X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בסוף הלחימה, עם הכרזת הפסקת אש חד-צדדית מצידנו, נשארנו עם נתיבי הברחות הנשק שישימו ללעג את כל הוועדות, הוועידות, המסמכים וההחלטות. לא למדנו כלום!
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

אין שום ספק שירי הטילים יימשך ביתר שאת, ביתר שנאה וברצון עז לנקום על ההרס שגרמנו. חיזקנו את רוח החמאס, העלינו את המוטיבציה ויצאנו טמבלים גמורים

אוי אוי אוי ואבוי... לא למדנו כלום! עוד כמה ניצחונות כאלה ובאמת אבדנו. עשינו את כל הטעויות האפשריות, לא פסחנו על אף אחת. עם כל הגיבוי הציבורי, התקשורתי והעולמי, הוכחנו שוב קבל עם ועולם שעם-ישראל הוא השוטה השכונתי במזרח התיכון. הצרה הצרורה היא שמנהיגינו חושבים באמת שישראל ניצחה במערכה בעזה בשעה שבפועל עשה החמאס ממדינת ישראל קריקטורה עלובה.
אפשר לסכם את הביקורת בכך שהמטרה העיקרית, אם לא המטרה היחידה, הייתה להפסיק את ירי הקסאמים והגראדים לעבר עוטף עזה והירי לא פסק ליום אחד אפילו בימי הלחימה. יתר על כן, הטווח רק גדל ויישובים מרוחקים יותר נפגעו. אין שום ספק שירי הטילים יימשך ביתר שאת, ביתר שנאה וברצון עז לנקום על ההרס שגרמנו. חיזקנו את רוח החמאס, העלינו את המוטיבציה ויצאנו טמבלים גמורים עם כל הט-ר-ר-ם שאנחנו אלופים בו.
נכון, זרענו הרס רב, אבל הרס אפשר לשקם. פוצצנו מנהרות שכבר נחפרות מחדש. פגענו במרקם החיים שהיה ממילא פגוע וישוב להיות כשהיה. ביזבזנו הון תועפות שלא קידם דבר ולא שינה דבר במציאות המלחמה בינינו לבין הערבים, שלא לדבר על האבידות בנפש, הפצועים ופגועי החרדה. ומה על גלעד שליט? קשה לנו להודות שהדרך בה אנו הולכים מובילה לחוסר אונים. אנחנו תמיד נלחמים את המלחמות הקודמות, נוחלים תבוסות, ולקח אָיִן! והתסכול? והחרפה? והביזיון?
לא ניצחנו את החמאס!
הפגיעה בארגון החמאס הייתה זניחה. החמאס רואה בשש מאות הרוגים מחיר ראוי לעמידתו האיתנה מול צבא אדיר וחמוש במיטב התחמושת ביבשה, בים ובאוויר. חיסולו של בכיר זה או אחר אינו מהווה פגיעה של ממש ולכל אחד כזה יש עשרות מחליפים נחושים יותר. עיקר כוחו של החמאס נשאר כשהיה והוא כשיר למשימות הבאות נגד מדינה שאינה יודעת מימינה ומשמאלה.
בסוף הלחימה, עם הכרזת הפסקת אש חד-צדדית מצידנו, נשארנו עם נתיבי הברחות הנשק שישימו ללעג את כל הוועדות, הוועידות, המסמכים וההחלטות. אם תוך כדי המלחמה הוברחו כלי משחית למיניהם בזרימה בלתי פוסקת, מי יעצור זאת בעת התהאדייה שתושג ובה ישראל תראה הישג מדיני. לא למדנו כלום! לא למדנו שכל מעשה חד-צדדי הוא מטופש, לא למדנו שהפסקת אש נוסח 1701 בלבנון פועלת לרעתנו ומקימה עלינו אויב חמוש יותר ונחוש יותר, לא למדנו ואולי אנחנו מסרבים ללמוד את הלקח הבסיסי הפשוט שבמרחב הזה שום דבר לא יועיל ולא ישנה זולת הכרעה חד-משמעית.
לא ניצחנו את החמאס! לא נגענו בשולי תודעתו! לא פגענו בתחושת צידקת דרכו! הוכחנו לעולם כולו בכלל ולעולם הערבי בפרט שישראל אינה מבינה דבר וחצי דבר בענייני כוח גם אם יש לה כוח! לאחר שלושה שבועות של כתישה בלתי פוסקת יוצאים מן החורים לוחמי החמאס בזה אחר זה לא רק כמנצחים, אלא עם תוספת משמעותית של רוח קרב. לפיכך, במערכה הזאת, למגינת ליבנו החמאס ניצח ניצחון מפואר!

תאריך:  18/01/2009   |   עודכן:  18/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוב ישראל עם הראש בקיר
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
באמת דודו, ציפית למשהו אחר?
שמאלן קיצוני  |  18/01/09 10:29
 
- השמאלן הקיצוני הממוצץ אכן כאן
אחמד זיבי אורגינל  |  18/01/09 11:04
2
מסכימה איתך.
אירית**  |  18/01/09 10:30
3
אף אחד בכלל לא אמר שהמלחמה  ל"ת
היא על ארץ ישראל!  |  18/01/09 10:45
4
מספר הערות
יוסי שפניר  |  18/01/09 13:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
מדינת ישראל מונהגת בידי מנהיגים עייפים ורודפי שלום, אפילו שלום-מעט, אפילו שלום חד-צדדי, כמו ההינתקות...
ראובן לייב
כמו בפיצול האישיות של ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד, היה חצוי במלחמה הזאת גם ד"ר אזאלדין אבו אל-עייש בין ביתו שבבית לאחיה לבין מקום-עבודתו בתל-השומר, כשהוא משלם את מחיר הטרגדיה של עמו הפלשתיני. עכשיו צריכה ישראל לבוא לקראתו ולעשות עימו חסד
ד"ר רון בריימן
לקראת סיומה של המלחמה בעזה, מן הראוי לשפוך אור על כמה היבטים שלה, היבטים, אך לא הישגים. יש להציג את הדברים בבהירות, בלי לפחד כלל
אביתר בן-צדף
בימים האחרונים - הארוכים מדי - והמיותרים מאוד של ממשלתו, אולמרט הורס הכל    אחריו - המבול    בעיות בפריצה קדימה    הפסקת-אש טובה לכל השחקנים - בתנאי שלא ייראו כמנוצחים    כולם זקוקים ל"תמונת ניצחון"    צבא שלם ומנהיגות מחפשים מוצא מצרה, שהמיטו על עמם    מאמר אחד-עשר בסדרה
ד"ר אפרים כהנא
מעמדה המשפטי של עזה איננו ברור מבחינת המשפט הבינלאומי הפומבי. עזה היא איננה מדינה. האם היא טריטוריה כבושה? האם היא מנדט?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il