X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אברשה טנא מורה, מחנך ועורך ספרותי על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
במקום חלומות על ארץ ישראל השלמה, יש להישיר מבט ולומר בגלוי: רק שלום בינינו לבין שכנינו יפתור את המצוקה הגדולה שנקלענו אליה, ויפה שעה אחת קודם. כי לא לעולם חוסן!
▪  ▪  ▪
רוחות של תקווה בקרב מפירי החוק המתנחלים [צילום: AP]
עכשיו, כשביבי שלנו הוא ראש ממשלה - מותר הכל. וכך, חבר הכנסת אריה אלדד מודיע שבעצם ירדן היא מולדת הפלשתינים, ורומס בלשון גסה מארג עדין מאין-כמותו שטווינו בעמל רב. בערוץ השני מצדיקים צעירים מן ההתנחלויות את הנורמה של אי-כיבוד החוק, ויוצרים הילה של קדושה סביב "שוכני המערות"

  • בעיתון "ישראל היום" מיום ב' (1.6.09) נכתב: "ממשלת ישראל הגיעה כעת לרגע שבו היא חייבת להישיר מבט אל הממשל האמריקני ולומר 'לא'. בנימוס, אבל ה'לא' חייב להיות ברור כי הדרישות האמריקניות מישראל הן שערורייתיות, מרושעות וצבועות".
  • ראש הממשלה, מר נתניהו, רק שב מהביקור בארצות-הברית שבו הובהר לו כי על מדינת ישראל לעצור לאלתר את אחיזת העיניים המתמשכת ולהפסיק באחת את הבנייה בהתנחלויות ואת הקמת המאחזים - וכבר הודיע בוועדת החוץ והביטחון בכנסת כי "הדרישה האמריקנית להקפיא את הבנייה בהתנחלויות כדי לענות על צורכי הריבוי הטבעי אינה סבירה".
  • עיתוני סוף השבוע פרסמו: "ביקורת בירושלים על ארצות-הברית. פקיד ישראלי בכיר מזהיר: 'אנחנו מאוכזבים!'".
  • חבר הכנסת מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי) התעמת ביום שני עם לוחמי מג"ב בצומת יצהר, בעת שהובילו ברכבם מספר עצירים. הוא נתלה על רכבם במהלך מהומות המתנחלים בגדה. עמו נעצרו עוזריו, איתמר בן-גביר וברוך מרזל.
  • ובתוך כל אלה - הצתות פרועות בגדה המערבית. מתנחלים מיצהר, מחוות-גלעד ומגבעת-חווארה, הודיעו כי ההצתות האלה הן "תג-מחיר על פינוי מאחז".
מאז 1967 התעקשו כל ממשלות ישראל - מימין ומשמאל - לפַתח את ההתנחלויות, אף-על-פי שידעו היטב כי יש בכך כדי להסב נזק עצום לישראל. המשאבים העצומים שהושקעו בהתנחלויות ובמאחזים נלקחו, כמובן, מיעדים לאומיים אחרים. התמיכה האובססיבית במתנחלים ו"במפעלם הציוני" הרחיקה אותנו מכל אפשרות של הידברות עם שכנינו הפלשתינים. כך גם שלטון האדונים שכָּפינו בגדה, עם הכבישים הנפרדים, גדר ההפרדה והמעברים הבלתי-אפשריים.
עלייתו של הימין - על שוליו הסהרוריים - לשלטון, רק הפיחה רוחות של תקווה בליבותיהם של מפירי החוק האלה. ממשלתו של אולמרט הצהירה, כביכול, על נאמנות לשלטון החוק, ועל מחויבות להסיר כל מאחז שאינו חוקי. עם-זאת - שר הביטחון, איש מפלגת העבודה מר אהוד ברק, עצם עין ונתן למתנחלים יד חופשית בכל מעשה של פגיעה בחוק. בימי כהונתו צמחה ההתיישבות בגדה כפי שלא צמחה מעולם.
