X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חתרנות של קבוצות פוליטיות מבית, המשרתות אינטרסים זרים בסיוע כספים זרים ועוינים בזכות חופש הביטוי בדמוקרטיה, חייבת להיחקר, להיחשף ולהיפסק למען קיומו של שלטון החוק בדמוקרטיה הנתונה במלחמה
▪  ▪  ▪
הרשות הרביעית. התקשורת

בלוחמה הפסיכולוגית על דעת הקהל, המתנהלת בינינו לבין הפלשתינים בתקשורת העולמית והישראלית, ידנו על התחתונה. הניצחון במלחמה ובסכסוך צבאי נופל בצדו של הצד בעל החוסן הפנימי והמורל הלאומי. שני מרכיבים חברתיים חשובים אלה, נבנים או נהרסים במידה רבה ע"י התקשורת.
ראייה מפוכחת של כישלון ישראלי זה, בנוסף לניתוח המדעי והמחקרי בנדון, מצביע לדעתי, על שני גורמים ישראלים פנימיים עיקריים שהביאו אותנו למצב זה. הגורם האחד הוא אופי הסיקור התקשורתי הישראלי של הסכסוך בינינו לבין הפלשתינים. הגורם השני הוא פעילותן החתרנית של ארגונים ועמותות נגד כל ממשלות ישראל, במימון ובהכוונה של כספים פוליטיים מחו"ל לטובת הפלשתינים.
ברצונה של חלק מהתקשורת הישראלית להיות כביכול תמיד מאוזנת ונייטרלית מקצועית, ולהציג עמדות של "הצד השני", רבים מהעיתונאים שלנו נוהגים כאילו מהאו"ם, ולא כאזרחים במדינה הנתונה במלחמה. נאמנותם הכמעט בלעדית נתונה לסקופ, לרייטינג ולתחרות.
דוברים ובכירים של אויבינו, מבית ומחוץ, מקבלים במה בתקשורת שלנו, להשמעת תעמולה והסתה נגדנו, בשם האליבי המופקר של זכות הציבור לדעת כביכול, דבר המוביל לדמורליזציה ולאיבוד לדעת.
יש לומר ולקבוע כי בין תקשורת מגויסת בסגנון הבולשביקי לבין תקשורת מופקרת בסגנון האנרכיסטי, קיים מרחב גדול, המאפשר לקיים גם תקשורת מקצועית, מאוזנת והוגנת, אבל גם תקשורת פטריוטית.
"הכוח משחית", אמר בזמנו הלורד אקטון. הכוונה הייתה כלפי הפוליטיקאים. ואולם אמירה זו נכונה גם כלפי חלק מהעיתונאים שהפכו לפוליטיקאים מגויסים, לטובת "הצד השני".
מונטסקייה קבע בזמנו את הנוסחה של הדמוקרטיה: הפרדת רשויות בין המחוקקת, המבצעת והשופטת. בפועל, התקשורת היום היא הרשות הרביעית, שעוצמתה והשפעתה גדולה לעיתים קרובות יותר מהמחוקקת והמבצעת. התקשורת הפכה לרשות שופטת ללא האחריות, הסמכות והעמידה לביקורת ציבורית דמוקרטית.
בישראל פועלת רשת מסועפת של עמותות, ארגונים ואישים, הפועלים בזירה הפוליטית בישראל, הממומנים בכספים פוליטיים, העוינים את ישראל, הבאים מחו"ל. פעילויות אלה מנוהלות ומבוצעות באמצעות עמותות רבות, בעלות שמות רבים ומגוונים במסווה של ארגונים הומניים וחינוכיים כביכול. פעילויות אלה כרוכות בהוצאות כספיות גדולות הכוללות, עצרות המוניות, מודעות בעיתונות, פרסומים, סמינרים, הסעות, משרדים, משכורות, טיסות ושליחויות לחו"ל. להלן רשימה חלקית של שמות העמותות: גוש שלום, די לכיבוש, יש גבול, נשים בשחור, כביסה שחורה, שלום עכשיו, הוועד נגד גבולות, פורום שמאל, קול אזרחיה, רבנים לזכויות אדם, דו שיח, האם החמישית, המרכז למידע אלטרנטיבי, WATCH, AIC WILP.
המשותף לכל העמותות והארגונים האלה הוא התגייסותם בפועל לפעולה למען האינטרסים הפלשתינים ונגד האינטרסים הישראלים. ארגונים אלה משרתים מסעות מעקב, הסברה והלשנה למדינות ולארגונים זרים, בעיקר באירופה, על הנעשה בישראל ובשטחים, במגמה לפגוע ולמוטט את כל ממשלות ישראל מימין ומשמאל.
