X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לרגל הכתרת ירושלים בתואר "בירת התרבות הערבית" של אונסק"ו לשנת 2009
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]
מבחינת מעמדה ב"תרבות הערבית", ירושלים לא הייתה אלא למשך שמונה שנים בלבד "מרכז" עלייה לרגל ורק של אנשי דמשק שמרדו בח'ליף, וגם זה היה בסוף המאה השביעית

ממש קשה לי לחכות עד לפרוץ 2009, שאז יעניק ארגון אונסק"ו לעירי, ירושלים, את התואר "בירת התרבות הערבית". שמחתי גם לקרוא על כוונתם של הרשות הפלשתינית, של "אתג'אה" - ארגון הגג של העמותות הערביות בישראל - ושל "ועד ההגנה על החירויות", להעמיד את האירועים הקשורים בהענקת התואר הנכסף הזה "בסימן של מאבק עם הכיבוש". כי הרי מול הטוב יש להציב את הרע, וכולם יודעים ש"תרבות" זה טוב ו"כיבוש" זה רע. יותר מכולם מבינים זאת הירושלמים, במיוחד הערבים שביניהם.
כמה הולם שהוועד (הערבי) להגנה על החירויות הוא ממובילי ה"מאבק" ב"כיבוש", כי יותר מבכל מקום אחר, דווקא בירושלים דיכא הכיבוש את החירויות באורח קיצוני: מי הביוב לא הורשו עוד לזרום ברחובות בפתיחות ובגלוי, כפי שנהגו לעשות עד הכיבוש, ואולצו להיכלא במערכת צינורות תת-קרקעית, שמעליה עוד הונחו אבני ריצוף; זבובי הבשר (הירוקים!) ספגו מן ה"כיבוש" טרנספר אכזרי מביתם הקבוע על נתחי הבשר, שאי אפשר היה לטעות באשר לסוג בעל החיים שפעם הם היו חלק ממנו, אשר היו תלויים לראווה בשוק הקצבים בעיר העתיקה, ללא קירור. הקצבים אולצו לאכסן במקררים את סחורתם, ובכך נעשה מצבו של הטרנספר הזבובי בלתי הפיך.
אך בכך לא הסתיימו זוועות הכיבוש: הן כללו גם חישמול של בתי העיר, הצבת תאורת רחוב, והפעלת מערכות חינוך, בריאות ורווחה, שמערביותן פגעה אנושות בתרבות הערבית ששררה במקום קודם לכיבוש. גם זכותם של הסוחרים הערבים, שהורגלו לסחור בצינעה ערבית-מוסלמית - שלא לומר: כמעט בהיחבא - נשללה מהם על-ידי הכיבוש, שהביא עימו באחת המוני קונים בדמותם של תיירים ומקומיים.
זכות תפילה לכופרים
נראה כי מי שאכן תופס את מלוא היקף פגיעתו הרעה של הכיבוש בתרבות הערבית והמוסלמית הוא דווקא מחמוד מוואסי, מזכ"ל "המפלגה הדמוקרטית הערבית", שבמתינותו אינו מעוניין, לדבריו, להתעמת עם הממסד, אלא רק "לציין את העובדה שירושלים הייתה במשך שנים רבות מרכז של תרבות ערבית ואיסלאמית". לא זה המקום לדקדק עימו דקדוקי עניות באשר לעובדה המביכה, כי ירושלים לא הייתה אלא רק למשך שמונה שנים בלבד "מרכז" עלייה לרגל ורק של אנשי דמשק, שמרדו בח'ליף, וגם זה היה בסוף המאה השביעית.
שהרי האמת חייבת להיאמר: הכיבוש אכן היה מכה אנושה לתרבות הערבית והאיסלאמית המפוארת ששלטה עד 1967 במזרח העיר. ראשית, מבחינת חופש הדת. כיום, למרבה העוגמה, גם הכופרים וגם הנוצרים חופשיים להתפלל במקומות הקדושים להם, ורק אי אחד של תרבות מוסלמית "אמיתית" נותר לפליטה - ליהודים עדיין אסור להתפלל בהר-הבית, אלחמדו לאללה ולבג"צ.
הכיבוש גם הביא את מה שהוא מכנה "חופש הביטוי", שאינו אלא חופש לביטוי כפירה והפקרות. היהודים מתירים הפצה של עיתונים, שידורי רדיו וטלוויזיה - בתנאי שאינם "מתנחליים" - ואפילו מגזינים אינטרנטיים.
גם הערך החשוב כל-כך באיסלאם הערבי - דיכוי האישה - סבל פגיעה חמורה ביותר תחת הכיבוש: כיום לומדות נשים ערביות קרוא וכתוב, אפילו מגיעות להשכלה אקדמית, ויוצאות לעבוד מחוץ לביתן. הכיבוש אף מביא לדיכוי המסורת התרבותית של הגנה על כבוד המשפחה, ומגדיר כפשע את ההעברה המזורזת מן העולם של נשים "סוררות" - על-ידי בעליהן, אבותיהן או אחיהן.
גם סימני זיהוי אחרים של התרבות הערבית המוסלמית נמחקו על-ידי הכיבוש המשחית כלא היו: קשה להאמין, אבל יש בעיר מוזיאונים (מי צריך אותם בכלל?) תיאטראות (שאמנם מציגים את האמת ההיסטורית על הציונים האימפריאליסטיים, אבל נשים עולות בהן על הבמה!), יש אולמות קונצרטים ואפילו אוניברסיטה, שבה נערכים מחקרים מדעיים הזוכים להכרה בינלאומית. האם אין גבול לזוועות הכיבוש?
על-רקע זה, מוזרה ומעניינת היא העובדה שמאז החלו מנהיגי היהודים לגלות התלהבות לביטול הכיבוש במזרח ירושלים, החלו תושביה הערבים של ירושלים לקנות במרץ דירות דווקא בשכונות היהודיות של העיר. תארו לעצמכם: אפילו לאחר הכרזתו של ארגון בינלאומי מכובד כאונסק"ו על מרכזיותה התרבותית הערבית של ירושלים - מעדיפים תושבי ערבים ממזרח ירושלים להעתיק את מקום מגוריהם לירושלים המערבית, בירתה של מדינת היהודים. האם עד כדי כך הכיבוש משחית?