עכשיו, כשביבי שלנו הוא ראש ממשלה - מותר הכל. וכך, חבר הכנסת אריה אלדד מודיע שבעצם ירדן היא מולדת הפלשתינים, ורומס בלשון גסה מארג עדין מאין-כמותו שטווינו בעמל רב. בערוץ השני מצדיקים צעירים מן ההתנחלויות את הנורמה של אי-כיבוד החוק, ויוצרים הילה של קדושה סביב "שוכני המערות". מיכאל בן-ארי ושני עוזריו הצדיקים מתגלים כשושבינים העיקריים במהומות, ומנגד - איש לא נעצר בגל ההצתות הזדוני, שמחולליו ידועים לשלטונות ויוזמיו - רבני ההתנחלויות - מטיפים לו בריש-גלי.
ואין ספק שלאותו עניין שייכות גם הצעות החוק שהוגשו על-ידי ח"כים מ"ישראל ביתנו" ומ"הבית היהודי". האחת - מבקשת להטיל עונש מאסר מירבי של שלוש שנים על מי שיציין את "יום הנכבה" ביום העצמאות של מדינת ישראל, והאחרת - מבקש אזרחות יתחייב להיות נאמן למדינת ישראל כמדינה ציונית, יהודית ודמוקרטית.
במקום חלומות על ארץ ישראל השלמה, במקום חקיקה גזענית, במקום הזיה על עוצמתנו הנצחית מול חדלונות המעצמה הגדולה בעולם - יש להישיר מבט ולומר בגלוי: רק שלום בינינו לבין שכנינו, ובינינו לבין עצמנו, יפתור את המצוקה הגדולה שנקלענו אליה. שׂוּמה עלינו לחפש כל דרך כדי לקָרב אלינו את האוכלוסיה הערבית שבתוכנו ואת עשרות מיליוני המוסלמים שסביבנו: הקפאת ההתנחלויות, הסכמה על העיקרון "שתי מדינות לשני עמים", הגברת הייצוג של המגזר הערבי במארג הכלכלי-חברתי-תרבותי ופוליטי בארץ - ויפה שעה אחת קודם. כי לא לעולם חוסן!

למאמר במקור - על צד שמאל
הכותב הוא עיתונאי ולוחם-שלום ותיק, מנהיג "גוש שלום". בעבר עורך "העולם הזה" וחבר כנסת.
תאריך:  08/06/2009   |   עודכן:  08/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא לעולם חוסן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כמה דם יעלה "השלום" שלך
אלי קופטר  |  8/06/09 23:33
2
סיסמאות הזויות של שמאלני במצוק
ישעיהו.  |  9/06/09 08:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר טלי מרק
בשוק העולמי קיים מגוון עצום של מכשירי שמיעה    בעוד שמכשירי השמיעה הרבים נראים דומים לכאורה, הרי שלכל חברה קיים פיתוח טכנולוגי אחר
אברהם שרון
הצעה: יש לשקול לגזור עונש מידתי על דודו טופז - מאסר בפועל עם עבודת שירות. אם וכאשר יירקב בכלא, איש לא ירוויח דבר. אם ירצה בפני תלמידים על הנזק שעלולה לגרום התהילה הטלוויזיונית החולפת, אולי הוא יציל ממלתעותיה של מפלצת התהילה בת החלוף קורבנות נוספים
דודו אלהרר
כל אלה שקיוו, קיוו לשווא! כל אלה שחששו, לשווא חששו! מנהל בא ומנהל הולך והעולם כמנהגו נוהג    גם שאיפותיו הרמות של הצעיר הנמרץ עם טור השיניים הצחורות, בסופו של דבר, תחלופנה
גרשון אקשטיין
תרגיל העורף האחרון לא נלקח מספיק ברצינות על-ידי הציבור. מה יש לעשות על-מנת שלהבא התרגיל יילקח ביתר רצינות?
נרי אבנרי
44 מנדטים היו למפלגת העבודה בהנהגת רבין. אם פינס לא ילחץ על הברקסים, דחוף! - 13 המנדטים שיש לה היום, עלולים לשייט במערכת העיכול של קדימה. כן, קדימה היא הבעיה הראשית של מפלגת העבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il