קצה חוט של פרשה מסוכנת זו, שרב בה הנִסתָּר על הנִגלֶה, נחשף בזמנו בתקשורת בעניין הכספים שקיבלו מהאיחוד האירופי שרי המשפטים, החוץ וביטחון הפנים לשעבר, פרופ' בן-עמי וד"ר יוסי ביילין. ואולם, הקרחון השלם של פרשה זו של כספים מחו"ל, הקונים השפעה פוליטית בישראל על-מנת לנסות לקבוע את אופי השלטון ולהטות את דעת הקהל נגד ממשלתו הנבחרת, עדיין לא נחשפה.
כידוע, המשטרה ורשויות החוק מצאו לנכון לנהל חקירות על אישים ועמותות שהיו קשורים במימון פעילות פוליטית של פוליטיקאים ישראלים. ואילו בעניין העמותות העוסקות כביכול אך ורק בנושא השלום, ההתעלמות וההשתקה של השלטונות נמשכת.
ראוי להזכיר בהקשר זה את בג"צ 2001, בהרכב השופטים פרוקצ'ה, לוין ואנגלרד, שביטל את זכותה של "חדשות 24", במכרז להפעלת ערוץ חדשות חדש, בשל בעלות זרה גדולה מהמותר. בפסק הדין נאמר: "מדובר בקיום מטרה למנוע מגורמים זרים לרכוש השפעה יתרה בתחום התקשורת".
אם בתחום התקשורת יש למנוע השפעה זרה, על-פי פסק הבג"צ, על אחת כמה וכמה יש למנוע השפעה פוליטית וכספית זרה, מארגונים חוץ פרלמנטרים, החותרים נגד כל ממשלות ישראל הנבחרות, בשם השלום ולמען הפלשתינים.
דמוקרטיה חייבת להגן על עצמה מפני אויביה, מבית ומחוץ, המנצלים את הדמוקרטיה כדי להרוס אותה מבפנים.
חתרנות של קבוצות פוליטיות מבית, המשרתות אינטרסים זרים בסיוע כספים זרים ועוינים בזכות חופש הביטוי בדמוקרטיה, חייבת להיחקר, להיחשף ולהיפסק למען קיומו של שלטון החוק בדמוקרטיה הנתונה במלחמה.
מתי דוד הוא לשעבר עובד משרד מבקר המדינה ודירקטור בחברת החדשות של ערוץ 2.
תאריך:  20/05/2009   |   עודכן:  20/05/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
הסכנה אורבת מבפנים
תגובות  [ 4 ]מוצגות  [ 4 ] כתוב תגובה 
1
אני בטוח שלא קיים אדם
אבנר צפוני  |  20/05/09 22:44
 
- מתי דויד קיים .עבד בהסתדרות.
לאבנר,  |  21/05/09 10:39
2
הכותב יותר מצודק וההוכחה כאן >
א מ רול  |  20/05/09 23:35
3
אולי זהו תפקיד השב"כ ? ל"ת
אולי  |  21/05/09 10:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גדעון ביגר
אינני מבקש להתעמת עם מסקנות הדוח הממליץ ל"הלבין" למעשה את כל הבנייה הבלתי מסודרת על קרקעות    אך נראה כי עצם פרסום המסקנות, לפני שהוחלט לאמצן, מביא ויביא להתפרשׂות נרחבת יותר של האוכלוסיה הבדואית במרחבי הנגב בבחינת פרס למפירי החוק
דודו אלהרר
שני הצדדים אינם צודקים באומרם "שתי מדינות לשני עמים": מדינת-ישראל תובעת שהפלשתינים יקימו ממשל בלא משילות, מעֵין "לא מדינה"    הערבים מצידם רוצים ליהנות מכל העולמות - מלבד מדינה פלשתינית עצמאית הם תובעים זכויות לאומיות לפלשתינים בתוך מדינת ישראל שאינה מוכרת להם כמדינה יהודית    השיתוק ההדדי יביא בסופו של דבר לעימות כולל
אריאל רוזן
כפות הרגליים הן החיבור שלנו עם הקרקע - פירושו של דבר הוא שעל שטח מגע קטן יחסית הן צריכות לשאת את כל משקל הגוף ויותר    הן צריכות לאפשר תנועה, לשמש כבולמי זעזועים וכמנגנון שמעביר משוב מהקרקע לצורך הליכה ועמידה
איתמר לוין
תוכנית השלום של הנשיא אובמה מנותקת לחלוטין מן המציאות המזרח-תיכונית, מתעלמת משורה ארוכה של מכשולים ומהווה סכנה קיומית לישראל
יחיאל (חיליק) רוזמן
הרהור אנתרופולוגי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il