X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הוא נסק כמטאור פוליטי מנקודת התחלה לא מבטיחה, ובדרכו נאלץ להיאבק בדעות גזעניות והתגבר על מחסומים פסיכולוגיים, חברתיים, שמרנות ודחייה. הניצחון של אובמה הוא גם ניצחונם של החלשים בחברה האנושית
▪  ▪  ▪
מעניק תקווה למיליונים. אובמה [צילום: AP]

מעטים הרגעים בחיי אדם ואומה, בהם נשמע משק כנפי ההיסטוריה. ברגעי חסד כאלו זכו השבוע אזרחי ארצות הברית והחברה האנושית כולה. בחירתו של נשיא אמריקני שחור - מהווה אירוע היסטורי בכל קנה מידה: פוליטי, חברתי ואנושי, וניצחון לחברה האנושית כולה.
אובמה מעניק השראה לכל אדם באשר הוא. הוא נסק כמטאור פוליטי מנקודת התחלה לא מבטיחה, ובדרכו נאלץ להיאבק בדעות גזעניות והתגבר על מחסומים פסיכולוגיים, חברתיים, שמרנות ודחייה. הניצחון של אובמה הוא גם ניצחונם של החלשים בחברה האנושית: מיעוטים, צבעוניים, עניים, נשים וקבוצות שוליים אחרות. כאלו שאינם נמצאים בזרם המרכזי הדומיננטי (המיין סטרים), ושמשאבי כלכלה, חינוך והשפעה - אינם נגישים בעבורם.
בחירתו מהווה ניצחון הרוח והערכים על משאבי הכסף, ההשפעה והיוקרה החברתית והפוליטית. בזכות הכריזמה שלו הצליח לסחוף המונים והוא מעניק תקווה למיליוני אנשים בעולם, הנבלמים, פיזית ופסיכולוגית, על-ידי הבניות חברתיות, דיכוי, אפליה, שמרנות וגזענות. בניצחונו סלל את הדרך לאלו, שעד לרגע זה לא האמינו ביכולתם לפרוץ את הגבולות הפיזיים והתודעתיים החוסמים אותם.
נצחונו מהווה ניצחון לרוח האנושית, לחירות, ולאמונה בשוויון ערך האדם. ניצחונו הוא גם ניצחון ההומניזם על הדעות הקדומות והסטריאוטיפים. ניצחון האנדרדוג על העיליתות, ניצחון האמונה על הציניות, ניצחון התמימות והאופטימיות- על התבוסתנות.
נחישותו וגדולתו של האיש - התעלתה מעל הרפיסות של הממסד השמרני הישן ו"העייף". הרעננות והרוח החדשה שהביא עימו, מפעמת בארצות הברית ובעולם כולו. מיליוני האמריקנים, שעמדו שעות בקלפיות, ידעו שהם שותפים לאירוע היסטורי.
בימים ובחודשים הקרובים, יסתיימו, מן הסתם, רגעי החסד של ברק אובמה. יהא עליו לפרוט את שטרות התקווה וההבטחה למעשים: בתחום הכלכלי, הפוליטי והחברתי. עבור מדינת ישראל ויתר העולם, עדיין מהווה האיש חידה בלתי מפוענחת. רבים בינינו החוששים (ובצדק), ליחסינו עם הדמוקרטיה הגדולה בעולם שהוא יעמוד בראשה.
ועם זאת, חששות מוצדקים אלו אין בהם כדי לעמעם את הרגע הגדול. האומה האמריקנית, בימים כתיקונם, עסוקה במרוץ קפיטליסטי המעלה על נס ערכים חומרניים. אך ברגעים נדירים, כפי שחזינו השבוע, היא מתעלה מעל שגרת היומיום, מפגינה לכידות אנושית, ערכי חירות ואהבת אדם. כמתבוננים מן הצד, נותר לנו רק להתקנא באומה האמריקנית החדורה בהתלהבות, אמונה ותקווה - שניתן לשנות את המציאות.
אוי! כמה היינו רוצים להיות במקומם.

תאריך:  07/11/2008   |   עודכן:  07/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובמה על כנפי ההיסטוריה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
YYY איזו התלהבות
אזרח קטן  |  7/11/08 16:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
בימים אלה בהם חוגג מזל עקרב את יום ההולדת, מומלץ לקרוא ולדעת כיצד ואיך אתם מתאימים, או שלא... לשאר המזלות    אלו מכם שנולדו במזלות המים והאדמה: סרטן, דגים, גדי, שור ובתולה מוזמנים לקרוא גם אתם את הכתוב, ולהקיש את הנאמר, ביחס לעצמכם
רחל נפרסטק
כששמעתי לראשונה על החשדות המועלות נגדו, הייתי מופתעת לגמרי. שום דבר בהתנהגותו לא רימז על אפשרות שהאיש הזה מסוגל לאנוס ולנצל מינית נערות
אורנה רב-הון
בחירתו של נשיא מכיוון שהוא שחור היא גזענית בדיוק כמו בחירה בנשיא לבן מפני שהוא לבן    הדבר העיקרי שחשוב בנשיא החדש הוא, אם הוא יבין שעליו להביא את העולם להיות מקום שטוב יותר לחיות בו
חגי סרי לוי
ביילין אומנם איש נעים הליכות, מנומס להפליא ומדבר בשקט, אבל אינני זוכר אותו כפרלמנטר מבריק, מחוקק דגול, "חיית ועדות" ובעל נוכחות מרשימה במשכן כרעו הפורש גם הוא, ח"כ רן כהן למשל
רות פורסטר
נראה כי מר ברק (אהוד) מסוחרר לחלוטין מעצמו ומסיבובי הזיגזגים שלו, ומי לא היה מסתחרר מסיבובים כה מהירים ותזזיתיים של פולטיקאי, המשנה את עמדותיו אחת לשעתיים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il