X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שמן זית עשוי למנוע מגוון בעיות בריאות, מכולסטרול ועד מחלות לב וכלי דם עכשיו מתברר ממחקרים כי הוא גם יכול למנוע גם את סרטן המעי הגס
▪  ▪  ▪
אלישע: לשמן הזית יתרונות בריאותיות

חובבי הבישול והאוכל כבר יודעים ששמן הזית משמר באפקטיביות את הטעם, הארומה, הוויטמינים ושאר התכונות של פרי הזית. מומחים קולינאריים, גם יודעים ששמן הזית הינו השמן הצמחי היחיד המאפשר לצרוך אותו כפי שהוא, מייד לאחר הכבישה, טרי, ישירות מהפרי, ללא כל זיקוק או עיבוד. אך רוב האנשים אינם מכירים את היתרונות הבריאותיים, הבלתי מבוטלים של שמן הזית, המקבלים לאחרונה חיזוק מרופאים ומחוקרים.
עוד בימי קדם השתמשו בשמן הזית לריפוי פצעים וכוויות, העור. החל משנות ה-70 הוכיחו מחקרים רבים את מה שהיה ידוע כבר לסבתות-רבא שלנו: קיים קשר ישיר בין צריכה מוגברת של שמן זית, המהווה מרכיב נפוץ בתזונה הים תיכונית, לבין שיעור נמוך של מחלות לב.
בימינו נוספה לרשימת מעלותיו של שמן הזית גם סגולתו להילחם בכולסטרול. המחקרים הצביעו על הקשר בין רמת הכולסטרול הגבוה בדם למחלות לב וכלי דם.
שמן הזית, כמו כל השמנים הצמחיים, מכיל חומצות שומן בלתי רוויות (מצמצמות את היווצרות הכולסטרול), אך בנוסף לכך, יש בו אחוז גבוה מאוד של חומצות חד בלתי רוויות, יותר מכל שמן צמחי אחר. המושג "חומצות שמן חד בלתי רוויות" נשמע מורכב, אבל כדאי לזכור שהן מבצעות פעולה כפולה - הן מפחיתות את הכולסטרול ה"רע" - LDL ומעודדות הגדלת רמת ה-HDL (הכולסטרול "הטוב").
שמן זית מסייע לבריאות הלב הודות להתחמצנות נמוכה יותר של הכולסטרול LDL ורמות גבוהות יותר של תרכובות נוגדות חמצון בדם, במיוחד פנולים והוא אינו מפר את היחס הקריטי בין חומצת שומן אומגה 6 לאומגה 3. למעשה, רוב חומצות השומן בשמן זית הן אומגה 9, חומצה חד לא-רוויה.
שום שמן אחר המופק באופן טבעי אינו מכיל כמות כה גדולה של חומצות חד לא-רוויות כמו שמן זית, עובדה ההופכת אותו לקל לעיכול ובה ובעת מאפשרת לו להגן באופן טבעי על העור, השיער, המערכת הכללית.
בנוסף, שמן זית מפעיל את הפרשת ההורמונים מהמרה והלבלב באופן הרבה יותר טבעי מתרופות מרשם. כתוצאה מכך, הוא מפחית את הסיכויים להיווצרות אבני מרה.
חוקרים רפואיים מצאו ששמן זית גם מספק יתרונות מדהימים בריפוי ומניעת סרטן המעי הגס, וכן מנקה, מרכך, מחדש וסך את כלי הדם, הורידים והעורקים ובכך מונע התקפי לב ושבץ.
עוד התגלה בתקופתנו - כי שמן זית מסייע בהפחתת חומציות הקיבה, יכול להגן בפני כיבי קיבה ותורם לפעילות תקינה של המעיים. שמן הזית מומלץ גם לנשים הרות ומניקות בשל כמות ניכרת של ויטמין E וחומצה אולאית, חומרים המצויים גם בחלב האם ומסייעים בבניית העצמות והשלד.
עוד, במחקר שפורסם בכתב העת היוקרתי NATURE, מדווחים חוקרים אמריקנים כי גילו בשמן זית כתית מעולה, רכיב בעל פעילות נוגדת דלקת הדומה לזו של איבופרופן. איבופרופן שייך לקבוצת תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידליות (NSAID) כגון משככי הכאבים אדקס, אדוויל ונורופן.
במחקר זיהו החוקרים רכיב בשם אוליאוקנטל (oleocanthal) בשמן זית כתית (extra virgin), הפועל כרכיב נוגד דלקת טבעי, וכמו האיבופרופן, יוצר אף הוא תחושת עקצוץ בגרון המהווה סמן לפעילות תרופתית.
החוקרים טוענים, כי אוליאוקנטל שבשמן הזית, הוא בעל פוטנציאל ופרופיל זהים לחלוטין לאלה של איבופרופן. החוקרים מצאו, כי מנה יומית של 50 גרם שמן זית, שווה לכ-10% מהמינון המומלץ לשיכוך כאבים במבוגרים של התרופה איבופרופן. לדבריהם, אומנם לא סביר לרפא כאב ראש באמצעות שמן זית, אך לצריכה קבועה של שמן זית עשויים להיות חלק מן היתרונות הבריאותיים לטווח הארוך של איבופרופן, כולל יתרונות לשמירה על בריאות הלב ולהגנה מפני מחלות נוספות.