דפנה שמורק-נתניהו היא עורכת-דין, מרצה לשעבר למשפטים והעורכת הראשית של מגזין האינטרנט "מראה"
תאריך:  04/11/2008   |   עודכן:  04/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנפלאות הכיבוש המשחית
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
שטות משני הצדדים
ע.ג1  |  4/11/08 14:33
 
- הם צריכים להיות מרוצים מאותה
ברוך-שדה יעקב  |  4/11/08 16:01
 
- מה מונע בעדם מלהכריז באופן
מיכאל ב  |  4/11/08 21:21
 
- צריך להקים מדינת כל תושביה
ע.ג1  |  5/11/08 09:52
 
- כיבוש לא חוקי? מי אומר?
יורם 1  |  6/11/08 01:08
2
לפי הקוראן ישראל של היהודים.
ע.ג. .. הוא ערבי  |  4/11/08 16:07
3
יש לחזור על דברי בן-גוריון
אום-שמום  |  4/11/08 18:14
4
דפנה ניצחת בגדול,אבל אל תנוחי
ספינר  |  4/11/08 19:24
5
הסיפורים על סיבלכם-תעמולה זולה ל"ת
אז 1, אתה מודה ש   |  4/11/08 19:30
6
ואם, ימנית, תכתבי אלף פעמים
לך תבין ימנים  |  4/11/08 19:41
 
- אובד ותועה שכמוך - ירושלים אכן
אחמד זיבי אורגינל  |  5/11/08 00:14
7
הכיבוש המשחית והממאיר הבלעדי ב
קורן נאוה,טבריה  |  5/11/08 04:42
 
- חכמה.מתנסחת נפלא.!!
נאוה קורן-אוהבים   |  5/11/08 06:00
8
האם אדם כובש בארצו?!!
סמולצ'יקים !!  |  5/11/08 06:05
9
והים הוא אותו ים. אני סוציליסט
6 הוא אותו ערבי  |  5/11/08 09:58
10
חברים, הם כבר אמרו הרבה דברים.
ל רפי  |  5/11/08 10:24
11
השמאל יחריב את ישראל והיהדות. ל"ת
מי יגן על ילדינו?  |  5/11/08 14:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אירית אפק
המחלות הנפוצות בקרב אוכלוסיית הילדים בתקופת החורף הן מחלות האופייניות לדרכי הנשימה העליונות אשר מערבות את הלוע, הגרון, האף, הסינוסים והאוזן התיכונה    מומלץ לוודא שארון התרופות הביתי שלנו מכיל תרופות ותכשירים בסיסיים, שיהיו בהישג יד ויקלו עלינו להגיש סיוע מהיר וטוב לתינוק, בעת הצורך
עו"ד זיו שרון; עו"ד ניר הורנשטיין
קיזוז הפסדים כנגד שבח ממכירת מקרקעין דורש מחשבה תחילה, כאשר תכנון נכון עשוי לחסוך מס בלתי מבוטל    להלן מספר עקרונות מנחים
גליה לינדנשטראוס
בחירתה של טורקיה כחברה לא קבועה למועצת הביטחון של האומות המאוחדותמ סמלת את חשיבותה הגדלה במערכת הבינלאומית הנוכחי    עם זאת, קשייה בהתמודדות עם הבעיה הכורדית וכן קשריה עם אירן ייתכן ויקשו עליה לתפקד ללא חיכוכים במועצה
יוני בן-מנחם
יוזמתם של הנשיא פרס ושר הביטחון ברק לדון מחדש ביוזמה הערבית נדחו על הסף על-ידי הליגה הערבית. יש לעצור מייד את היוזמה הישראלית הזו עד לבחירת ממשלה חדשה בישראל. קבלת היוזמה הערבית מסוכנת לישראל ועלולה להכניס אותה למצור מדיני
אריה אבנרי
ליברמן הוא שועל קרבות פוליטי ותיק שאינו מסתפק בחבלה בכרמים אלא אוהב להבעיר מדורות גדולות כמו פירומן מיומן ובעת הצורך להתעטף באיצטלא של רב טפסר במערכת הכיבוי הממלכתית    הערת אזהרה (7)
רשימות נוספות
כשהצבר היה גבר  /  גיל רונן
חמש שנים מאוחר מידי  /  מרדכי קידר
שטרנברג, ברנשטיין וקופלנד במערב הפרוע  /  דניאל פרדקין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il