X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נצלבים בשמים מדד הדיור בשטחים עוד 4 שנים לבחירות שופטים ותקשורת חשמל ונמל עבודה על אידיאולוגיה
▪  ▪  ▪

שמים קדושים
אל על עתרה לבג"צ בניסיון למנוע מתן רשיון לטיסות נוספות של חברת BMI הבריטית בישראל, בטענה שמשרד התחבורה אינו אוכף על בריטניה לתת לאל-על זכויות נחיתה דומות בלונדון. רק לפני שנה ניהלה אל-על מלחמה דומה כשהתנגדה לתת לחברת התעופה האוסטרית זכות להגדיל את מספר הטיסות שלה לישראל.
אל על שומרת על המסורת הקדושה שלה, שעה שהיא שוב נלחמת בחברות זרות שרוצות ומוכנות להטיס לכאן ישראלים ותיירים במחירים סבירים. 40 שנה שחברת התעופה הלאומית שלנו, יחד עם הפקידים החברים שלה במשרד התחבורה, מצליחים לשמור כאן על מחיר הטיסה הגבוהים ביותר בעולם. מייל טיסה לארץ הקודש עולה פי 10 ממייל טיסה לכל מקום אחר בעולם. במחיר הטיסה מפריז לישראל מקבל כל גוי צרפתי טיסה טרנס אטלנטית מפריז למיאמי + שבועים מלון ורכב והגרמני חובב החופשות יכול לטוס במחיר הזה להוואי ולקבל במלון שם גם בננות ורקדניות חינם.
מאחר ואין לנו שמים פתוחים לטיסה כמו באירופה, יושבות לנו על הוריד כמה חברות טיסה סדירות שהן למעשה ארגוני פיראטים ברשיון. בעונת הטיסות גובות אל על ולופטאנזה , החולקות ביניהן את בשר הנוסעים, 800 ואף 900 דולר לכרטיס טיסה פשוט בקו פרנקפורט תל אביב. מי שנאלץ, טס ומשלם זאת, אבל מי שיש לו קצת יחס של כבוד לכספו פשוט טס לקאריבים. ומדובר על מליוני גרמנים, צרפתים, שבדים ואיטלקים שהם תיירים שמשלמים ומבזבזים אח"כ המון כסף על קניות בילויים טיולים ומסעדות, אבל במדינות אחרות.
ראש הממשלה דיבר על האפיפיור כמקדם תיירות. זה נכון. אבל מסתבר שלמרות הלקח ההיסטורי עוד לא למדנו שלא כולם אוהבים שצולבים אותם, ובמיוחד כשאנו מנסים לעשות להם זאת עוד לפני שכף רגלם נגעה בכלל באדמה הקודש.

בעיית הפליטים

על-פי נתוני מנהלת סל"ע. הגוף שמטפל במפוני גוש קטיף. כל משפחה מפונה עלתה כבר כ-4.9 מיליון שקל. עלתה, נאמר, לא קיבלה. כי אם היו נותנים לכל משפחה את הסכום הזה, כ-1.2 מיליון דולר, הם היו כולם כבר מיושבים (גם בגופם וגם בדעתם) ומשקמים את חייהם. כרגע, היחידים שמשקמים את חייהם הם הפקידים של מנהלת סל"ע, שודאי תמשיך להתקיים ולגרור את הטיפול במפונים לעוד 30 שנה, או עד לפינוי הבא.
מי שרוצה להבין איך נוצרה בעיית הפליטים שיסתכל על גבול עזה. הן בצד הערבי והן בצד הישראלי התפתחו מינהלות שעצם קיומן תלוי בכך שהאנשים ישארו לנצח במצב ומעמד של פליטים. אונר"א בצד הפלשתיני. סל"ע בצד הישראלי.

הדיור הירוק

יו"ר מועצת ישע טוען כי מדיניות הממשלה למנוע בניה בשטחים גרמה להאמרת מחירי הדיור שם עד לרמה של דירות היוקרה בירושלים.
מחירי השכירות לדירות 2 חדרים בקרני שומרון, אפרת וקרית ארבע הגיעו כבר ל-2,000 שקל לחודש, ועבור דירת חדר אחד בנווה דניאל או אלעזר דורשים ומקבלים כיום 1,000 שקל.
כדאי שהם יבואו פעם לארץ, לביקור, החברה האלה מהגדה. דירת 2 חדרים ב-2,000 שקל לחודש בשכונת יוקרה בירושלים? הם עיינו כנראה במחירי הארנונה.

הרפורמטור

לפני שנים ייזם נתניהו רפורמה ברשות הנמלים, ופרט לזה שכל פועל נמל קיבל כרטיס פייס לכל ימי חייו, לא השתנה כלום, פרט אולי לייקור תעריפי הנמל. אבל נתניהו היה תמיד אסטרטג גדול. עכשיו יוזמים את הפרטת חברת החשמל.
כרגע מציעים לעובדי חברת החשמל לרכוש לעצמם את המניות שלה במחיר מוזל מאד. בדרך כלל זה רעיון טוב לתת לעובדים חלק מהמניות אבל ועד עובדי חברת החשמל לא נולד הבוקר. למה להם לקנות מניות של משהו שהוא ממילא כבר שלהם? חשוב מי מחזיק במניות - או שחשוב מי שמחזיק בשלטר?
כמו תמיד זה יגמר בפשרה הבאה: העובדים יקבלו מענקים ממשלתיים במתנה כדי לקנות בהם חלק מהמניות של החברה. את היתר הממשלה תנסה למכור למשקיעים, אבל איש לא יקנה, הכל יתקע, ובסוף הממשלה תצטרך לשלם לעובדים גם שכר עבודה כמקובל (אצלם), וגם לשתף אותם ברווחים שיהיו לחברה.
ואיך יהיו רווחים? יעלו מחירים. נא לגזור ולשמור. נתניהו מעולם עוד לא איכזב בתהליכים אסטרטגיים מורכבים מהסוג הזה. תשאלו בנמל.