עוד כמה סיבות בריאותיות - למה שמן זית

1. שמן זית עוזר לספיגת סידן ומינרלים;
2. מסייע בהפחתת רמות הטריגליצרידים בדם;
3. שמן זית מעכב את הזדקנות העור. הוא מכיל כמות גדולה של אנטי אוקסידנטים (פוליפנולים ויטמין E);
4. בנוסף לכל אלה, שמן זית מפחית את הסיכון לחלות במחלות כמו: מחלות לב, טרשת עורקים, סרטן המעי הגס, אסטמה וסוכרת;
5. שלל הרכיבים הפעילים בשמן זית ולא רק השומן החד בלתי רווי פועלים יחד בסינרגיה והיא המקנה לו את סגולותיו הבריאותיות מרחיקות הלכת.
לסיום, שמן זית הוא ללא ספק אחד השמנים הבריאים ביותר כיום. כדי להרוויח את יתרונותיו הבריאותיים, הוא צריך להוות את מקור השומן העיקרי בתפריט.
דבר אחרון, לטעם והריח הנפלא של שמן הזית באוכל אין תחליף, אז למה שלא ניהנה ממנו וגם נהיה בריאים?

מחבר המאמר הינו מנכ"ל זיתא - בית בד גלילי
תאריך:  06/11/2008   |   עודכן:  06/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפלאות שמן הזית
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
יתרונות בריאותיות ? ל"ת
ישמעאל  |  6/11/08 17:37
2
עלי הזית ל"ת
יגאל בב  |  6/11/08 18:10
3
רש שלשום פתחתי את הפח (18 ליטר
אחמד זיבי אורגינל  |  6/11/08 19:45
 
- תודה לך. זה מסביר את הכל...
ניצה גולדין  |  7/11/08 00:12
4
למה מחירו כל כך גבוה
hguy  |  6/11/08 23:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל ובלפור חקק
האם יש לצבר כתפיים לשאת את כובד הזהות?    חשבון נפש של זהות: מהו ה-DNA של דור המדינה, איזו תורה קיבלנו, לאן פנינו מועדות    בדואר ישראל בחרו את בול "הצבר הישראלי" לרגל חגיגות ה- 60. האם זה הצבר האמיתי?
גורי גרוסמן
אנחנו לא נזכה במנהיג דוגמת אובמה    אצלנו מסנדלים ומסרסים את הצעירים ומונעים מהם להתמודד    אצלנו מנהיג דוגמת ברק אובמה לא היה מגיע לעמדת מנהיגות וזאת בשל שיטת הבחירות והממשל הבלתי אפשריים שלנו
אורי פז
השופט משה גל, מנהל בתי המשפט, מנסה למצוא פתרונות לבעיית העומס הקשה על השופטים בישראל - אך מצהיר כי מדובר בתהליך קשה. בלשכת עורכי הדין מציעים לחזור לניהול הדיונים בעל פה ולצמצם את נפח פסקי הדין
עדנה כהן קדוש
בגלל מלחמת אגו עם שמעון פרס, יצחק רבין טירפד מהלך שיכל לפתור את הבעיה הפלסטינאית ובכל זאת זכה לתהילת עולם עם מותו    רמטכ"ל מלחמת יום כיפור, דדו, היה היחיד מן הסגל הבכיר שפעל נכון, אך דיין וגולדה לא שעו לו והוא מת כשעננת בושה בלתי מוצדקת מרחפת מעל קברו    אי-צדק היסטורי
ד"ר אברהם בן עזרא
בחירת מנהיג ארה"ב משפיעה על האינטרסים של מדינת ישראל ומטה את יעדיה    למרבה המזל, הבחירות בישראל מתנהלות כמה חודשים לאחר בחירת נשיא ארה"ב, כך שאזרחי ישראל יוכלו להתחשב בשיקוליהם בבחירת הממשלה כאן ולבחור נכון מי יעמוד בראשה בתקופת חוסיין הניצב ממול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il