X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין ביטוח שמגן מפני מיתון, אבל כיצד להגן על הביטוחים שלכם בעת משבר כלכלי עולמי? היכן ניתן לקצץ ומה הכרחי להשאיר? טיפים ועצות מפי סמנכ"ל סוכנות הביטוח אל-עד, אריאל מונין, מורה נבוכים למבוטחים
▪  ▪  ▪
אריאל מונין, סמנכ"ל אל-עד [צילום: יח"צ]

המיתון בצורה כזו או אחרת כבר כאן, כך לפחות מכריזים כל הכלכלנים. כיצד ישפיע המיתון על שוק הביטוח?
ביטוח הוא אחד מהמוצרים השירותיים המורכבים ביותר שניתן לרכוש כיום בארץ. כשאנו קונים ביטוח, אנו רוכשים הבטחה של חברת הביטוח לשלם בעת קרות מקרה הביטוח את דמי הביטוח, בעוד אנחנו האזרחים נשלם את הפרמיה.
מה קורה לשירותי הביטוח כשיש מיתון? האם הסכנות אינן קורות? האם אין תאונות במיתון? האם כדאי לבטל ביטוחים? כנראה שהתשובה לכך היא שלילית. את התשובה מה בכל זאת ניתן לעשות נחלק לשתי רמות:
ברמת המשפחה - המשפחה בזמן מיתון מנסה לצמצם עד כמה שניתן את ההוצאות החודשיות. בביטוחי הרכב והדירה, שהם לרוב מוצרים קשיחים לא ניתן לגמרי לצמצם, אולי בשוליים ניתן לקחת על עצמנו השתתפות עצמית גבוהה יותר, הגבלת נהגים, הורדת כיסויים, וזאת במטרה להוזיל במעט את הפרמיה, אך עדיין מרביתנו לא נרצה להיות חשופים לסטטיסטיקות הקשות של הפריצות לבתים, לגניבת הרכבים, ולתאונות.
מה כן אפשר לעשות? זה הזמן לקרוא אליכם את סוכן הביטוח שלכם, שיפרוס בפניכם את שלל הוראות הקבע שעליהן אתם חתומים, ומלבד ביטוחי הרכב והדירה, לעבור גם על ביטוחי הבריאות, החיים, החסכונות למיניהן. חשוב לזכור שלא מומלץ להוריד כיסוי ביטוחי (כמו ביטוח למקרה מוות / בריאות / מחלות קשות) כי כאשר נצא מהמיתון ונרצה להחזיר את הכיסוי שהורד, עלול להיות שהבריאות שלנו כבר אינה תקינה כבעבר, ואז תהיינה מגבלות רבות. כמו-כן הפרמיה עלולה להתייקר (לדוגמא ביטוח סיעוד שנרכש לפני כמה שנים זול בהרבה מהתוכניות החדשות שכיום מוכרים). מה שכן, אם כבר חייבים לחסוך, יש להוריד את התשלום לחיסכון ארוך הטווח או הבינוני על-מנת לעזור לתזרים המזומנים בהווה. כמובן שיש לרשום ביומן תזכורת ליום שאחרי המיתון להחזיר את רמת החיסכון כי הוא העתיד, אף להגדיל ולכסות על העבר במידת האפשר.
ביטוח עסקים - זה הזמן גם כאן, לקרוא לסוכן הביטוח ולשבת מחדש על כל תנאי הפוליסה. במידה והעסק צימצם פעילות, צימצם מחזורים או מלאים, פיטר עובדים וכדומה, ניתן יהיה למצוא את הסעיפים הנדרשים בביטוח ולצמצמם בהתאם ובכך לחסוך כסף.
הביטוח הוא כמו חשמל - כולנו צריכים אותו ומשתמשים בכמה שאנו חושבים לנכון; זה נכון גם בשעת מיתון וגם בשעת גאות בשווקים, ולכן נמשיך לרכוש מוצר ביטוח המוגדר כמוצר קשיח, גם בזמן מיתון ויש הטוענים שאף להפך, במיתון לא נוכל להוסיף דאגות או לחשוף עצמנו לסיכונים מעבר לסיכוני התקופה.

הכותב הוא סמנכ"ל אל-עד סוכנות לביטוח
תאריך:  26/03/2009   |   עודכן:  26/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
נתניהו מדליף שעל האיחוד הלאומי "אי-אפשר לסמוך", וזאת למה? מפני שברגע שייעשה הוויתור הראשון או תבוצע הנסיגה הראשונה, הוא עלול לפרוש ולערער או לפרק את הקואליציה. ההנחה הזאת, היא גופא – אות כבוד
עו"ד משה גולדבלט
מפלגת העבודה וערכיה של תנועת העבודה ננטשו זמן רב לפני הבחירות האחרונות, ולפני שהחליטו שרידי המפלגה להתמזג עם מפלגות הימין
יואב יצחק
המשטרה פוטרת את אולמרט מאחריות פלילית להנחה שקיבל בסך 480 אלף דולר    במקביל מסתירה החלטתה לגבי פקידים שסייעו לאולמרט
צבי גיל
אם לא ניפרד מן הפלשתינים, במוקדם או במאוחר המדינה היהודית תימוג
ד"ר חיים משגב
זה מה שקיבלנו בסופו של יום - ממשלה בלי האיחוד הלאומי, ואולי גם בלי יהדות התורה, אבל עם הרבה 'חיילים' של אביגדור ליברמן ועם בוגרים של 'שלום עכשיו'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il