במעשרות, מפני מה גלו? מפני שאוהבין את הממון, ושונאין איש את רעהו, ללמדך, שקשה שנאת איש את רעהו לפני המקום, ושקלה הכתוב כנגד עבודת כוכבים, וגלוי עריות ושפיכות דמים.
ומפני מה חרבה שילה? מפני בזיון קדשים שבתוכה.
על שלשה שורה שכינה. על חכם, על גבור, ועל עשיר.
"אל יתהלל חכם בחכמתו ואל יתהלל הגבור בגבורתו ואל יתהלל עשיר בעשרו".
אמר ר' אמי: אין תפלתו של אדם נשמעת, אלא אם כן משים נפשו בכפו.
ואמר ר' אמי: אין גשמים יורדין אלא בשביל בעלי אמנה.
ואמר רבי יוחנן: כל המצדיק את עצמו מלמטה, מצדיקין עליו הדין מלמעלה.
שבעה דברים מכוסים מבני אדם, אלו הן: יום המיתה, ויום הנחמה, ועומק הדין, ואין אדם יודע מה בלבו של חברו, ואין אדם יודע במה משתכר, ומלכות בית דוד מתי תחזור, ומלכות חייבת מתי תכלה.
"חכמת נשים בנתה ביתה חצבה עמודיה שבעה:"
"חכמת נשים בנתה ביתה", זהו מלך מלכי המלכים הקב"ה, שבנה כל העולם כולו בחכמה. "חצבה עמודיה שבעה", אלו שבעה ימי בראשית.
משמת רבן יוחנן בן זכאי, בטל זיו החכמה. ועל כך דרשו: "והחכמה מאין תמצא ואי זה מקום בינה ונעלמה מעיני כל חי:" ומזה הסיקו: "ויתרון דעת החכמה תחיה בעליה:" ועל כך מברכין: "ברוך חכם הרזים:" |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דוד רפאל |
|
|
13 |
|
|
"...אין פרץ ואין יוצאת ואין צוחה ברחבתנו:"
"אין פרץ", שלא תהא סיעתנו כסיעתו של דוד, שיצא ממנו אחיתופל. "ואין יוצאת", שלא תהא סיעתנו כסיעתו של שאול, שיצא ממנו דואג האדומי. "ואין צוחה", שלא תהא סיעתנו כסיעתו של אלישע, שיצא ממנו גחזי. "ברחבתנו", שלא יהא לנו "בן" או תלמיד שמקדיח תבשילו ברבים (כגון יש"ו הנוצרי).
תנו רבנן: לעולם תהא שמאל דוחה וימין מקרבת. לא כאלישע שדחפו לגחזי בשתי ידים, (ולא כיהושע בן פרחיא, שדחפו ליש"ו הנוצרי בשתי ידים).
סיעתו של יש"ו הנוצרי:
כל העולם כולו נזונין בצדקה, ו"הם" נזונין בזרוע.
כל העולם כולו נזונין "בזכותם", ו"הם" אפילו בזכות עצמן אין נזונין.
כל העולם כולו נזונין בשביל חנינא בני, וחנינא בני די לו בקב חרובין מערב שבת לערב שבת.
"גם זה ראיתי אני כי מיד האלהים היא:" |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דוד רפאל |
|
|
14 |
|
|
תנו רבנן: שמונים תלמידים היו לו להלל הזקן, שלשים מהן, ראוים שתשרה עליהן שכינה כמשה רבינו. שלשים מהן ראוים שתעמוד להן חמה כיהושע בן נון. עשרים בינוניים, גדול שבכולן: יונתן בן עוזיאל. קטן שבכולן, רבן יוחנן בן זכאי. אמרו עליו על רבן יוחנן בן זכאי, שלא הניח מקרא ומשנה, גמרא והלכות, ואגדות, ודקדוקי תורה, ודקדוקי סופרים, וקלין וחמורין, וגזרות שוות, ותקופות וגימטריאות, ומשלות כובסים, ומשלות שועלים, שיחת שדים, ושיחת דקלים, ושיחת מלאכי השרת, ומעשה מרכבה, ודבר גדול ודבר קטן, הויות דאביי ורבא. לקיים מה שנאמר: "להנחיל אהבי יש ואצרתיהם אמלא:" וכי מאחר דקטן שבכולם, כן גדול שבכולם על אחת כמה וכמה. אמרו עליו על יונתן בן עוזיאל, בשעה שיושב ועוסק בתורה, כל עוף שפורח עליו נשרף. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דוד רפאל |
|
|
15 |
|
|
אמר רבי יהודה, חס ושלום שעקביה נתנדה, שאין עזרה ננעלת על אדם בישראל בחכמה וביראת חטא, כעקביה בן מהללאל.