עבודה זמנית

"יהיה לנו מזכ"ל אידיאולוגי שיעסוק בתכנים ובאידיאולוגיה של המפלגה", אמר ברק בנמקו את הצעתו (שנתקבלה) לבחור למפלגת העבודה מזכ"ל זמני לחצי שנה. רואים שהאיש צמח בצה"ל ורגיל לבזבוז משאבים. בשביל לטפל בתכנים ובאידיאולוגיה הנוכחית של מפלגת העבודה לא צריך מזכ"ל. מספיקה מזכירה, ל-3 דקות.

קבלני בחירות

חברת נתיבי נוי מיבנה העוסקת בייצור אבני מדרכות נסגרת בימים אלה. מנהל החברה הסביר כיצד עובד העסק: "בשוק שלנו יש מחזור ברור של 5 שנים שבו יש עליות בשנה וחצי שלפני הבחירות לרשויות המקומיות , וירידות במשך שלוש וחצי השנים שאחריהן".
ניתוח לא רע של מדיניות ראשי הערים משפצי המדרכות שלנו והסבר כלכלי פשוט למה החברה נהייתה מיותרת אחרי הבחירות. מעניין בכמה אקרשטיין תייקר את הבחירות הבאות.

שופטי קו תקשורת

כולם שואלי האם שופטים מושפעים בעבודתם ובפסקי הדין שלהם מהתקשורת שעה שידוע שהם בכלל לא מושפעים. שופטים עשויים מחומר גנטי מיוחד, בעורקיהם זורם דם כחול וטהור והאינטליגציה העילאית שלהם, כמו גם שיכלם העל-אנושי, מנתקים אותם מכל הבלי ושטויות העולם הזה. אתם יכולים לראות זאת בכל בית משפט בסביבה, כשתבקרו שם.
צריך גם להקשיב ולהאמין להם. הרי אין יום שבו לא רואים את השופטים לשעבר רצים לתקשורת ועומדים בתור כדי להתראיין ולהסביר לכולם, מול כל מקרופון, מצלמה או עט נובע, שהם בכלל לא מושפעים מהתקשורת ואפילו לא מתעניינים בה. ובכלל מה לשופטים ותקשורת, פרט ל-2 שופטים בשעה בכל תחנת רדיו ארצית, 3 ברדיו המקומי ו-5 במוספי העיתון, מתראיינים ומתווכחים ומביעים דעתם השיפוטית בכל נושא, בכל מדור, בכל מחלוקת. כשהם יהיו גדולים הם ירצו להיות כלבוטק.

תורת הביצועים וההנהגה

הרמזים עולים וחוזרים. ישראל מתאמנת, ישראל שוקלת, ישראל מתכננת. להפציץ.
החלטה כזו היא באמת קשה והרת גורל. מישהו למעלה יגיע לרגע של אמת ויצטרך להחליט בו. אני מקווה שלא נצטרך. לא רק בגלל המשמעויות וההשלכות של חרב הנשלפת רחוק מנדנה, אלא כי ממש בימים אלה ראינו איך מתקבלות פה החלטות, איך הן מתהפכות בתוך שעות, איך מוכנסות פרות ויוצאים עיזים ואיך איש לא יודע מי החליט מה ולמה. בקרוב נראה גם איך רוב ההחלטות גם לא מתבצעות, חוץ, אולי, מההחלטה להגדיל את מספר הפקידים בלשכות השרים.
אבל אם יוחלט ותינתן ההוראה, אז רצוי שהטייסים יסגרו הפעם את מכשירי הקשר לחלוטין וישמרו על דממת אלחוט כזו שגם לא מקשיבים בה, כי אחרת באמצע הטיסה עוד ישנו להם את הכיוון, פעמים ימינה, פעם שמאלה, ושלוש פעמים זיג זג לאחור. פעם יורו להם לעלות עד שמי המע"מ ופעם יאמרו להם לרדת עד לגובה קיצבאות האברכים, בדיוק כמו שעשו השבוע.
מסתבר שבמגדל הפיקוח הלאומי שלנו לא יושב היום נווט, גם לא מנהיג, ואת ההוראות צועק מלמטה איזה אחד, עיני, מועד העובדים.

תאריך:  15/05/2009   |   עודכן:  15/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
הרפורמטור ביבי - בלתי אמין.
אקה ליפטוס  |  15/05/09 15:24
 
- ומה עם הבטחותיו בתחום המיסים?
א"ד  |  16/05/09 12:17
2
החמצת ! מבקר המדינה ותקשורת
לפריצי שוב החמצה  |  15/05/09 15:48
3
החמצת ! מבקר המדינה ותקשורת
לפריצי שוב החמצה  |  15/05/09 16:02
4
אל-על
יוא"ב  |  15/05/09 18:30
 
- אתה טועה
טס קבוע  |  16/05/09 03:58
 
- אל-על
יוא"ב  |  16/05/09 09:03
 
- אני לא בטוח שרוב הישראלים
טייס מזל"ט  |  16/05/09 19:13
5
BMI מומלץ
הנוסע המתמיד  |  15/05/09 19:17
6
מורמים מעל הטחורים
עידןסובול  |  16/05/09 08:35
7
כהני השקר של דת חדשה
ירמיהו הרמאי   |  16/05/09 21:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il