X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם אתם חשים עייפות, חולשה וקשיים בריכוז, אולי כדאי שתבדקו אם אתם משתייכים ל-30% מהאוכלוסיה בישראל, שסובלים מחוסר בוויטמין B12
▪  ▪  ▪
ויטמין B12 - חשוב לגוף [צילום: פלאש 90]

עם היד על הלב, האם בדקתם לאחרונה את רמת ויטמין ה-B12 שלכם? יש בוודאי מי מביניכם שיעקמו את האף וישאלו - האם לא מספיק לבדוק כולסטרול והמוגלובין ושאר חלבונים? אחרים אולי יתמהו מהו אותו ויטמין מסתורי ולשם מה אנו זקוקים לו.
ואכן, למרות שקל מאוד לבדוק את רמת ויטמין B12 בדם, אחוז ניכר מהציבור אינו מודע כלל לקיומו ולתופעות הנגרמות עקב חוסר בוויטמין חשוב זה.

ואיך מטפלים?

בעבר טופל כל מי שסבל מחוסר בויטמין B12 באמצעות קבלת זריקות. כיום הטיפול העיקרי הינו באמצעות לקיחת טבליות מתחת ללשון. ההמלצה הינה לצרוך את הכדורים בבוקר, אחרי שתיית מים או מיץ לימון, שמזרז את הפרשת הרוק ומקל על המסתם. את הטבליה יש למצוץ במשך מספר דקות עד להתמוססותה המלאה. ניתן לאכול לפני ואחרי, היות ומרבית הספיגה מתבצעת דרך הנימים המצויים מתחת ללשון, ללא קשר למערכת העיכול.
לא קיימים דיווחים בספרות על סיכונים הנובעים מנטילת כמויות גדולות של הוויטמין, שכן ויטמין B12, בדומה לשאר הויטמינים ממשפחת ה-B, הם ויטמינים "מסיסי מים" ולכן עודפיהם מופרשים בצורה טבעית מהגוף, באמצעות השתן. בשל העובדה כי הגוון הטבעי של ויטמינים מקבוצת B הוא צהבהב, והעודפים מופרשים בשתן, ייתכנו שינויים תקינים בצבע השתן.

חולשה, עייפות וגם "נמלים" בגפיים

חוסר בוויטמין B12 יכול להוביל למגוון תסמינים לא נעימים, החל מעייפות, חולשה, קשיי שינה, שינויי מצב-רוח, חיוורון, דפיקות לב מואצות, תחושה של נימול בגפיים וצריבה, ירידה בזיכרון ובריכוז, אי שקט ועצבנות וכן תסמינים הקשורים למערכת העיכול כגון: כאבי בטן, גזים ועצירויות ועוד. חוסר מתמשך עלול להוביל אף להגדלת הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם, אלצהיימר, בעיות פוריות וסרטן השד.
באופן כללי, מומלץ לבצע בדיקת דם כללית אחת לשנה. אם נתקלתם באחד התסמינים או יותר, מומלץ מדרוש מרופא בדיקת דם, שתכלול בתוכה גם את רמות הויטמין B12.

כמה מילים על B12

למי שלא יודע - ויטמין B12 הינו ויטמין, שחיוני לייצור החומר הגנטי של התאים. הוא לוקח חלק חשוב ביצירת הכדוריות האדומות בגופנו ותאים נוספים. ויטמין B12 נחוץ לפעילות של אנזימים מסויימים בגופנו וכאשר ישנו חסר בוויטמין זה, ישנה הפרעה בפעילות האנזימים.
בנוסף, הוא מסייע ביצירת חומר בשם מיאלין, חומר שיוצר את מעטפת התא ומבודד את תאי העצב. חוסר בוויטמין זה עלול לגרום להפרעות שונות במערכת העצבים.
B12, למי שלא יודע, הוא גם הוויטמין היחיד שאינו מגיע ממקור צמחי, אלא בעקבות תזונה של מזונות מן החי ובעיקר מבשר בקר ובמיוחד מכבד בקר.
ומי נמצא בקבוצת סיכון?
אנשים שאינם אוכלים בשר, ביצים ודגים בצורה סדירה, צמחונים וטבעונים, קשישים וילדים. גם אנשים הסובלים ממחלות הגורמות לליקויים בספיגת הוויטמין כגון: אולקוס, צליאק, מחלת קרוהן (מחלה דלקתית של המעי) ואפילו סוכרת, הינם בקבוצת הסיכון. חשוב להבין, כי למרות שכמויות קטנות בלבד מוויטמין זה נחוצות לגופנו, מחסורו עלול לגרום לתופעות שליליות רבות.

מחברת המאמר הינה ביוטכנולוגית ואחראית מחלקת הדרכה ומידע בחברת הדס למוצרים טבעיים
תאריך:  30/04/2009   |   עודכן:  30/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל מה שרציתם לדעת על ויטמין B12
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הויטמין B12
יוסף לוינשטיין  |  5/05/09 21:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
לאס-וגאס להימורים; בואנוס-איירס למגורים; וברלין לבגדים
עו"ד עוז גדות
בנסיבות בהן ברור כי הממשל האמריקני מתנגד חריפות לתקיפה ישראלית ואף מאיים בהקפאת הסיוע במידה שישראל תתקוף - על ישראל לקחת את האחריות לגורלה בידיה שלה ולפעול
ענבל בר-און
החיים שלנו, מעבר לכל הקלישאות היפות והספרות היפה אשר נכתבה על 'מהות החיים' אינם אלא סך כל הזמן העומד לרשותנו    כאשר פקידוני ויסקונסין מחייבים את נכפי- התוכנית להתייצב בתוכנית כ-30 שעות שבועיות, הם למעשה גוזלים את זמנם הפרטי    עבדים נהיה (4)
ד"ר אברהם בן-עזרא
מומחה הנותן חוות דעת מקצועית בנושאי מכר, קל וחומר - מכר דירה או עבודות שיפוץ בדירה שאינם בגדר עסקות זניחות מבחינת ההיקף הכספי - צריך להיות בעל מודעות צרכנית ורגישות לזכויותיו של הקונה
נועם בדין
רק במבצע עופרת יצוקה החלו תושבי שדרות להתעודד, ולהבין כי המדינה איתם    דין המדינה כדין שדרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il