ובשעת מיתתו אמר לבנו. בני, חזור בך בארבעה דברים שהייתי אומר. אמר לו (בנו): אתה, למה לא חזרת בך? אמר לו: אני שמעתי מפי המרובין, והם שמעו מפי המרובין. אני עמדתי בשמועתי, והן עמדו בשמועתן. אבל אתה שמעת מפי היחיד (ממני), ומפי המרובין. מוטב להניח דברי היחיד, ולאחוז בדברי המרובין. אמר לו: אבא, פקד עלי לחבריך, (המלץ עלי בפני החכמים, שיקרבוני), אמר לו: איני מפקד. אמר לו: שמא עוולה מצאת בי? אמר לו: לאו, (אלא) מעשיך יקרבוך, ומעשיך ירחקוך.
עקביה בן מהללאל, העיד ארבעה דברים. (שהעיד פנים בהלכה ועמד בשמועתו), אמרו לו (חכמים): עקביה, חזור בך בארבעה דברים שהיית אומר, ונעשך אב בית דין לישראל. אמר להם: מוטב לי להיקרות שוטה כל ימיי, ולא להיעשות שעה אחת רשע לפני המקום, שלא יאמרו: בשביל שררה, חזר בו. ונידוהו (חכמים), ומת בנידויו, וסקלו בית דין את ארונו.
"והיה אמונת עתיך חסן ישועת..." |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דוד רפאל |
|
|
16 |
|
|
בעזרת ה' נעשה ונצליח !
אנחנו מצביעים רק ש"ס ! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בס''ד |
|
|
|
|
|
|
|
נסים ישעיהו
אנחנו יכולים לאמץ לעצמנו כל מיני תחליפים, כל מיני תפקידים חשובים שנבדה מלבנו, כגון לחתור לשלום עם השכנים וכולי, ובלבד שלא לעשות את השליחות שהוטלה עלינו. אבל זה לא יעזור, כי כאמור, הקב"ה אינו מוכן להסתפק בתחליפים
|
|
|
|
|
|
עו"ד אשר אביטן
שר הביטחון, האמון בין השאר על החזרת החטופים, מביע את מורת רוחו מההפגנה להחזרת שליט על כך שאנו מכלכלים היטב את חוטפיו של גלעד ועוזריהם. בראיון לגל"צ מחליט לחשוב גם עבור החוטפים ולהציע להם להעלות את המחיר לשחרור גלעד: "ההפגנות מעלות את המחיר לשחרור שליט", לא בהירה דיה עילת ברק לייעץ לאוייבנו להעלות את המחיר. חושי הארכי היה מתבייש בעצת ברק, הלנו אתה אם לצרינו?
|
|
|
|
|
|
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם מפרסם גינוי לפיגוע הדקירה בירושלים, אך סבור כי המחבל ושולחיו צריכים לעמוד לדין בבית משפט של הרשות הפלשתינית או של חמאס בצלם קורא לארגונים הפלשתינים להפסיק את ההתקפות נגד "אזרחים ישראלים" ואינו מציין גם נגד חיילים
|
|
|
|
|
|
הרב ישראל רוזן
עלוני פרשת השבוע הפכו לעיתוני משפחה - אז מה דינם כעת? האם לנהוג בהם כעלונים המכילים דברי תורה ולגנזם או שמא לגנזם אל הפח?
|
|
|
|
|
|
עו"ד סימה פרי
סעיף 39 לחוק הרשויות המקומיות, שמסדיר את אותיות הרשימות בבחירות, נועד למנוע גניבת דעת, אבל בפועל גורם להתנכלות של המפלגות הארציות כלפי הרשימות העצמאיות
|
|
|