X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישנם הבדלים מהותיים בין הראות אי שם ממרומי המגדל לראות הבלתי קיימת בתחתית החניון
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המצב הכלכלי והפיננסי בעולם מכניס את כולם ללחץ כולל הקברניטים הכלכליים בישראל ובעולם כולו. ממרומי המגדלים המפוארים בהם כולנו יושבים ניתן לראות בבירור כיצד נופלות המניות ושאר המוצרים הפיננסים שפעם נחשבו כלחמניות חמות וטריות, והיום נחשבים כ"מוצרים רעילים" שכל העולם מחפש היכן לקבור אותם עמוק ככל שניתן.
ממרומי המגדל ניתן לראות 2 דברים מעניינים השזורים אחד בשני. הראשון, כפי שכבר הזכרתי, זה העומק אליו יכולה הכלכלה לשקוע - ואין כמו מגדל גבוה על-מנת לזהות עד כמה ניתן ליפול. השני, שהוא הרבה יותר חשוב, זה את האופק הרחוק. באופק הרחוק הניבט מהחלון במגדל הגבוה ניתן לזהות בבירור את סופו של המשבר הכלכלי-פיננסי הפוקד את העולם. באופק הרחוק ניתן לזהות כיצד עולם כמנהגו נוהג ומעגלי הכלכלה העולמיים נעים אט אט, בדומה להיסטוריה האנושית. כמובן שאם מדובר בסוג של אפוקליפסה, כמו שחלק מהאנשים מאמינים, אז שום סוג של אופק לא רלוונטי וגם הפיקדון בבנק, בו ניתן "להרוויח" היום סביב חצי אחוז שנתי, יטבע בים האפוקליפטי.
בכל מגדל שמכבד את עצמו ישנו חניון. אי שם בתחתית הבניין יש חניון - עמוק עמוק באדמה. שם למטה נמצאים המפסידים הגדולים בשווקים הפיננסים. ממקום מושבם בתחתית החניון אינם רואים ההמונים את האופק הניבט ממרום המגדל. בתחתית החניון "מתגוררים" המוני אדם שקנו בשווקים הפיננסים מכל הבא ליד - נדל"ן, ביוטכנולוגיה, בנקים, סטארט-אפים וחברות נטולות עסקים אמיתיים שהבטיחו חלומות מיני חלומות. גם דרי מרום המגדל קנו את אותם מוצרים אלא שההמונים הנמצאים בתחתית החניון "זכו" לאבד חלק ניכר מהונם במהלך ההתרסקות הכלכלית-פיננסית ובזכות כך הם "ייזכו" להיכלל במסגרת המשפט המפורסם ביותר בהיסטוריה הפיננסית "פראיירים לא מתים, רק מתחלפים". להמונים אין חלון דרכו יוכלו לראות את האופק ומתחת לרגליהם הם יכולים להרגיש את הרטט המגיע מהמרתף בו מתגודדים כל נפגעי המשבר שבורסה וניירות ערך לא מוכר ללקסיקון המילולי שלהם - אלו אותם מפוטרים שעבדו במפעלים שמניותיהם ירדו בבורסה וגררו את דרי תחתית החניון.
אין מסקנה חותכת. דרך העולם נמצאת אי שם באמצע, וההמונים נוטים להתעלם ממנה כל פעם מחדש. הרי בגל הגאות הבא יגיעו המונים אחרים שישקיעו שוב בסוגי ניירות ערך שייפלו ויגררו איתם את המשקיעים, ואז, בסך-הכל, הפראיירים יתחלפו.

גיא חזן-ייעוץ השקעות פרטי
גיא חזן-ייעוץ השקעות פרטי אובייקטיבי ובלתי תלוי
תאריך:  03/03/2009   |   עודכן:  03/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה דרוקמן
חלפו פחות מחודשיים לסיום מלחמת "עופרת יצוקה" ולנסיגת צה"ל מרצועת עזה וכל אחד מאיתנו יכול לשפוט מה מתרחש בכל יום בשטח    האירועים ברצועת עזה לא משפיעים על נבחרי העם שלנו, אלה שבחרתם בהם בבחירות לפני חודש. המשא-ומתן הקואליציוני לא הוחש. הכל מתנהל בביצה הפוליטית שלנו כרגיל ומאוד לאט. שום דבר לא דחוף. הכל שגרתי
רות פורסטר
"משתמט אני הייתי, ולא התביישתי כלל וכלל" [הורה נהלל]. אכן, הגיע הזמן כי משתמטינו הרבים יחלו להתבייש, ועוד איך! מעבר לכשל החינוכי, האחראי לצמיחת דור של צעירים חסרי ערכים וזיקה למדינתם, אנו חוזים בחברה הישראלית המידרדרת אל תרבות מעמד הכסף והחיים הקלים, ושימותו הקנאים!
עו"ד דוד ששון
האם החזרה של אדמות, כבושות או משוחררות, תפתור את הסכסוך הישראלי-פלשתיני?    אין לנו מה להציע לחמאס, חוץ מאשר את ראשינו והם לא יסתפקו בפחות. לכן, הסכסוך בינינו לבינם, איננו על אדמה, אלא על רצון לשלוט ולהשתלט
לילך שליט
החלטת ללכת לטיפול פסיכולוגי? תחילה עליך לדעת פסיכולוג מהו וכיצד והאם הוא יוכל לסייע לך    להלן עצות שימושיות לבחירת הפסיכולוג המתאים לך
ראובן לייב
המדינה משלמת עכשיו את מחיר דחייתה של התוכנית להתפלת מי-ים של אלכסנדר זרחין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il