X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשל עושרן ברכיבים נוגדי חמצון, מיוחסות להן תכונות בהאטת תהליכי הזדקנות והקטנת הסיכון לסרטן לחמוציות גם יכולת בהגנה על מערכת הפה והחניכיים
▪  ▪  ▪
פרי קטן, יתרונות גדולים [צילום: פלאש 90]

שמן הלועזי של החמוציות - cranberries. בשל חמיצותו, קיבל הפרי בעברית את שמו חמוציות. מקור הפרי אצל האינדיאנים בצפון אמריקה, אשר האמינו בסגולות הריפוי שלהן למחלות רבות. על-סמך הידע המסורתי, נערכו מחקרים קלינים רבים אשר איששו את יתרונותיו הבריאותיים של הפרי.
גידול חמוציות
רוב גידול החמוציות מתבצע באמריקה הצפונית וגידולו דורש תנאים מיוחדים. הגידול מתבצע באזורי ביצות, המוצפות במים לקראת הבשלת הפרי והקטיף. עם הבשלת הפרי, מנוערים השיחים ונאספים הפירות הצפים על-פני המים.
קחו ללב
החמוציות עשירות בפלבנואידים, אשר גם נותנים לפרי את צבעו האדמדם הייחודי וידועים בתכונתם כנוגדי חימצון. כמות נוגדי החימצון בהם גבוהה מאשר בפירות אחרים ולכן בעלי תפקיד חשוב בהגנה על הגוף, בדגש על שריר הלב וכלי הדם, בהורדת רמות גבוהות של הכולסטרול הרע LDL ובהקטנת הסיכון לטרשת עורקים.
בשל עושרן ברכיבים נוגדי חמצון, מיוחסות להן גם תכונות בהאטת תהליכי הזדקנות והקטנת הסיכון לסרטן, בדומה ליין אדום ושוקולד מריר, רק ללא האלכוהול וללא הסוכר.
וגם לשיניים
במחקרים שנערכו לאחרונה התברר, כי לחמוציות גם יכולת בהגנה על מערכת הפה והחניכיים הודות לחומר הפעיל בחמוציות שפועל כנוגד חמצון חזק. בשל העובדה כי מצאו בעבר קשר בין התפתחות מחלות חניכיים ומחלות לב, נתון זה מעניין במיוחד.
פרי קטן, חיזוק גדול
נוגדי החימצון הרבים והמרוכזים שבפרי החמוציות תומכים ומחזקים את מערכת החיסון ואת כושר ההתמודדות שלה מול נזקי רדיקלים חופשיים. מומלץ ליטול חמוציות במקרים של מערכת חיסון חלשה ואלרגיות, במיוחד בצירוף עם ויטמין C.
לנשים במיוחד
אחת מכל שלוש נשים תלקה בדלקת בדרכי השתן, לפחות פעם אחת בחייה. כמוסות חמוציות מהוות אופציה טיפולית טבעית, מועילה ובטוחה הן לטיפול והן כמניעה, לדלקות בדרכי השתן.
מחקרים מראים כי תמצית תקנית מפרי החמוציות מסוגלת למנוע את היצמדות החיידקים הגורמים לדלקת (בדרך-כלל חיידקי E. coli) לדפנות דרכי השתן ובכך לעצור את התפתחות הדלקת. כטיפול מונע, בעיקר במקרים של דלקות חוזרות, מומלץ ליטול כמוסה אחת ביום, לאחר הארוחה. בזמן דלקת, מומלץ ליטול 3 כמוסות ביום, אחת לאחר כל ארוחה. כדאי ליטול כמוסות חמוציות המכילות פרט לחמוציות גם ויטמין C, אשר תורם להקלה על תחושת הצריבה, הכאבים ואי-הנוחות הנגרמים בעקבות הדלקת.
במקרי דלקת, מומלץ לשלב גם שתייה מרובה (בעיקר מים, ללא ממתיקים). החמוציות בטוחות לשימוש אפילו בתקופת ההריון וההנקה וגם בילדים צעירים. בנוסף, טיפול בחמוציות משתלב היטב גם עם הטיפול האנטיביוטי במידת הצורך ואף מגביר את פעילותו.

מחברת המאמר הינה ביוטכנולוגית ואחראית מחלקת הדרכה ומידע בחברת הדס למוצרים טבעיים
תאריך:  02/06/2009   |   עודכן:  02/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דברים שלא ידעתם על החמוציות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חמוציות
samuel  |  2/06/09 16:42
2
האם בבישול החמוציות, נשמרים
אלבה  |  8/06/09 09:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם אלטלף
החוק קובע כי לאם הפונדקאית ולהורים המיועדים צריכים להיות עורכי דין נפרדים    כשבעה ימים לאחר הלידה תוגש לבית המשפט בקשה להעברת התינוק לחזקת ההורים
ראובן לייב
דודו טופז לא המציא את הגלגל - הנקמה וההשתלחות באמצעי התקשורת קיימות אפילו אצל העורכים והכתבים עצמם
אריה דרוקמן
תכנון שינויים ברמת ההישגים בחינוך, מחייב לשדרג תחילה את התשתית התפקודית במוסדות החינוך    בלעדי השדרוג, התכנון לא ימומש    המטרה: ליצור אצל ההורים ודאות, שאיננה קיימת היום, שילדם נמצא בידיים נאמנות ואחראיות
יוסי מטלון
האם מה שנחוץ לסביבה האורבנית שלנו הוא קניון נוסף? או שמא מה שנחוץ הוא "קניון" ירוק, קרי, מרכז-מסחרי שכונתי אורבני, ממש כמו 'פעם'?
מ. אלקרייאף
הסוד שלא פוענח: מאין זרמו כל המילארדים בהם נרכשו פרסומי עיתונים שלמים ושעות שידור של תחנות שלמות    הכסף נשפך כזבל למען מטרה אחת: בחירת מוסלמי מוסווה זמנית כנשיא ארצות הברית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il