X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך חש אדם בביתו, ביום סגריר, בסלון, עם ספר עיון מול עיניו, כאשר יורד גשם ברכה בארץ, הנשקף מחלונו הפונה אל המרפסת - ביודעו כי גשם זה מברך גם את שכנו, בביתו, בחדרי השינה, דרך המרפסת שאינה אטומה ואינה תקינה?!
▪  ▪  ▪

במסגרת עבודתי המקצועית בתכנון מבנים, בקרת איכות, פיקוח וייעוץ, יוצא לי למרבה המזל להיפגש עם אנשים רבים ושונים מכל שכבות האוכלוסיה ולעמוד על קנקנם. ביקורת מבנים יוצרת חיכוך עם מאות בני אדם ועשרות דירות מגורים מדי חודש, וכך מכירים את העם.
מיד לאחר העלייה מרוסיה בשלהי המאה העשרים, בעוד רבים סברו כי הפוטנציאל הכלכלי מהעלייה הרוסית "לא משהו" בלשון המעטה, הבנתי כי טמונה בעלייה זו ברכה כבירה, וזאת לאור בדיקת מאות דירות של עולים בזמן קצר, ועשיית ההשוואות הדרושות להסקת המסקנות.
רואה אני בעבודתי קפדנים-מדי שלעולם לא יהיו מרוצים, וותרנים מדי שתמיד יפסידו משהו בגלל ותרנותם. ראיתי גם את תושבי ערד הדרים בבתים משותפים בני 4 קומות שצריך להרסם בגלל שברים בהם הנובעים מכשלי תכנון - כמו גם עולים מאתיופיה שהשתכנו בבתי קבע בצומת גבעת אולגה, גם כן בני 4 קומות, אשר לא מתאימים למגורי אדם ולכן אומנם נהרסו בצורה מבוקרת וכיום ניצבים במקומותיהם בניינים תקינים; הניסיון לייבא מבנים קלים בני 4 קומות מפלדה ממדינות אירופה המערבית - נכשל. וראיתי כיצד דיירים אלו חסרי יוזמה ונוטים להשלים עם גורלם.
אין דרך לבצע את העבודה המקצועית תוך שימת חיץ שימנע הסתכלות על הסביבה האנושית, וגם לא נחוץ לעשות זאת. דווקא ההתייחסות לאנשים ובחינת התנהגותם מסייעת ותורמת לשיפור השירות.
כל זאת מסופר כדי לעבור ליחסי שכנות בבית משותף; אי-אפשר להתנתק אחד מרעהו לאור התלות המוכתבת על-ידי שיתוף הבית מיסודו. לא רק שהמעלית משרתת בו-זמנית את כל הדיירים, וכך גם החניה והמעברים, אלא גם ליקוי בדירה א' עלול לגרום לנזק בדירה ב', וכדי לבטל את הליקויים ועוגמת הנפש הנגרמת בעטיים - יש צורך במעורבות, בהבנה, בהתחשבות, ביחסי שכנות טובה ואף במודעות לתרום לקהילה.
גם מי שאינו חבר ועד נזקק לכך, במיוחד כאשר המרפסת של דירתו לקויה ומעבירה רטיבות לדירת שכנו הממוקמת מתחתיה.
או אז הוא צריך לגלות את תכונות אופיו הצפונות, וכך הוא נחשף לעיני כל ומתגלה באישיותו: מתחשב/מסתגר/מתכחש/קמצן/פזרן/משתמט/מתחמק/מתעלם/רגיש לסבל הזולת או חבר אטום לו, בעל תושייה או חלמאי, אובד עצות או מנהיג.
מנהיג?
...המרפסת של שר המדע מעבירה רטיבות לדירה שמתחתיה, ובעלי הדירה הנפגעת גילו שכן מתכחש לליקוי, וחוגג את חגיו ומנהל את חייו יום יום בידיעה כי מי הגשם ואולי גם מים אחרים חודרים משטח דירתו אל חדרי השינה של הדירה שמתחתיו. פניות של השכן הנפגע עלו בתוהו, והשר נאחז בטענה שגויה, שהתבססה על חוות דעת מקצועית לא נכונה, כי כביכול מקור וסיבת הרטיבות - עבודת שיפוץ שנעשתה לפני 11 שנה בדירת השכן דווקא.
עמדה מקצועית זו התבררה בבית המשפט כלא נכונה.
הנתבעים (שר המדע ורעייתו) חזרו בהם מעמדה זו בישיבת בית המשפט הראשונה, ופסק הדין קבע כי חובה עליהם לפצות את השכן מלמטה בהחזר הוצאותיו, הוצאות שנדרשו כדי להגיש את התביעה, וכמובן לתקן את הליקוי.
האין התנהגות זו מעידה משהו על כבוד השר (גם: כבוד הרב)?!
יתרה מכך - איך חש אדם בביתו, ביום סגריר, בסלון, עם ספר עיון מול עיניו, כאשר יורד גשם ברכה בארץ הנשקף מחלונו הפונה אל המרפסת - ביודעו כי גשם זה מברך גם את שכנו, בביתו, בחדרי השינה, דרך המרפסת שאינה אטומה ואינה תקינה?!
[ראה: תיק תביעה 224/08 יעקובסון נעמי ואלי נ' הרשקוביץ שמעונה ודניאל בפני המפקחת על רישום המקרקעין בחיפה צ' פייגנבוים, פסק דין מיום 26 לאפריל 2009].

תאריך:  03/05/2009   |   עודכן:  03/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איטום ואטימות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איפה אתם?
.  |  5/05/09 22:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אורן
על התקופה הישראלית וחידושיה; המשמרות בספרות הישראלית; ועשר עובדות על ספרות הדור
זאב גלילי
ת"א הלבנה התייחסה לדרום העיר כאל החצר האחורית שמסתירים מעין רואים - החלק השחור של העיר הלבנה    על חנות שעדיין קיימת ועל בית מלאכה שבעליו כבר פרש לעת זיקנה    ועוד: הלבנה לא גילתה נכונות להתמזג עם השחורה
אורי שרגיל
יהודים כמו נאמן תמיד מוכנים לתת ביטוי נאמן לתמיכה בלאומיות הערבית, גם בצורה של שתי מדינות לשני עמים, בשעה שהם עושים מאמצים גדולים לבטל את הלאומיות היהודית הרצחנית
אריה דרוקמן
מפלגת העבודה נראית לצופים מהצד כקן של נמלים שספגו סילון של מים    המפלגה התפצלה לשני חלקים לפחות    חלק בקואליציה וחלק אחר סולד ממנה    כולם מתרוצצים, מחליפים האשמות ומתחמנים את הסיבוב הבא    לו הייתי צריך לקנות מוצר מבולבל זה, הייתי מעדיף מוצר אחר
גבריאל בן-עמי
כל פעם שמתרחש אירוע חריג של פליטת כדור על-ידי מאבטח או משחק ילדים קטלני בכלי ירייה, מצמצמים אצלנו עוד את מספרם של מחזיקי הנשק ברישיון. זוהי לא רק טעות ביטחונית, אלא גם הפרת זכות אזרחית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il